S-Pankki ei myöntänyt opintolainaa vaikka mulla on Kelasta valtiontakaus! Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
S-Pankissa on käytössä automaattinen lainantekopäätös ja nyt tuli eilen tehtyyn hakemukseen päätös, että ei voida myöntää lainaa koska Kela ei ole vahvistanut lainantakausta. Siis mulla on päätös asiasta ja mulle on se valtiontakaus myönnetty! Mitä ihmettä?!
Tässä nyt pitää odotella, että saan yhdeksältä soitettua S-Pankkiin ja kysyttyä mikä nyt mättää. Laitoin uuden hakemuksen heti vireille kuitenkin. Tarkistin vielä Kelan sivuilta päätöksen ja siellä lukee selvästi, että päätös on myönteinen. Kusee talous aikalailla, jos en saa opintolainaa.
Kommentit (34)
Eihän tuo ole ongelma.
Tuon päätöksen kun näyttää Kelalla, että ei ole mahdollisuutta opintolainaan, niin sitä ei virheellisesti lasketa tuloksi -> toimeentulotuki tulee mahdolliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole ongelma.
Tuon päätöksen kun näyttää Kelalla, että ei ole mahdollisuutta opintolainaan, niin sitä ei virheellisesti lasketa tuloksi -> toimeentulotuki tulee mahdolliseksi?
Huoh. Miksi AINA joku tyrkyttää toimeentulotukea tällä palstalla?! Eikö tullut sitten mieleen, että mulla on puoliso, asumme omakotitalossa ja olen osa-aikaisesti töissä, joten en todellakaan ole oikeutettu mihinkään toimeentulotukeen.
Ei todellakaan kaikki ole yksin asuvia tai yksinhuoltajia ja näin ollen helpommin oikeutettu toimeentulotukeen jos jotakin toista rahaa ei myönnetä.
Nyt oli kyse siitä, että S-Pankki väittää ettei ole Kela vahvistanut tietoa vaikka päätös takauksesta on olemassa.
Mitäs jos soittaisit Kelaan, etkä vouhkaisi täällä.
täältä löytyy ne toimeentulotuen ammattilaiset, siksi sitä tyrkytetään :D
S-pankki ei ole pankki , vaihda oikeaan.
Mulle ei myöntänyt luottokorttia, vaikka luottotiedot aina olleet kunnossa, luottokortti ollut Nordeassa 20 vuotta ja työ vakituinen.
Olisin vaihtanut asiakkuuden kokonaan S-pankkiin eli siirtänyt sinne käyttötilin myös, mutta en voinut, koska en saanut luottokorttia siirrettyä. Kyseessä oli ihan pienin mahdollinen luottoraja, muistaakseni 1500 euroa.
Toisaalta tuuri , ettei onnistunut, nykyisten pahojen S-pankin kömmähdysten vuoksi. On se ihan ok pankki pitää jotain muutaman satasen hätävarajemmoja ja säästöpossu-ruokaraha -pikkutilejä, muttei toimi oikeana käytännön arkipankkina
Ja ihan olen jäsenmaksuni 20 vuotta sitten maksanut Osuuskauppa Arinan asiakas
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei myöntänyt luottokorttia, vaikka luottotiedot aina olleet kunnossa, luottokortti ollut Nordeassa 20 vuotta ja työ vakituinen.
Olisin vaihtanut asiakkuuden kokonaan S-pankkiin eli siirtänyt sinne käyttötilin myös, mutta en voinut, koska en saanut luottokorttia siirrettyä. Kyseessä oli ihan pienin mahdollinen luottoraja, muistaakseni 1500 euroa.
