Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 10 v poika haluaa mennä joka viikonloppu 90 v isovanhemmilleen yökylään?

Vierailija
31.10.2022 |

Mistä tuo kertoo? Kokemuksia?

Ei, en paheksu, mutta mietin vain, kertooko se mistään muusta kuin siitä, että poika tykkää rollaattoreilla kulkevista isovanhemmistaan?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku on siellä kivempaa ja rennompaa. Ehkä teidän pitäisi harkita myös asioiden kiventamista kotona. Tai jos siellä näkyy luontoa ympärillä tms. Jotkut isovanhemmat ovat kivoja, ystävällisiä.

Vierailija
22/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa todennäköisesti syödä karkkeja ja herkkuja ja olla puhelimella koko päivän. Eli ei mitenkään ihmeellistä että mikä sinne vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kotona ilmeisesti, niin ahdistavaa, että poika haluaa turvaan teidän systeemeistä.

Vierailija
24/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä saa todennäköisesti syödä karkkeja ja herkkuja ja olla puhelimella koko päivän. Eli ei mitenkään ihmeellistä että mikä sinne vetää.

Tai juurikin ollaan puhelimella koko päivä. 90 v. ei kauheasti vahdi ruutuaikoja. Saattaa nukkua ja levätä pitkät pätkät vuorokaudesta.

Vierailija
25/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän selvittää, mistä syy johtuu. Mikä on paremmin isovanhemmilla? Tekeekö lapsi siellä jotain sellaista, mitä ei muuten saa kotona tehdä?

Vierailija
26/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isovanhemmilla on enemmän aikaa yhdessäoloon. Vanhemmilla on nyt ruuhkavuodet ja kauhea suorittamisen tarve, eikä sitten jää laadukkaalle yhdessäololle aikaa. Nykyään sitä tuntuu olevan aika vähän.

Vierailija
27/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa varmaan pelata siellä yötä myöten kun vanhukset nukkuu? Anteeksi raadollinen ajatus. t. yläkoulun ope

Vierailija
28/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt olet itse jutellut poikasi kanssa sen verran, että tiedät miksi voisi siellä viihtyä? Tekevätkö jotain kivaa yhdessä, saako jotain hyvää ruokaa vai mitä siellä hommaavat koko viikonlopun?

Vierailija
29/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallista, muttei mitenkään poikkeavaa.

Vierailija
30/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne isovanhemmat eivät jaksa enää komentaa poikaa ja siksi hän viihtyy siellä niin hyvin, koska siellä saa tehdä ainakin melkein mitä haluaa.

Vierailija
31/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa varmaan pelata siellä yötä myöten kun vanhukset nukkuu? Anteeksi raadollinen ajatus. t. yläkoulun ope

Kieltämättä yhtä raadollinen ensiajatus tuli minullekin. Toisekseen, voi olla, että myös kestitsevät herkuilla ja vielä antavat huomiota ja aikaakin. Tuskin pelkästään mitään epäilyttävää tuossa kyläilyssä, mutta ehkä sitä kannattaa vähän penkoa, että mitä on taustalla. 

Vierailija
32/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse kotona viikonloppuisin vai töissä, harrastuksissa, bilettämässä?

Vierailija
33/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai juurikin ollaan puhelimella koko päivä. 90 v. ei kauheasti vahdi ruutuaikoja. Saattaa nukkua ja levätä pitkät pätkät vuorokaudesta.

Montako 90-vuotiasta oikein tunnet että pystyt heidän kaikkien puolesta sanomaan noin? Minä kyllä tiedän hyvinkin skarppeja ysikymppisiä, jotka saattaa pitää paljon tiukempaakin kuria kuin se ikäluokka jotka nyt on vanhempia. 

Vierailija
34/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tekee lapsenlapsen mieliksi aina tämän herkkuruokia? Siellä saa vaikka pizzaa, karkkia, perunalastuja, suklaata, hampurilaisia, limsaa tai ehkä jopa energiajuomaa, mitä kotona ei saa?

Vierailija
35/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhempien ja pojan välillä on aina ollut hyvät ja lämpimät välit, niin ihan normaalia se on, sillä lapsihan hän vielä on.

Ehkä hän saa karkkia ja vapautta enempi kuin kotona, kenties auttamisesta saa vähän taskurahaakin ja ehkä on kiintynyt isovanhempiin.

Ilmeisesti isovanhemmat asuu lähellä kotia, ja pojan on helppo sinne mennä.

Vierailija
36/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä tykkäsin viettää aikaa mummulassa, koska pappa kertoi paljon entisistä ajoista, sotatapahtumista ja muusta mielenkiintoisesta. Lisäksi kävin hänen kanssaan kalassa aina kun mahdollista: kesäisin veneellä ja talvisin pilkillä eri järvillä. Mummu ei siinä vaiheessa enää niin kovin paljon kertonut, koska hänellä oli dementia. Myös heidän koiransa oli miellyttävä yksilö. Isovanhempani eivät olleet ysikymppisiä, mutta silti viihdyin heillä oikein hyvin.

On siis mahdollista, että lapsi voi tosiaan tykätä olla mummulassa, vaikkei kännyköitä olisikaan.

Vierailija
37/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on s3ksisuhde isovanhempiin täähän on ihan selvä homma. Varmaan huumehi4kin vetää siellä kun pitää kokoajan päästä1

Idiootti kommentoimassa.

Vierailija
38/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako 90-vuotiasta oikein tunnet että pystyt heidän kaikkien puolesta sanomaan noin? Minä kyllä tiedän hyvinkin skarppeja ysikymppisiä, jotka saattaa pitää paljon tiukempaakin kuria kuin se ikäluokka jotka nyt on vanhempia. 

Lapsen 80 v. isovanhemmille ei uskalla lasta yksin päästää. Vanhusten kunto on heikko, osalla vippaa jo päästä. Lähipiirissäni lähes kaikki vanhukset ovat kuolleet ennen 90 v. ikää.

Vierailija
39/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit pojalta itseltään miksi viihtyy siellä.

Vierailija
40/55 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteks te vi##u ihan hul luja täh!!!

Kysytte miks pentu 10v haluu olla isovanhempiensa luona usein yökyläs.

Mä oon edelleen lähes joka vkl mun isovanhemmil yökyläs.

Ne on sata ja miljoona kertaa mukavimpii ku mun omat vanhemmat.

Mummi on 88 ja vaari 91.

Ovat tosi nuorekkaita. Tehään vaikka mitä. Välillä vähän töitä ja välillä hauskoja juttuja.

Kummalki muisti pelaa paremmin ku monella nuoremmal.

Hyvä kuntosii. Ne ei nipota joka vi#un asiasta. Ymmärtävät ja neuvovat monis asiois. Niitä on kiva kuunnella ku kertovat vanhoist asioist.

Ootte tääl kyl ihan sairaita ku ees viittitte pohtii miks nuoret viihtyy isovanhemillaa.

Toki saan siel myös herkkuja jotka mummi itse tekee. Eikä ne kyl hirveesti nipota puhelimel olost mut ei mun siel tarvi paljon puhelimel ollakaa ku aika

Kuluu muutenki hyvin.

Molemmilla on heil älypuhelimetki ja hyvin osaavat käyttää niitä.

Mummi meinas laittaa instanki mut sanoin että älä pliis laita.

Se olis ehkä ollu vähä häve🙈

Ja niin. Mä oon 12 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi