Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-virkailijoiden palkat ovat suuri rasite kunnille!

Vierailija
01.11.2022 |

Ko virkojen lopettaminen toisi kunnille merkittäviä säästöjä!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, yksi työkkärintäti maksaa kunnalle melkein yhtä paljon kuin yksi toimeentulotuella elelevä. Mieluummin maksaisin jonkun loisimisen kuin tuollaisen työnteon. Poistetaan työttömyysetuudet, niin ei tarvita mitään työkkäriä.

Siistippä vähän kielenkäyttöäsi ,aikuinen ihminen..

Siistipä.

Nyt se on tehty.

Vierailija
22/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, yksi työkkärintäti maksaa kunnalle melkein yhtä paljon kuin yksi toimeentulotuella elelevä. Mieluummin maksaisin jonkun loisimisen kuin tuollaisen työnteon. Poistetaan työttömyysetuudet, niin ei tarvita mitään työkkäriä.

Ei vaan jaetaan työt kaikille puoliksi.

Tämä ikuinen väärinymmärrys työmarkkinoiden toimivuudesta. Mitäpä jos hankkisit tutkinon alalta, jossa on työvoimapulaa? Et sinä sitä puolikastakaan työtä voi tehdä, jos osaaminen perustuu nenänkaivuuseen. 

Minulla on sellainen tutkinto mutta olen vain osa-aikatyökykyinen. Voisin varmasti heittämällä tehdä sinun työsi jos nyt töihin olet tuurilla päässyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että virkailijoiden nimike voi vaihdella. Joskus on sosionomi, sosiaalityöntekijä, valmentaja, kunnan virkailija, kuntoutusvalmentaja jne. Mitä lienee. 

Tuo on yksi pullonkaula! Nimikkeitä on keinoteltavaksi aivan liikaa! Osaamattomuudesta puhumattakaan!

Vierailija
24/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että työttömien haukkujat jäävät itse työttömiksi ja näkevät, miten helposti töihin vain mennään. Olen hakenut intensiivisesti työtä jo yli viisi vuotta ja saanut vain lyhyitä pätkiä silloin tällöin. Nuorena kyllä työllistyin. Nyt kuusikymppisenä en pääse edes haastatteluun, mutta työhalujen puutteesta se kylläkään ei minun kohdallani johdu.

Vierailija
25/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI hoitaisi mainiosti työkkäri ämmän tehtävät ihan suvereenisti, mitä itse olen ollut hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
26/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä koko työkkärillä tehdään, kaikki työpaikat joihin tarvitaan tekijöitä, tuodaan jostain toiselta puolelta maailmaa, eikä hommiin vaadita juuri mitään koulutusta tai mitään muutakaan.

Työkkäri ei saa työllistettyä yhtään suomalaista, ei koulutettua, ei kouluttamatonta, ei halukasta tai halutonta.

Yritykset kyllä osaa homman ja tuovat tekijöitä muualta, eikä näillä yrityksillä ole tähän mitään alan koulutusta, sen kun palkataan vaan ja se on siinä, ei todellakaan ole mitään rakettiteidettä.

Vierailija
27/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin tätejä ei juuri tarvita, jos ihmiset menisivät töihin.

Matematiikan tehtävä. Kuinka saadaan 200 000 työtöntä työllistymään 35 000 avoimeen työpaikkaan?

Odottelemalla, että työpaikkoja tulee lisää. Kun yhdet työpaikat on täytetty, niin niitä aukeaa lisää.

Toisaalta työpaikkoja on auki paljon enemmän kuin 35000. Kukaan ei tiedä auki olevien työpaikkojen tarkkaa lukumäärää. Paitsi toki osa työttömistä luulee tietävänsä, koska he ajattelevat, että kaikki avoimet työpaikat löytyvät työkkärin sivuilta.

Vierailija
28/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että työttömien haukkujat jäävät itse työttömiksi ja näkevät, miten helposti töihin vain mennään. Olen hakenut intensiivisesti työtä jo yli viisi vuotta ja saanut vain lyhyitä pätkiä silloin tällöin. Nuorena kyllä työllistyin. Nyt kuusikymppisenä en pääse edes haastatteluun, mutta työhalujen puutteesta se kylläkään ei minun kohdallani johdu.

Haet vääriä työpaikkoja. Esim. päiväkotien sijaisista on iso pula.

Vierailija
29/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas joku elämäntapa työtön purkaa harmiaan TE- vikailijoihin. Niiden palkan maksaa muuten valtio. 