Toisaalta tuuri , ettei onnistunut, nykyisten pahojen S-pankin kömmähdysten vuoksi. On se ihan ok pankki pitää jotain muutaman satasen hätävarajemmoja ja säästöpossu-ruokaraha -pikkutilejä, muttei toimi oikeana käytännön arkipankkina
Sana OMISTAJA-ASIAKAS on ainakin omalla kohdallani ihan täysin vitsi. Omistajuudella ei ole mitään merkitystä pankkipuolella. Tai niinsanotun "pankin" puolella
Mikä S-Pankki on jos ei pankki? Itse olen saanut sieltä kaikki pankkipalvelut ja myös luottokortin.
Itelläni on asuntolaina S-pankista ja kaikki muutkin pankkipalvelut. Hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasi ei ilmeisesti tule S-pankkiin. Pienin luottoraja taitaa muuten olla 800€.
Johtuu varmasti siitä, että opintolainahakemus pitää välillä uusia Kelan päästä, niin siksi automaattinen hylky! En usko että on muuta ihmeellistä. Itsellä kävi niin muutaman kerran.
Opintolaina voidaan kelassa laskea tuloksi, vaikka henkilö ei sitä oikeasti olisikaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä soitan ensimmäisenä S-Pankkiin heti kun sinne saa soitettua koska Kelasta mulla on jo myöntävä päätös, mutta ei S-Pankin mukaan! Jos sua häiritsee mun kirjoitukset, niin älä lue.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmasti siitä, että opintolainahakemus pitää välillä uusia Kelan päästä, niin siksi automaattinen hylky! En usko että on muuta ihmeellistä. Itsellä kävi niin muutaman kerran.
Tämä on ihan uusi päätös. Sain aiemmin opintolainaa liittyen opintorahaan ja siihen oli oma päätös. Nyt saan aikuiskoulutustukea ja siihen on oma lainantakauspäätös.
Vierailija kirjoitti:
Opintolaina voidaan kelassa laskea tuloksi, vaikka henkilö ei sitä oikeasti olisikaan saanut.
No mitä tämä muhun liittyy? En mä ole Kelasta saamassa yhtään mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana OMISTAJA-ASIAKAS on ainakin omalla kohdallani ihan täysin vitsi. Omistajuudella ei ole mitään merkitystä pankkipuolella. Tai niinsanotun "pankin" puolella
Omistaja-Asiakas on markkinointitermi eli ei tarkoita käytännössä yhtään mitään. Et omista tuosta laitoksesta minkäänkokoista osaa vaikka tuollaisen tittelin saisitkin.
Vaikea sanoa missä ongelma, ehkä tiedonkulussa pankin ja kelan välillä jos kerran nuo väittää että takausta ei ole kelalta tullut. Aloita soittamalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkasi ei ilmeisesti tule S-pankkiin. Pienin luottoraja taitaa muuten olla 800€.
Ei tietenkään siinä vaiheessa tullut. Kirjoitin hakemukseen, että siirrään käyttötilin ja laitan palkan tulemaan S-pankkiin heti sen jälkeen, kun luottokortti myönnetään. Luottokortti ja palkkatili olivat molemmat toki Nordeassa. Ja sinne jäivätkin
Ihminen takaa itse opintolainansa ja maksaa ne myöhemmin itse tai vanhempi. Ei valtio ole niitä maksanut. Opintotuki on eri asia. Olisiko se joku muu hyväksyminen Kelalta.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä soitan ensimmäisenä S-Pankkiin heti kun sinne saa soitettua koska Kelasta mulla on jo myöntävä päätös, mutta ei S-Pankin mukaan! Jos sua häiritsee mun kirjoitukset, niin älä lue.
Mistä mä voin lukematta tietää onko sun asiasi asiallinen? Kelastahan se tieto ei välity pankille, joten sieltä aletaan kaivaa mihin juuttuu.
Ja jos et kestä vastauksia ÄLÄ KYSY.
Mulla siis jo aiemmin tänä vuonna nostettuna opintolainaa S-Pankista näihin samoihin opintoihin liittyen, mutta se oli opintorahaan liittyvää lainaa ja tämä nyt haettu aikuiskoulutustukeen liittyvää. Samalla tavalla kumpaankin saa Kelasta valtiontakauksen.