Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet, ikää 40+

Vierailija
01.11.2022 |

Voiko olla mahdollista, vaikka olen näin nuori?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse ole 47 ja vaihdevuosien kanssa kamppailen.🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan! Itselläni alkoivat 44-vuotiaana, mutta oireita oli jo 40 ikäisenä.

Vierailija
4/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä vain.

Ikää 40 ja oireita on alkanut tulemaan.

Vierailija
5/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 42 kun todettiin vaihdevuodet. Ne tuli todellakin vauhdilla koska oireilu alkoi samana vuonna kun ne todettiin. Sitä ennen ei ollut mitään oireita.

Vierailija
6/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori? Ihan normaali-ikäinen vaihdevuosioireilijaksi. Nelikymppisenä ja joskus nuorempanakin se oireilu monella alkaa, siitä vaan ei jostain syystä edelleen puhuta. 

Vierailija
7/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta 44-vuotiaana. Alkoi yökkä tulemaan kuumia aaltoja yms. 47-vuotiaana jo ohi, ei enää menkkoja. Ja en rupsahatnut mitenkään, elämä paljon helpompaa nyt. Ja vuosia edessä, jos vain terveenä pysyn.

8/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 vee eikä loppua näy. Kuinkahan kauan täytyy kestää. 3 v takana.

Vierailija
9/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

53 vee eikä loppua näy. Kuinkahan kauan täytyy kestää. 3 v takana.

Voipi kestää kymmenenkin vuotta. Itse hain estrogeenihoidon pari vuotta oireiden kanssa (uniongelmat, hikoilu, alakuloisuus, saamattomuus) kärvisteltyäni.Suosittelen, jos ei hoidolle ole lääketieteellisiä esteitä.

Mukava olla taas oma energinen ja tasapainoinen itsensä.

Vierailija
10/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sulla ap on?

Vierailija
11/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v. viimeiset menkat. Oireita oli ollut viitisen vuotta sitä ennen.

Vierailija
12/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt 44 vuotias. Keväällä sairastin koronan ja menkat jäi pariksi kuukaudeksi pois. Tuli kuumia aaltoja ym. Kesällä menkat jatkui mutta todella lyhyellä kierrolla. Kolme viikkoa taukoa ja taas vuoto. Aluksi ajattelin että koronan jälkijuttuja mutta varmaan kuitenkin vaihdevuosi oireita.

Vierailija
13/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pms:ni ja kk:t pahenemistaan pahenivat alkaen siitä kun olin +/-40 v., mihin pahenemisen rajan nyt tahtoo asettaa. 47 v. iässä kuukautiset olivat loppu ja tunsin vihdoin olevani se minä, joksi minut on tarkoitettu. Hyvä että loppuivat jo viidennellä kymmenellä, ei jäänyt ikävä!

Vierailija
14/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 eikä tietoakaan vvuosista. Mitä oireita tulee ensin? Mistä tiedän että vaihdevuodet on alkaneet tai käynnissä? Juuri laitettu kierukka ja lääkäri sanoi, että 7v päästä laitetaan vielä uusi.

Vierailija
15/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi alkaa antaa merkkejä.

Vierailija
16/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 eikä tietoakaan vvuosista. Mitä oireita tulee ensin? Mistä tiedän että vaihdevuodet on alkaneet tai käynnissä? Juuri laitettu kierukka ja lääkäri sanoi, että 7v päästä laitetaan vielä uusi.

Ai hormonikierukka.

Vierailija
17/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 41-vuotias, ja kaksi viimeisintä kiertoa ovat olleet 1-2 päivää lyhyemmät kuin aiemmin.

Lisäksi nännit on ihan sikamaisen arat olleet nyt oletetun ovulaation jälkeen yli viikon.

Luulen, että vaihdevuodet antavat merkkejään...

Vierailija
18/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ensimmäiset oireilut 37-vuotiaana

Vierailija
19/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi-kolme vuotta oireita takana, menkat olleet poissa reilun vuoden. Olen 52. Menkat runsastuivat ennen loppumistaan, ja kierto muuttui ensin lyhyemmäksi, sitten harveni. Rinnat olivat todella arat ennen menkkoja, toisin kuin aiemmin.

Nyt oireina lähinnä ärsyttävä hikoilu. Välillä voi olla kuukausia pois, sitten taas tulee kuumia aaltoja monta kertaa päivässä. Harkinnassa estrogeeni, mutta olen vielä jotenkin pärjäillyt.

Menkkoja en kaipaa, mutta tämän hikoilun voisin kyllä jättää väliin.

Vierailija
20/20 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hormonikierukka.

Jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi