Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-Pankki ei myöntänyt opintolainaa vaikka mulla on Kelasta valtiontakaus! Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Opiskelija
02.11.2022 |

S-Pankissa on käytössä automaattinen lainantekopäätös ja nyt tuli eilen tehtyyn hakemukseen päätös, että ei voida myöntää lainaa koska Kela ei ole vahvistanut lainantakausta. Siis mulla on päätös asiasta ja mulle on se valtiontakaus myönnetty! Mitä ihmettä?!

Tässä nyt pitää odotella, että saan yhdeksältä soitettua S-Pankkiin ja kysyttyä mikä nyt mättää. Laitoin uuden hakemuksen heti vireille kuitenkin. Tarkistin vielä Kelan sivuilta päätöksen ja siellä lukee selvästi, että päätös on myönteinen. Kusee talous aikalailla, jos en saa opintolainaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät kopion päätöksestä S pankkiin tai viet tiskille. Niillä on joskus näitä info katkoja. Minulla ne on lähinnä liittynyt nimeen tai osoitteeseen. Siksi olen heille nettipankin kautta lähettänyt kopiot asiakirjoista.

Vierailija
22/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki ei ole pankki , vaihda oikeaan.

Mulle ei myöntänyt luottokorttia, vaikka luottotiedot aina olleet kunnossa, luottokortti ollut Nordeassa 20 vuotta ja työ vakituinen.

Olisin vaihtanut asiakkuuden kokonaan S-pankkiin eli siirtänyt sinne käyttötilin myös, mutta en voinut, koska en saanut luottokorttia siirrettyä.  Kyseessä oli ihan pienin mahdollinen luottoraja, muistaakseni 1500 euroa.

Toisaalta tuuri , ettei onnistunut, nykyisten pahojen S-pankin kömmähdysten vuoksi. On se ihan ok pankki pitää jotain muutaman satasen hätävarajemmoja ja säästöpossu-ruokaraha -pikkutilejä, muttei toimi oikeana käytännön arkipankkina

Ja ihan olen jäsenmaksuni 20 vuotta sitten maksanut Osuuskauppa Arinan asiakas

No täytynee varmaan katsoa peiliin ja miettiä miksi et saanut luottokorttia. SIllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, jos olet 20 vuotta sitten saanut toiselta pankilta kortin. Tämän hetken tilanne on se mikä ratkaisee.

Itse olen saanut suht pienipalkkaisena eronneena äitinä sieltä luottokortin, sekä asuntolainan asumisoikeusasuntoa varten. S-pankki on toiminut minun pääpankkina jo vuosien ajan. Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina voidaan kelassa laskea tuloksi, vaikka henkilö ei sitä oikeasti olisikaan saanut.

Tämä on totta. Mun mies olisi ollut oikeutettu opintolainaan, mutta ei sitä hakenut. Sitten osui kakka tuulettimeen, ja piti saada apua. Ei saatu, kun opintolainan kanssa rahat olisi riittäneet, jos opintolaina olisi otettu.

Vierailija
24/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina voidaan kelassa laskea tuloksi, vaikka henkilö ei sitä oikeasti olisikaan saanut.

Tämä on totta. Mun mies olisi ollut oikeutettu opintolainaan, mutta ei sitä hakenut. Sitten osui kakka tuulettimeen, ja piti saada apua. Ei saatu, kun opintolainan kanssa rahat olisi riittäneet, jos opintolaina olisi otettu.

Kyllä, mutta vain siinä tapauksessa, että lainaan on oikeus mutta sitä ei syystä tai toisesta ota. Tällöin ei sitten voi saada ainakaan toimeentulotukea, jos ei ole lainaa ensin nostettu. Mutta jos esim. luottotietojen menetyksen vuoksi ei lainaa ollenkaan myönnetä, voi saada muita tukia jos ei mitään tuloja ole.

Vierailija
25/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki ei ole pankki , vaihda oikeaan.

Mulle ei myöntänyt luottokorttia, vaikka luottotiedot aina olleet kunnossa, luottokortti ollut Nordeassa 20 vuotta ja työ vakituinen.

Olisin vaihtanut asiakkuuden kokonaan S-pankkiin eli siirtänyt sinne käyttötilin myös, mutta en voinut, koska en saanut luottokorttia siirrettyä.  Kyseessä oli ihan pienin mahdollinen luottoraja, muistaakseni 1500 euroa.

Toisaalta tuuri , ettei onnistunut, nykyisten pahojen S-pankin kömmähdysten vuoksi. On se ihan ok pankki pitää jotain muutaman satasen hätävarajemmoja ja säästöpossu-ruokaraha -pikkutilejä, muttei toimi oikeana käytännön arkipankkina

Ja ihan olen jäsenmaksuni 20 vuotta sitten maksanut Osuuskauppa Arinan asiakas

Palkkasi ei ilmeisesti tule S-pankkiin. Pienin luottoraja taitaa muuten olla 800€. 

Ei tuolla palkkatilillä ole asian kanssa tekemistä. Mulla ei ole ikinä mennyt palkka S-pankkiin ja suunnilleen pakottivat ottamaan luottokortin 2000 luottorajalla, kun mulla oli joskus sieltä myös pieni laina. Enkä ole edes mikään isotuloinen, vaan keskituloinen yh. 

Vierailija
26/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki myöntää noita luottokortteja ihan miten sattuu, netissä (tälläkin palstalla) on kirjoiteltu vaikka kuinka paljon siitä, että kortin on saattanut saada vaikka miten pienillä tuloilla ja sitten taas isotuloiset ei oo saaneet. Eikä kortin saamattomuudessa ole kyse ollut siitä, että olisi tililtä näkynyt holtitonta rahankäyttöä tai valtavia velkoja.

Vierailija
27/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa missä ongelma, ehkä tiedonkulussa pankin ja kelan välillä jos kerran nuo väittää että takausta ei ole kelalta tullut. Aloita soittamalla pankkiin. 

Soitin ja piti hakea uudestaan opintolainaa ja odottaa siitä päätös, joka varmaan tulee huomenna. Jos taas tulee hylkäävä päätös, niin sitten laittaa viestinä Kelan päätös joka välitetään lainapuolelle. Laitoin jo kyllä chatissa viestiä asiasta ja siellä asiakaspalvelija lupasi laittaa asiasta viestiä sinne lainapuolelle.

Vierailija
28/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen takaa itse opintolainansa ja maksaa ne myöhemmin itse tai vanhempi. Ei valtio ole niitä maksanut. Opintotuki on eri asia. Olisiko se joku muu hyväksyminen Kelalta. 

Mitä sä oikein selität? Kela myöntää opiskelijoille valtion lainantakauksen opintolainaan. Ei sitä itse mitenkään taata. Olen ihan aikuinen ihminen, joka maksaa lainansa itse sitten kun valmistuu. Ei niitä valtio maksa vaikka valtio takauksen antaakin. Jos ei maksa opintolainoja, niin ne menee ulosottoon.

Vierailija
29/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei tuolla palkkatilillä ole asian kanssa tekemistä. Mulla ei ole ikinä mennyt palkka S-pankkiin ja suunnilleen pakottivat ottamaan luottokortin 2000 luottorajalla, kun mulla oli joskus sieltä myös pieni laina. Enkä ole edes mikään isotuloinen, vaan keskituloinen yh. [/quote]

Ei ketää pakota ottamaan luottokorttia  ja kyllä sen luottorajan saa ihan itse päättää. Höpöhöpö-puheita!

Vierailija
30/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin toopeja henkilöitä S-Pankissa, olin ostamassa asuntoa ja lainaa hakiessani virkailija vaati että asunnosta olisi pitänyt tehdä esisopimus ennen lainan antoa. Vaihdoin pankkia, olivat OP,ssa ymmällään S-Pankin toiminnasta, epäilivät ettei S -Pankin virkailija ollut ajan tasalla lainan annossa.

Vierailija
31/34 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen takaa itse opintolainansa ja maksaa ne myöhemmin itse tai vanhempi. Ei valtio ole niitä maksanut. Opintotuki on eri asia. Olisiko se joku muu hyväksyminen Kelalta. 

Mitä sä oikein selität? Kela myöntää opiskelijoille valtion lainantakauksen opintolainaan. Ei sitä itse mitenkään taata. Olen ihan aikuinen ihminen, joka maksaa lainansa itse sitten kun valmistuu. Ei niitä valtio maksa vaikka valtio takauksen antaakin. Jos ei maksa opintolainoja, niin ne menee ulosottoon.

Itseasiassa valtio - eli Kela- kyllä maksaa opintolainan takaisin pankille, jos velallinen ei sitä tee. Ja sitten Kela hakee omansa takaisin ulosoton kautta. Pankille siis täysin riskitön laina.

Vierailija
32/34 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä päättyi, saitko lainan?

Vierailija
33/34 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi: S-pankki (tai mikään muukaan pankki) ei anna tai hylkää luottokorttia, sen tekee luottoyhtiö. 

Suomessa pankkien kautta yleensä siis käytännössä Visa tai tai Mastercard. 

Vaikka siinä kortissa saattaa lukea S-Visa tai Nordea-Mastercard niin luotto puoli tulee luottoyhtiön kautta. Ja heillä on omat tapansa määritellä myöntääkö uutta korttia vai ei.

Eli turha haukkua sitä pankin työntekijää/pankkia, oikea palautteen saaja on  luottoyhtiö. 

Nykyään systeemi on myös muuttunut, eli taitavat nähdä kaikki 'velat' mitä hakijalla on? En ole ihan varma miten asiaa muutettiin jokunen aika sitten. Jos on vaikka puhelinta, sohvaa tai muuta osamaksulla, ehkä pari Klarnan laskua auki, autosta paljon maksamatta jne.  ehkä nuo nykyään vaikuttava enemmän mitä aiemmin?

Vierailija
34/34 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankki ei antanut lainalupausta mökkiä varten vaikka muut pankit antoivat lupauksen haarukalla 185-235 tuhatta. Pidin erikoisena mutta kai niillä joku perustelu siihen oli, jota eivät meille kuitenkaan kertoneet.