Veikkauksia milloin etelä-Suomeen tulee ensilumi?
Itse veikkaan, että tällä viikolla. Ehkä perjantaina.
Kommentit (25)
* Etelä-Suomeen , molemmat osat isolla, kiitos.
12.11.
Jaa-a, en tiedä miten kylmää / lämmintä siellä on, mutta lumisadehan voi tulla milloin vain tähän aikaan vuodesta. Sehän vähän riippuu, onko jollekin päivälle ennustetu matalapainetta, jolloin sateen uhka on korkeampi.
Kuriositeettina: täällä Oulussakaan ei ole voelä satanut lunta kertaakaan. Tänään oli paikka paikoin maa kuurassa, mutta se johtui sumuisen sään ja yöpakkasten yhdistelmästä.
Vierailija kirjoitti:
* Etelä-Suomeen , molemmat osat isolla, kiitos.
12.11.
Tajusin virheen kun olin lähettänyt aloituksen. Arvasin, että joku tulee korjaamaan. Kiitos.
Ap
Jostain 70 -luvulta saakka seuranneena 5.11 on ollut aika usein ensilumen päivä. Tuskin tosin tänävuonna.
Veikkaan 25.11 aikaisintaan
23,11 Olin jo päättänyt tämän päivämäärän kun näin että toinenkin oli kirjoittanut saman .
Perjantaina 11.11.22 . Kannattaa varautua perjantaipullolla, koko viikonloppu menee neljän seinän sisällä. NiiN!
Ensilumi, joka tarkoittaa siis mittausasemalla maassa lunta > 1 cm aamulla klo 9.00, sataa tänä vuonna pk-seudulle 18.11. Talven ajan pysyvä lumipeite tänne saadaan valitettavasti vasta joulun jälkeen.
LAITONTA PITÄÄ OLLA VEIKKAUS KORTTI
Eipä taida marraskuussa tulla. Ehkä joskus joulukuun puolessa välissä.
Tuskin vielä tällä viikolla, eikä vissiin vielä ensi viikollakaan, sen verran on lämpötilat plussalla. Eikä haittaa, pysyköön poissa - viimeiset kaksi talvea oli yhtä lumihelvettiä, vaihteeksi saisi olla lumeton tai edes vähäluminen talvi.
Viime vuonna muistaakseni viileämpää tähän aikaan vuodesta, mutta lunta tuli vasta 30.11. Helsinkiin.
Tästä tulee musta talvi. Nord Stream lämmitti pohjolaa sen verran, että Etelä-Suomi jää ilman lunta.
Voi hurja! 3 kk sitten oli vielä seksihelle ja nyt jo odotellaan lumisadetta. Tää on kauheeta!
Turun seudulle 6.12.2022.
Kesärenkailla voi rauhassa ajella siihen asti.
Vähän myöhässä ollaan kyllä tänä vuonna, Etelä-Suomeen ensilumet tulevat usein marraskuun ensimmäisellä viikolla tai joskus jo lokakuun lopussa. Nyt ei ole lunta kuitenkaan luvattu edes ensi viikolle.
T. Lidl-mies
23.11