Kuinka helpottaa kissan oloa?
Ongelma on kun meille tuli toinen kissanpentu 2v sitten. Alusta asti tulivat toimeen, kunnes yks kaks eivät. Vanhempi kissa ensin antoi kovaakin kyytiä nuoremmalle kissalle, joten elelivät toisissa huoneissa hetken ja tutustuivat pikkuhiljaa uudestaan. Nyt vanhempi kissa alkaa jo sietämään nuorempaa, mutta vieläkin välillä antaa tassusta. Tänään vanhempi sitten oli minun sylissä ja kävi päälleni kun olin antamassa suukkoa kissalle (aina olen antanut näin eikä koskaan mitään).
Kissan kanssa on käyty lääkärissä, kaikki kunnossa. Stressaa vain.
Kommentit (29)
Olisko nuori kolli alkanut isotella semmoinen stressaa kun pitää elää samaa reviiriä. Vaikka vain leikillään niin silti jos vanhempaa ei kiinnosta.
Kissan oloa helpotetaan sillä ettei oteta niitä kissoja elämään vankeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Feliway on käytössä. Ei näytä auttavan.
En muuten asiaa stressisi näin paljon mutta taloudessa lapsia myöskin..-Ap
Pet Remedy on tehokkaampi, ainakin mun kissat tykkää siitä kovasti. Laitan matkojeni ajaksi eroahdistusta lievittämään.
Kyllä mun kissat antavat välillä toiselleen tassusta, painivat keskenään kovastikin ja ärhentelevät, hetken päästä nukkuvat vierekkäin. En nyt stressaisi tosta tilanteesta yhtään, jos kissat ovat terveitä. Kissat tarvitsevat omaa tilaa, liika läheisyys voi ahdistaa kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittu, että onko kipuja? Yhtäkkinen muutos käytöksessä kielii usein kivuista.
Tämä kannattaa tutkia tosiaan. Voi olla vaikka selässä pieni mutta hyvin kipeä kohta johon tulee koskettaneeksi kun ottaa kissan syliin.
Meillä oli sama juttu. Tehtiin vaikka mitä. Syötettiin sille salaa Diapamiakin. Aloitti toisten kissojen raatelusta, sitten puri ihmisten pohkeita. Pari vuotta meni ja kissaa käytettiin lääkärissä. Kunnes kerran sen oma lääkäri oli kipeä ja tuuraaja hoksasi katsoa kissan suuhun.
Siellä oli haljennut hammas, joka aina kun se joi tai söi, vihlaisi ilkeästi.
Kissa luuli, että lähimpänä oleva kissa tai ihminen aiheutti sille ne järkyttävät tuskat.
Hammas poistettiin ja kissa oli ihan ok.
Vaihda lääkäriä.
Pelkkä hammaskivikin aiheuttaa ienrajaan vihlovia kipuja.
Tämä on kyllä koko Vauva aihe vapaa sivuston paras ketju.
Suoraa puhetta.
😂😹😹💚
Tyttärellä oli sama ongelma. Kissat rupes tappelemaan kun toista käytettiin eläinlääkärissä. Kotiin jäänyt ei tunnistanutkaan toista enää kun palasi lekurista, ilmeisesti haisi eläinlääkärille. Hirveitä tappeluita, toinen joutui asumaan vaan makkarissa, söikin sängyssä kun ei uskaltanut liikkua muualle. Ratkaistiin tilanne että vanhempi kissa jota toinen hakkasi muutti meille.
Kirjoitit alussa: Nyt vanhempi kissa alkaa jo sietämään nuorempaa, mutta vieläkin välillä antaa tassusta. Tänään vanhempi sitten oli minun sylissä ja kävi päälleni kun olin antamassa suukkoa kissalle (aina olen antanut näin eikä koskaan mitään).
Sanoisin myös että älä stressaa, vanhempi rouva haluaa kunnioitusta ja omaa tilaa. Pienet läpsäytykset ja sähinät ok, käyvät läpi laumahierarkiaa. Kissoja ei kannata pusutella, jos on pakko niin pusuttele sitä nuorempaa. Sano myös lapsillesi että kunnoittavat vanhemman kissan halua olla rauhassa.