Ja valtion rahat kerätään verotuloista ja valtion ottamasta velkarahasta. Googletapa

" bullshit jobs"

Vierailija
30/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikan tehtävä. Kuinka saadaan 200 000 työtöntä työllistymään 35 000 avoimeen työpaikkaan?

Odottelemalla, että työpaikkoja tulee lisää. Kun yhdet työpaikat on täytetty, niin niitä aukeaa lisää.

Toisaalta työpaikkoja on auki paljon enemmän kuin 35000. Kukaan ei tiedä auki olevien työpaikkojen tarkkaa lukumäärää. Paitsi toki osa työttömistä luulee tietävänsä, koska he ajattelevat, että kaikki avoimet työpaikat löytyvät työkkärin sivuilta.

Esim oikotie, Adecco, Eezy, totalhenkilöstöpalvelut, workpower, staffpoint, Bolt

Onhan näitä ja listaa voin jatkaa vielä ulkomuistista jos haluat.

T. Työtön 59 v

Pahoittelen kirjoitusvirheitä

Vierailija
31/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-virkailijoilla on hienot titteli esim koulutussuunnittelija.

Siis oikeasti. En kyllä oikein usko että virkailija suunnittelee koulutuksia (näin voi tittelistä päätellä).

Aika epätoivoisen oloista kyllä ainakin täällä ovat nämä virkailijat. Itse sain huhtikuussa väärää tietoa ja tavallaan meni koko kesä asiaa hoitaessa. Vasta lokakuussa sain selville oikean tiedon.

Nyt olen menossa velvoittavaan tapaamiseen ja en oikein tiedä mitä odottaa.

Terveyteni ei kestä mitään vanhustyötä tai siivoamista.

Vierailija
32/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiäkin on paljon enemmän kuin virallinen luku 230 000. Kaikki 9 euron toimenpiteissä olevat ovat oikeasti työttömiä kun eivät saa palkkaa vaan työttömyyskorvausta. Todellinen työttömien määrä on lähempänä 400 000.

Vierailija
33/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain päiväkodin sijaisuuksia. Minua ei huolittu. Olen hakenut myös mm. siivoustyötä, ja se ei onnistunut, koska minulla ei ole ajokorttia. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, olen hakenut myös kaupankassalle. Niin tosin haki kerran myös 62 muuta.

Vierailija
34/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain päiväkodin sijaisuuksia. Minua ei huolittu. Olen hakenut myös mm. siivoustyötä, ja se ei onnistunut, koska minulla ei ole ajokorttia. Ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa, olen hakenut myös kaupankassalle. Niin tosin haki kerran myös 62 muuta.

Jos sinulla ei ole edeltävää lastenhoitoalan työkokemusta, niin mene työkokeiluun muutamaksi kuukaudeksi johonkin päiväkotiin ja hae sen jälkeen uudestaan sijaisuuksia.

Vierailija
35/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole edeltävää lastenhoitoalan työkokemusta, niin mene työkokeiluun muutamaksi kuukaudeksi johonkin päiväkotiin ja hae sen jälkeen uudestaan sijaisuuksia.

Ei enää ikinä tarhaan työkokeiluun. Olin kuukauden ja niihin pääsee/joutuu jopa puoleksi vuodeksi 9 eurolla. Luulin tykkääväni lapsista. Meni niin hermo muutamiin kakaroihin että teki mieli korvasta pitäen opettaa tapoja. Autettiin niitä pukemaan niin tätiä nauratti kun uhkasin nostaa naulakkoon roikkumaan jos ei lopeta kiukuttelua. Siis nostaa lapsen, en sitä tätiä. 

Vierailija
36/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ikinä tarhaan työkokeiluun. Olin kuukauden ja niihin pääsee/joutuu jopa puoleksi vuodeksi 9 eurolla. Luulin tykkääväni lapsista. Meni niin hermo muutamiin kakaroihin että teki mieli korvasta pitäen opettaa tapoja. Autettiin niitä pukemaan niin tätiä nauratti kun uhkasin nostaa naulakkoon roikkumaan jos ei lopeta kiukuttelua. Siis nostaa lapsen, en sitä tätiä. 

Tuo on toki ongelma, kun varhaiskasvatuslain mukaan lapsille saa pitää kuria ainoastaan positiivisin keinoin, mikä ei moniin lapsiin tehoa. Ennen päivähoidon aikaan lapsia sai vielä jäähyttää ja pidellä kiinni yms.

Vierailija
37/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu noin. Kyllä on hataralla pohjalla yhteiskuntatietous :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme