Vertaa synnytyskipua johonkin
Oletko koskaan tuntenut pahempaa kipua, kuin synnytyskipu.
Kommentit (20)
Synnytyksissä ollut molemmilla kerroilla kipulääkitys,joten ei pahimmasta päästä. Sappikivet aiheutti niin kovaa kipua, että en saanut kunnolla henkeä ja taju lähes lähti.
Teininä kuukautiskivut oli samat. Synnytyksessä kipu sentään tuli supistuksesta. Kuukautisissa se oli koko ajan ja kesti tuntikausia. Ei meillä mitään särkylääkkeitä ollut enkä tiennyt niistä mitään.
Hyvin voimakas, ison lihaksen "suonenveto" on verrattavissa supistuskipuun.
Borrelioosi. Se kipu kesti melkein kuukauden. Synnytys vain sen " tovin".
Endometrioosi. Kuukautiskivut samaa luokkaa kuin synnytys, mutta synnytyskivussa on sentään taukoa ja siihen saa kunnon lääkkeet jos tarvisee. En muuten edes tarvinnut.
Miksei kukaan kysy kuukaut. kivuista samaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen, todellakin. Mm. hermokipu välilevynpullistuma hermopinteestä on huomattavasti karmeampi kipu. Samoin hammassärky menee heittämällä ohi.
Jaa, mulla taas hammassärky oli ihan mitätöntä verrattuna synnytykseen (ja erinäisiä hammasongelmia on ollut). Samoin jotkut sanoo että synnytyksessä se kipu tuli ja meni aina supistuksen mukaan, että siinä sai pieniä huilitaukoja, niin itse taas en tuotakaan allekirjoita. Synnytys oli tauotonta tuskaa 14 tunnin ajan.
Itselläni synnytys siis heittämällä pahinta kipua ikinä. Näin me ollaan erilaisia.
No ei ollut mitenkääm superpaha. Vaimo kyllä huusi kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Mites se meni se vitsi haltijasta...että isä saisi synnytystuskat. Mies vaan hoitajalle kehui, että ei tunnu missään. No naapuri tuli sitten käymään ja sanoi, että mikähän sille Mikolle tuli, siellä se huutaa rappukäytävässä kuin pistetty sika eikä voi liikkua!
Vierailija kirjoitti:
Mites se meni se vitsi haltijasta...että isä saisi synnytystuskat. Mies vaan hoitajalle kehui, että ei tunnu missään. No naapuri tuli sitten käymään ja sanoi, että mikähän sille Mikolle tuli, siellä se huutaa rappukäytävässä kuin pistetty sika eikä voi liikkua!
Vierailija kirjoitti:
Olen, todellakin. Mm. hermokipu välilevynpullistuma hermopinteestä on huomattavasti karmeampi kipu. Samoin hammassärky menee heittämällä ohi.
Heh, no ei todellakaan mene.
Kyllä mulla synnytyskipu on ollut kaikista kovinta kipua. Paksusuolen tähystys tuntui vähän samalta kuin synnytys mutta ei käynyt silti niin kipeää.
T. Viiden lapsen äiti
Synnytyskivut oli tosi kovat, mutta, se on metkaa että supistusten välissä se kaikki kipu hävisi. Oli ne minuutit, kun olisi voinut tehdä mitä vaan, ja teinkin. Toki lopussa niitä kipuja tulee lähes taukoamatta, mutta kun sen tietää mistä kipu johtuu ja mihin se johtaa, ja että se on kohta ohi, sen jaksaa.
Onhan se kova, mutta minusta sellainen kipu joka unohtuu heti kun lapsi on syntynyt. Minulle laitettiin kuopuksen synnytyksen jälkeen 23 tikkiä, että jotain väitän tietävänä.
Hyvä muuten tuli värkistä, soiva peli, niin sanoakseni, vaikka repesi huolella. Ei yhtään pelkoa jäänyt, uuttakin olisin tehnyt, jos lapsiluku ei olisi jo ollut meille sopiva.
Vaikea sitä on mihinkään verrata.Ei nyt äkkiseltään tule mitään kovempaa kipua mieleen.Itellä vauva painoi lisäksi vielä jotain jalan hermoa,ainut kerta tähän asti,kun oon oikeasti ajatellut,että en kestä kipua ja kuolema tulee.
Sappikipu minullakin.
Mulla on kai jotain vikaa tuolla synnytyspuolen hermostossa, kun en juurikaan ole tuntenut pahoja kipuja. Supistukset ovat kovettaneet vatsan tietysti, mutta tunne on ollut sellainen, että pienet ripulit on tulossa. Eka kerralla tuli lapsivesi, niin tajusin lähteä sairaalaan. Toisella kertaa osasin varautua.
En muista, että vielä olisi ollut kovempaa kipua. Kyllä synnytyskipu on ollut kovin.
Näin minulle ei toki ole käynyt, mutta mielestäni synnytyskipu avautumisvaiheen lopussa tuntui siltä kuin joku olisi työntänyt kouransa vatsaani, tarttunut suoliini ja sisälmyksiini, ja vääntänyt ja repinyt niitä.