Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman miehen valitsisitte? Mies A) ansiotulot 30 000e, pääomatulot 200 000e vai mies B) ansiotulot 200 000e, pääomatulot 30 000e

Vierailija
02.11.2022 |

Ei laskelmoida tässä verotusjuttuja, vaan ihan fiilispohjalta.

Lisäksi oletetaan, että pääomatulot ovat itse luotuja, ei mitään rikkaan perijän juttuja.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tiedoilla en kumpaakaan. En tiedä miehestä yhtään mitään noilla tiedoilla.

Vierailija
22/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

tunnen tyypin jolla pääomatulot oli paljon paljon enemmän kuin tuon 30 000 ja nyt ei mitään, pääomakin on kutistunut yli 200 000, mutta ansiot säilyy ja juoksee kokoajan

Kunnes potkaistaan pellolle tai joutuu työkyvyttömäksi. Pääomatulot juoksisi mukavasti

Työkyvyttämänä saa hyvää eläkettä noilla tuloilla/ ansiotulot ei voi loppua kun on itse itsellään töissä/ja ei haittaa vaikka työt loppuisi tänään, sen verran on rahaa ja ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen:

C vaihtoehdon tziljoona biljoonaa manitsua ja iso mela 🙂

Vierailija
24/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vaihtoehdon A mies, tosin oli irtisanomisajalla oleva tuleva työtön siinä vaiheessa kun alettiin seurustelemaan. Erottiin vajaan vuosikymmenen jälkeen, yhtenä syynä että teki koko ajan töitä ja aikaa ei jäänyt minulle (toinen syy ettei halunnut lapsia eikä naimisiin) . Nykyään tekee samalla tavalla ahkerasti aina työtä yrittäjänä ja pääomatulot suuret. Raha ei tuo onnea ja vähälläkin pärjää.

Vierailija
25/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, jolla on isompi leuka.

Vierailija
26/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa vain astronautti.

Vierailija
27/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen A:

- Tuolla palkalla tekee varmaan ihan leppoisia hommia/ehkä osa-aikatöitä eikä ole naimisissa työstressin ja -kiireen kanssa. Ei mielettömiä vastuita työpaikan puolesta.

- Ansiotulot kerryttää korkoa korolle ajan kanssa ja voidaan pitää välillä esim välivuosi ulkomailla ja jäädä kumpikin osa-aikahommiin / eläkkeelle aiemmin = enemmän vapaa-aikaa yhdessä ja harrasteluihin

- Jos on omalla työllään saanut noin hyvin sijoituksiin rahaa niin ei varmaankaan ole mikään "överi kuluttaja/elä yli varojensa" tyylinen ns. tuhluri vaan ostaa asioita tarpeeseen ja fiksusti.

- Tämän kanssa varmaan voisi jäädä jälkikasvulle perintönä vähän tuohta ja voidaan opettaa yhdessä hyviä taloustaitoja kuitenkin elämästä nauttien.

Mies B:

- Mihin ihmeeseen hän suoltaa 200 000 euroa ansiotuloja jos pääomatuloihin on kertynyt noilla summilla vain 30 000 ?? 

- Onko joku toimitusjohtaja jolla ei ole vapaata koskaan ja alituisesti soi puhelin ja ei pääse irti töistä?

- Eläisimme varmaan hyvin eri tavalla ja minua voisi jollain tapaa hiertää liika rahan käyttö ja "kääriliinassa ei ole taskuja, säästävät eivät osaa nauttia elämästä" -ajatukset.

Vierailija
28/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tajunnutkaan tarkistaa miehen tuloja ensi treffeillä, kiitos vinkistä. Pyydän jatkossa ihan vain viimeisimmän verotuspäätöksen mukaan, siitähän nuo näkee.

Vierailija
29/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tajunnutkaan tarkistaa miehen tuloja ensi treffeillä, kiitos vinkistä. Pyydän jatkossa ihan vain viimeisimmän verotuspäätöksen mukaan, siitähän nuo näkee.

Viimeisin verotustodistus kannattaa kyllä pyytää esittämään, samoin rikosrekisteriote,  todistus luottotiedoista ja todistus terveydentilasta. 

