Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero satuttaa eron tullen, pettäminen jättää pahat arvet

Vierailija
01.11.2022 |

Näin se elämä sitten meni. Kaksi avioeroa, molemmat raastavia eroja puolison petettyä.

Ensimmäisestä toipuessa meni oma aikansa, toisesta tuntuu, etten koskaan toivukaan.

Kuinka pahasti voikaan puolisoonsa pettyä? Kuinka pahasti pettäminen voikaan toisen ihmisen tuhota?

Yhteiset ajatukset perheestä jäivät toiselta sinne jonnekin taustalle ja piti sitten mennä pettämään, tuhota kaikki.

Molemmat liitot olivat nykymittapuulla pitkiä, vähän toistakymmentä vuotta. Molemmissa liitoissa seksiä meillä oli pettämisen pajastumiseen saakka viikottain, eikä suuria riitoja ollut. Olin loppuvaiheessa aavistanut tietysti, että jotain pielessä.... Sitä pettämistä vaan ei vaan nähnyt. Sitä on niin sokea.

Molemmissa tapauksissa puolisolla oli muutaman kuukauden salasuhde. Molemmissa tapauksissa valehtelivat minulle kuukausien ajan.

Olen rikki ja rikottu. Lapsetkin erosta kärsineet, ensimmäisestä liitosta ei onneksi ollut lapsia.

Jos olisin tämän etukäteen tiennyt, en olisi koskaan heidän kanssaan naimisiin mennyt. En olisi kummastakaan arvannut, että he näin tekevät. Näköjään kuka vaan voi pettää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen seurustellut ja olin kihloissa. Nainen petti ja pakkasin kamat. Kun sitten olen sivusta seurannut kavereiden touhuja. Miehiä ja naisia, niin suurinosa pettänyt ja pettää edelleen. Siellä ne muut odottaa, kun kaikki romahtaa.

Itse pysyn sinkkuna enkä aio enää mitään vakavaa aloittaa. En luota parisuhteessa toiseen.

Vierailija
2/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen seurustellut ja olin kihloissa. Nainen petti ja pakkasin kamat. Kun sitten olen sivusta seurannut kavereiden touhuja. Miehiä ja naisia, niin suurinosa pettänyt ja pettää edelleen. Siellä ne muut odottaa, kun kaikki romahtaa.

Itse pysyn sinkkuna enkä aio enää mitään vakavaa aloittaa. En luota parisuhteessa toiseen.

Aika tyhmää pelätä noin paljon, ettei uskalla elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen kyllä tuhoaa kaiken. Käy lompakollekin eron myötä.

Vierailija
4/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmää pelätä noin paljon, ettei uskalla elää.

Joo. Toinen voi jättää tai pettää, mutta tyhmää pelätä niin ettei uskalla edes kokeilla miten käy. Jää varmasti ilman hyvää suhdetta.

Tulee mieleen mun kaveri, joka aina sanoo ettei kannata ostaa asuntoa, kun sen arvo voi alentua, jopa puoleen on alentunut 90-luvun lamassa. Maksaa sitten vuokraa tietäen, että 100% varmasti menettää rahat. Missä järki, eikö puolet asunnon arvosta olisi enemmän kuin pino vuokrakuitteja?

Vierailija
5/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö jokaisen pettämisen jälkeen erota? Parisuhde on muutakin kuin panemista.

Ajatelkaa laajemmin.

Vierailija
6/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö jokaisen pettämisen jälkeen erota? Parisuhde on muutakin kuin panemista.

Ajatelkaa laajemmin.

Yhden illan hölmöily on pikkusen eri asia, kuin kuukausien salasuhde.

Vierailija
7/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista

Vierailija
8/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kipuilen miehen jäätyä kiinni seksiviestittelystä toisen naisen kanssa.

Yritetään pelastaa, mutta vaikeaa on enää uskoa rakkauteen ja luottaa. Pahinta mitä minulle on ikinä tehty😢

Vierailija
9/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kumppani ei ole sun terapeutti. Ainoastaan terapeutti voi olla sun terapeutti, kukaan muu ei voi olla.

Hassua kun kirjoitat että "et olisi kummastakaan arvannut että he näin tekevät". Noh, enpä ole vielä tähän päivään mennessä yhdestäkään tuttavastani yrittänyt arvata tälläistä: "kenenköhän kanssa tuo tuttavani vielä joskus tulevaisuudessa tulee harrastamaan seksiä?" Sinun arvailuharrastuksesi kuulostavat vähän oudoilta, hupsua ajanvietettä. Olet vähän hassu.

Vierailija
10/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Itsekkin kipuilen miehen jäätyä kiinni seksiviestittelystä toisen naisen kanssa.

Yritetään pelastaa, mutta vaikeaa on enää uskoa rakkauteen ja luottaa. Pahinta mitä minulle on ikinä tehty😢

Häh? Eihän kukaan tehnyt sulle mitään. Eihän kukaan sulle mitään viestejä lähettänyt. Ethän sä liity tohon seksiviestittelyyn mitenkään.

Vierailija
11/11 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kumppani ei ole sun terapeutti. Ainoastaan terapeutti voi olla sun terapeutti, kukaan muu ei voi olla.

Hassua kun kirjoitat että "et olisi kummastakaan arvannut että he näin tekevät". Noh, enpä ole vielä tähän päivään mennessä yhdestäkään tuttavastani yrittänyt arvata tälläistä: "kenenköhän kanssa tuo tuttavani vielä joskus tulevaisuudessa tulee harrastamaan seksiä?" Sinun arvailuharrastuksesi kuulostavat vähän oudoilta, hupsua ajanvietettä. Olet vähän hassu.

Ööö, mitähän sä kirjoitat? Mä ainakin ymmärsin tuon aloituksen niin, että halusi luottaa kumppaninsa, eikä voinut kuvitellakaan kummankaan heistä olevan sellainen, että pettää... Ja kyllä, pettäminen on järkytys kenelle tahansa liitossa olevalle.

Eikä aloittaja mitään terapeuttia kumppanistaan ole etsinytkään, on joutunut kahdessa suhteessa pettymään pahasti.