Saako missään enää hyvää asiakaspalvelua?
Sellaista palvelua, että myyjät ja asiakaspalvelijat oikeasti tietävät myytävistä tuotteista, niiden ominaisuuksista, käytöstä jne. Osaavat asettua asiakkaan asemaan ja mahdollisia ongelmatilanteita pyritään aktiivisesti ratkaisemaan, ollaan ystävällisiä, palvelualttiita ja asiakaspalveluun orientoituneita? Onko tämmöinen jo täysin kadonnut ala?
Menet jonnekin kauppaan nykyään eikä ne myyjät mistään mitään tiedä eivätkä usein ehdi eivätkä pysty ottamaan selvää. Hyvä, jos ovat edes koko firman työntekijöitä eikä jotain vuokratyöläisiä, tai nollasopimuslaisia, joita ei edes ole perehdytetty kunnolla, saati tarjottu minkäänlaista tuotekoulutusta.
Ennen muinoin Stockmann oli tunnettu hyvästä asiakaspalvelustaan, mutta sekin on tainnut viime vuosina kärsiä. Joku Tokmanni, tai Prisma on ihan toivottomia paikkoja tehdä ostoksia, kun ei siellä voi edes kysyä keneltäkään mitään. Tokmannin työntekijät on muutenkin ehkä ammattitaidottomia aspoja, mitä olen koskaan kohdannut. Ehkä he eivät edes haluaisi olla siellä töissä, mutta eihän sen asiakkaalle pitäisi näkyä.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ja suurin syy on se, että suurin osa asiakkaista on persaukisia tossunkuluttajia.
Toinen syy on heikko työvoiman taso yhdistettynä korkeisiin kustannuksiin.
Eli et saa näillä näkymin Suomessa hyvää palvelua enää mistään elinaikanasi.
No joku ihme poikkeus varmaan löytyy kun oikein haetaan.
No eihän tuo voi pitää paikkansa, koska jos suurin osa kuluttajista olisi PA ja olisi ollut viimeiset 20v, kun asiakaspalvelut ajettiin alas, niin nuo firmathan olisi menneet nurin aikapäiviä sitten. Mutta monet on tehneet voittoa. Eiköhän tässä ole kyse ihan voittojen maksimoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ja suurin syy on se, että suurin osa asiakkaista on persaukisia tossunkuluttajia.
Toinen syy on heikko työvoiman taso yhdistettynä korkeisiin kustannuksiin.
Eli et saa näillä näkymin Suomessa hyvää palvelua enää mistään elinaikanasi.
No joku ihme poikkeus varmaan löytyy kun oikein haetaan.
Näiden hinnankorotusten ja sähkön hinnan takia voidaan kohta oikeasti ollakin tilanteessa, jossa asiakkailla ei ole rahaa. Ja sitten pitää kilpailla niistä vähistä asiakkaista, mitä on.
Ehkä siinä tilanteessa, joku keksii erottua ja luoda kilpailuetua hyvällä palvelulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ja suurin syy on se, että suurin osa asiakkaista on persaukisia tossunkuluttajia.
Toinen syy on heikko työvoiman taso yhdistettynä korkeisiin kustannuksiin.
Eli et saa näillä näkymin Suomessa hyvää palvelua enää mistään elinaikanasi.
No joku ihme poikkeus varmaan löytyy kun oikein haetaan.
No eihän tuo voi pitää paikkansa, koska jos suurin osa kuluttajista olisi PA ja olisi ollut viimeiset 20v, kun asiakaspalvelut ajettiin alas, niin nuo firmathan olisi menneet nurin aikapäiviä sitten. Mutta monet on tehneet voittoa. Eiköhän tässä ole kyse ihan voittojen maksimoinnista.
Voittojen maksimoinnista on aina kyse kaupankäynnissä.
ja 20 vuoden aikana on ehtinyt tapahtua paljon.
Ja tosiaan on niitä firmoja mennyt nurinkin.
Olihan mm Stocka ihan konkkavalmis, vaikka nyt tekohengityksellä näyttäisi jäävän eloon kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Ja suurin syy on se, että suurin osa asiakkaista on persaukisia tossunkuluttajia.
Toinen syy on heikko työvoiman taso yhdistettynä korkeisiin kustannuksiin.
Eli et saa näillä näkymin Suomessa hyvää palvelua enää mistään elinaikanasi.
No joku ihme poikkeus varmaan löytyy kun oikein haetaan.
No eihän tuo voi pitää paikkansa, koska jos suurin osa kuluttajista olisi PA ja olisi ollut viimeiset 20v, kun asiakaspalvelut ajettiin alas, niin nuo firmathan olisi menneet nurin aikapäiviä sitten. Mutta monet on tehneet voittoa. Eiköhän tässä ole kyse ihan voittojen maksimoinnista.
Voittojen maksimoinnista on aina kyse kaupankäynnissä.
ja 20 vuoden aikana on ehtinyt tapahtua paljon.
Ja tosiaan on niitä firmoja mennyt nurinkin.
Olihan mm Stocka ihan konkkavalmis, vaikka nyt tekohengityksellä näyttäisi jäävän eloon kärsimään.
Kyllä väitän, että voittojen maksimointi eli säästöt väärissä jutuissa tekee enemmän vahinkoa kuin hyvää liiketoiminnalle. Jos se menee siihen, että asiakkaalle alkaa jo tulla paljon pettymyksiä ja huono fiilis koko lafkasta, niin ihmisethän äänestää jaloillaan.
Ei saa.
Ja suurin syy on se, että suurin osa asiakkaista on persaukisia tossunkuluttajia.
Toinen syy on heikko työvoiman taso yhdistettynä korkeisiin kustannuksiin.
Eli et saa näillä näkymin Suomessa hyvää palvelua enää mistään elinaikanasi.
No joku ihme poikkeus varmaan löytyy kun oikein haetaan.