Vierailija
30/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valitse miestä rahan mukaan, mutta jos leikitään, että valitsisin, en ottaisi kumpaakaan. A:lla ei ole tuloja nimeksikään ja pääomatulot pienet B:llä vielä kehnompi tilanne pääomatulojen suhteen, eli todennäköisesti hassaa tulonsa ihan turhanpäiväiseen.

No ei kyllä todellakaan 200 000e ole pienet pääomaTULOT. Kyse olisi siis tuloista, ei verotettavasta pääomasta.

No on. Pääomatuloa on varallisuuden tuottama tulo, esimerkiksi vuokratulo, omaisuuden luovutuksesta saatu voitto, osinkotulo, tietyt korkotulot, henkivakuutuksen tuotto ja voitto-osuus. Pääomatuloa ovat myös metsätalouden pääomatulo sekä jaettavan yritystulon ja yhtymän osakkaan tulo-osuuden pääomatulo-osuus. Pääomatulona verotetaan siis tulo, jota varallisuus on kerryttänyt.

Ja silloin kun ansiotulot on pienet, pääomatulot tulee olla paljon tuota suuremmat, koska niillä eletään.

Täsmentäisin, että tässä tapauksessa valittavana oleva mies elää niiden turvin, ei kukaan muu. Vuonna 2022 nainen elättää itse itsensä, eikös?

😅 Silloin kun kysytään ottaisitko?, vastaus ei liity naisen tuloihin.

Vierailija
31/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A vaihtoehdon mies on järjestänyt asiansa fiksummin. Pienillä palkkatuloilla on pienempi verotus ja isoilla pääomatuloilla on pienempi verotus kuin vastaavan luokan ansiotuloilla. A saa paljon enemmän käyttöönsä rahaa kuin B.

Voisi siis ajatella, että A mies olisi viisas muissakin asioissa.

Vierailija
32/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta miehen valintaan tuollaiset asiat.

Vierailija
33/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A:n valitsisin jos on pakko. Mutta mitään erityistä vaikutusta ei kummallakaan ole. En halua lapsia ja asun jo unelmieni asunnossa, joten miehen tuloilla ei itselleni oikeastaan minkäänlaista merkitystä.

Vierailija
34/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö a vaihtoehdossa jää enemmän käteen eli se.

Vierailija
35/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta miehen valintaan tuollaiset asiat.

Juu ei yhtään. Itse olisin erittäin tyytyväinen jos pääsisin valitsemaan. Ja vaihtoehto a kiitos.

Vierailija
36/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kuulostaa joltain laiskalta perijältä.Eli pääomatulot ei ole itse tienattuja?Toinen taas ei osaa sijoittaa tulojaan kunnolla tai on vasta aika nuori? (Onhan siis 30k pääomatulot jo aika kovat,vaatii melkein 500k osakesalkun).Mutta siis noiden tietojen perusteella en tekisi valintoja.Jos olisi ihan pakko niin B.

Vierailija
37/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti näillä tiedoilla A

Vierailija
38/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka väittää ettei rahalla ole MITÄÄN merkitystä, valehtelee tai on itse rikas. Kyllä nykypäivänä raha helpottaa elämää. A vaihtoehdon ottaisin.

Vierailija
39/40 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varoittanut aikanaan jokaista poikaani lompakon perässä juoksevista naisista. Fiksuja ihania naisia on maailma täynnä. Rahaan ja asemaan ihastuneet ja rakastuneet pinnalliset naiset kannattaa kiertää kaukaa. 

Vierailija
40/40 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B

tunnen tyypin jolla pääomatulot oli paljon paljon enemmän kuin tuon 30 000 ja nyt ei mitään, pääomakin on kutistunut yli 200 000, mutta ansiot säilyy ja juoksee kokoajan

Kunnes potkaistaan pellolle tai joutuu työkyvyttömäksi. Pääomatulot juoksisi mukavasti

Meinasin sanoa samaa. Edellyttäen, että pääomatulot ovat aitoa tuottoa (osinkoja, vuokratuloja tms.) eivätkä spekulatiivisten sijoitusten myyntivoittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi