Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki nivelreumaa sairastavat! Mikä on teidän ammatti, mitä teette työksenne?

Vierailija
01.11.2022 |

Mitä työtä teette? Pystyttekö tekemään kuinka raskasta työtä? onko joutunut tekemään työpaikalla jotain kevennyksiä, lyhennettyä työaikaa, työtapoja keventämään? Oletteko joutuneet kouluttautumaan uudestaan? Miten työstä palautumisaika, mikä riittää? Mietin vaan itse mitä tekisin, kouluttautuisinko uudelleen, kun tämä hyllyttäjän homma on ehkä liian raskasta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nivelsairaus (ei tosin reuma). Oma yritys tällä hetkellä, joka mahdollistaa sen että pystyn päättämään itse omat työaikani ja tekemään töitä oman jaksamisen mukaan.

Vierailija
2/4 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34-vuotias sairaanhoitaja, kun mulla diagnosoitiin nivelreuma. Tiedostin jo silloin, että en tule pääsemään sairaanhoitajan hommista vanhuuseläkkeelle. 38-vuotiaana lähdin opiskelemaan it-alalle. Näin jälkikäteen ajatellen oli hyvä vaihtaa alaa melkein heti, koska oli helpompi saada uudelta alalta töitä, kun oli vielä suhteellisen hyväkuntoinen eikä reuman takia ollut sairaspoissaoloja. Viimeiset 10 vuotta olen tehnyt etätöitä ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että pystyn olemaan töissä ainakin alimpaan vanhuuseläkeikään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja päiväkodissa, eli toimin lastenhoitajana. Kädet alkavat olla lopussa ja ainoa vaihtoehto oli opiskella uusi osaamisala (en siis vaihtanut kokonaan ammattia, vaan opiskelin lanun lisäksi uuden osaamisalan, miepän) ja hakeutua työhön, jossa ei ole niin paljon fyysistä työtä, enemmän kohtaamista ja "paperi"hommia. Olen juuri aloittamassa uutta työtä ja uskallan toivoa, että tätä työtä kroppa kestää eläkeikään asti, on sen verran kevyempää kuin lastenhoito. Älä riko itseäsi sairaseläkkeelle asti, jos mahdollista ja pidät alastasi, tutki mahdollisuutesi jatkokouluttautua ja jos se ei onnistu, sitten miettiä uutta ammattia. TE-toimistot ja kela yleensä kyllä tukevat ammatinvaihtoa, jos vaihtoehtona on työkyvyttömyys, joka ei palvele ketään, eli et tuota tuloja valtion kassaan...

Vierailija
4/4 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla, nivelreuma. Kroppa kestää kevyttä kuntoilua jotenkin, raskasta fyysistä työtä ei.