Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulta udeltu raskaudesta, vaikka et ole raskaana?

Vierailija
04.11.2022 |

Hesarissa juttu aiheesta.
Myös mahanpaijauksista ym saa kertoa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olin 22-vuotias. Oli kesä ja mulla oli päällä joku toppi ja hame. Painoa oli tuolloin ehkä 50 kiloa. Ilmeisesti maha pömpötti ja vieläpä niin paljon, että näytin raskaana olevalta, koska eräs työkaveri, sellainen keski-ikäinen nainen, kysyi "ooooh ootko raskaana". Totesin, että en ole ja hän sönkötti siinä hetken, että ajattelin vaan kun näytät niin kalpealta (joopa joo). Sen jälkeen en ole käyttänyt vartalonmyötäisiä vaatteita.

Oho, lähes täsmälleen sama kokemus mullakin! Paitsi että tämä työkaverinainen sanoi työpaikan miesten epäilleen että olen raskaana. Kohtuni on eteenpäin kallellaan joten pieni pömppö oli 50-kiloisenakin.

Kohtu ei kyllä raskaana olemattomalla aiheuta vatsan pömpötystä missään asennossa. Se on niin pieni, ettei sillä ole mitään vaikutusta.

Jep, kohtu on lantion luiden sisällä suojassa silloin kun ei ole alkuraskautta pidemmällä. Voi se olla siellä kallellaan, mutta pömppö on jotain ihan muuta. Myös hoikilla naisilla voi olla pieni vatsapömppö koska estrogeenin vuoksi naisilla kertyy rasvaa juuri rintoihin, reisiin ja alavatsaan. Siis jos 50-kiloisella on tissit niin saattaa olla pieni vatsapömppökin. Toinen ilmiö, mistä en usko tuossa olleen kyse, on syömishäiriöiset, joille epäsäännöllisten syömisten ja itsensä nälkiinnyttämisen myötä yleisiä vatsan selkeä ja voimakaskin turvotus kun suolisto sekoaa.

Vierailija
22/25 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä lähes 100-vuotias huonosilmäimem mummo tiedusteli, olenko raskaana. Kuuli kuulemma hengityksestä. Olin silloin raskaana ja vielä aika alussa niin hämmästyin kovasti, kun mummo raskauden keksi. Muuten ei ole koskaan kukaan suoraan kysynyt, vaikka pömppis onkin aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun raskauttani ei huomannut kukaan. Olen isokoinen nainen ja naapuri plus eräs taksikuski ihmettelivät,kun mulla oli vauva. Eivät älynneet että olin ollut viimeisilläni raskaana.

Vierailija
24/25 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein! Mulla on IBS ja se aiheuttaa mahan voimakasta turpoamista. Usein aamulla herään litteällä vatsalla, mutta päivän mittaan alkaa näyttää siltä kuin olisin niellyt jalkapallon. Oikein semmoinen kova pinkeä pömppömaha. Metrossa jos olen seisonut täydessä vaunussa mulle on tarjottu istumapaikkaa koska varmasti "tuon mahan" kanssa raskas seisoa, moni onnitellut raskaudesta tai arvuutellut sitä. Totean siihen rempseästi vaan että ei kuule kyllä sieltä on syntymässä vaan iso pieru, ja saatan kertoa suolistosairaudestani.

Vierailija
25/25 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olin 22-vuotias. Oli kesä ja mulla oli päällä joku toppi ja hame. Painoa oli tuolloin ehkä 50 kiloa. Ilmeisesti maha pömpötti ja vieläpä niin paljon, että näytin raskaana olevalta, koska eräs työkaveri, sellainen keski-ikäinen nainen, kysyi "ooooh ootko raskaana". Totesin, että en ole ja hän sönkötti siinä hetken, että ajattelin vaan kun näytät niin kalpealta (joopa joo). Sen jälkeen en ole käyttänyt vartalonmyötäisiä vaatteita.

Oho, lähes täsmälleen sama kokemus mullakin! Paitsi että tämä työkaverinainen sanoi työpaikan miesten epäilleen että olen raskaana. Kohtuni on eteenpäin kallellaan joten pieni pömppö oli 50-kiloisenakin.

Kohtu ei kyllä raskaana olemattomalla aiheuta vatsan pömpötystä missään asennossa. Se on niin pieni, ettei sillä ole mitään vaikutusta.

Olisko jotain lähdettä tälle, ettei aiheuta? Kun kuitenkin kohdun asento vaikuttaa siihenkin, millä tavalla raskaus näkyy ulospäin (esim. taaksepäin kallistunut kohtu voi saada aikaan sen, että raskaus ei näy ulospäin melkein ollenkaan).

Ymmärtänet varmaan, että raskaana ollessa kohtu kasvaa verrattuna siihen, ettei ole raskaana? Siksi vatsa kasvaa. Silloin kun ei ole raskaana, kohtu on pieni eikä se näy ulospäin millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän