Siivousalalla pula koulutetuista ammattilaisista
Mikä koulutus näillä ammattilaisilla muka on?
Vai onko todellisuudessa kyse vain palkasta?
Kommentit (25)
Suomessa pannaan työntekijää halvalla.
Olen keikkatyöläinen laitoshuoltaja. Lopettaisin heti siivoustyöt jos olisi muuta työtä kuin tämä hikinen raataminen. 7 vuoden aikana olen tehnyt työtä 26 työpaikassa. Jos ei ole ilkeä piikikäs esihenkilö niin on siivoushuoneen omistavia vanhoja tyrannimaisia naissiivoojia jotka pelkäävät työpaikkansa puolesta, SIKSI ON AIVAN PAKOSTA OLLA SADISTINEN HENKISESTI VÄKIVALTAINEN IDIOOTTI MUITA , VARSINKIN UUSIA TYÖKAVEREITA KOHTAAN. ERÄSKIN KOPPAVA MUIJA SÖI TOISEN VAKITYÖPAIKAN LEVITTÄMÄLLÄ ESIHENKILÖLLE VALHEELLISTA TIETOA. NÄITÄ KYSIPÄITÄ RIITTÄÄ !!
Olen siivonnut kesällä viisi vuotta ja päivääkään en ole kouluja käynyt työhön. Mulla on ollut kuusi eri kohdetta ja kaikki ovat olleet kauheita paitsi tämä nykyinen. Siisti toimisto, jossa ei tarvitse juosta työvuoron ensimmäisestä hetkestä viimeiseen. Kohteen työaika on sellainen, että on aikaa tehdä kunnon jälkeä.
Muuten ihan ok työ, mutta useimmissa paikoissa mitoitukset on vedetty sellaisiksi, että tarvitsisi kaverin niistä selvitäkseen. Yleisökohteissa on lisäksi kaikkea muuta ylimääräistä säätöä. On mm. nähty ihmisen ulosteella piirtämistä seinälle.
Minulla on Laitoshuoltajan koulutus ja pari muuta ammattia. Tykkäsin kovasti kun sai tehdä päivätöitä pelkästään päiväkodilla ja vanhainkodilla. Työaika 7-15.15 ma-pe,puolen tunnin palkaton ruokkis. Palkka bruttona 1900e kk eli käteen 1400-1500e max kk.
Lähdin huonon ilmapiirin, huonon palkan ja muiden työntekijöiden vuoksi. Ikinä ei kiitosta mistään mutta huutoa joka asiasta vaikka parhaansa teki. Korona aikana tutuksi tulleet eristyssiivoukset joka pv ne puvut päällä oli viimeinen niitti.
Nostan hattua niille ketä siellä jaksaa.