Kuinka olette katkaisseet välit persoonallisuushäiriöisiin?
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino on saada persoonallisuushäiriöinen aistimaan, että hänen valheitaan ei enää usko. Silloin persoonallisuushäiriöinen laittaa itse välit poikki jonkin naurettavan pikkuasian takia. Se on ainoa keino päästä sellaisesta henkilöstä lopullisesti eroon.
Itse onnistuin siinä kun opin miettimään koko ajan, mikä on perimmäinen motiivi persoonallisuushäiriöisen toiminnan ja sanojen taustalla. Joka ainoassa asiassa paljastui motiiviksi oman itsensä pönkittäminen ja tekeminen muita paremmalta vaikuttavaksi. Siihen saakka olin vain ajatellut kuten kaikki muutkin, että persoonallisuushäiriöinen olisi vain vähän erikoinen tai mokailisi, kun käyttäytyy huonosti. Silloin tajusin kaiken olleen manipuloimista, myös avuttomaksi heittäytymisten ja masennusta teeskentelemisten. Tajusin myös kuinka tuhoisaa pitkä "ystävyys" persoonallisuushäiriöisen kanssa oli ollut ja etten ollut hakeutunut muiden ystävien pariin koska pelkäsin samanlaista jatkuvaa draamaa kuin mitä ystävyys persoonallisuushäiriöisen kanssa oli. Itsemurhauhkailuja, manipulointia ja epäsuoraa haukkumista riitti joka tapaamisella.
Ei onnistunut narsistin valheiden suhteen. Tulihan siihen valheittensa paljastumiseen hetken reaktio, vaan se kesti vain aikansa. Taitaa olla lähteistä pulaa jo iäkkäämmällä narsistinaisella, sen verran epätoivoisia ovat nuo uusimmat yritykset olleet.
M
Vierailija kirjoitti:
En meinaa saada välejä katkaistua narsistinaiseen. Turhan vahva suojeluvietti herättää ajoin erittäin voimakasta säälintunnetta. Pitäisi saada ainakin kokonaan lopetettua seksi hänen kanssaan. Jotain yhteisiä asioita on vielä, joten lopullista yhteydenkatkoa en ihan vielä pystykään tekemään. Saas nähdä miten housut pysyy jaloissa vastedes.
M
Auttaisiko ajatus siitä, että tilanteenne ei ole terve?
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla pitkäänkin vainottu ilman, että tietää sitä itse... Paras tapa on liikkua ryhmässä aina, koska he pelkäävät sitä, että uhri ei ole yksin. Toinen keino on kertoa heidän käytöksestään julkisesti, joko nimillä tai riittävän tunnistettavasti. Myös netissä. Se estää myös joitakin uusia menemästä mukaan vainoon. Kolmas asia on, että välttelee heitä eikä anna heille mitään sytykettä persoonallisuushäiriöönsä, eli järjestää elämänsä niin, että ei kohtaa näitä ihmisiä. Heille ei saa kertoa mitään omasta tai läheistensä elämästä. Heille ei pidä jakaa kirjaimellisesti mitään ajatuksiaan tai suunnitelmiaan. Niistä voi myös valehdella, jolloin vainoaja voi kohdistaa tekonsa väärään ihmiseen ja joutua vaikeuksiin. On välteltävä puhumista kenellekään, jota ei kunnolla tunne, koska he voivat olla vainoamisessa mukana. He jatkavat pahimmillaan niin pitkään kuin ovat hengissä.
Minä en kirjaimellisesti tunne useimpia vainoajiani, edes nimeltä, mutta he tuntevat minut ja elämäni, mikä on todella sairasta.
Minun vainoajani ovat jo kuolleet mutta vainoaminen jatkuu silti. Kiva perintö.
Epävakaa ja huomionhakuinen persoonallisuus
kaikkein ällöttävin yhdistelmä. Sellaisen heittänyt hiiteen mun elämästä.
LO - PUL - LI - SES - TI !
Mun pihalla hajotettiin kaikenlaista ennen ku mulla ei ollut liike sensoreita pihalla. Asensin ne ja kun ne yöllä rupes hälyttämään jouksin pihalle jalkajousen ja jousen kanssa. Pihalla koitin ampua heitä mutta nuoli lensi ihan vähän ohi toisen tekijän mahasta. Lähtivät juoksemaan karkuun ja ammuin vielä 5 nuolta kohti. Harmikseni pimeässä en osunut. Eivät ole tulleet enää. Jos olisin saanut tapettua olisin haudannut 8 metriä syvään pihakaivoon jonka olisin täyttänyt maalla ja poistanut ylimmät renkaat ja nurmikkoa päälle.
Jos kunnolla vainotaan, rutiineja täytyy välttää. Sekin jo riittää, että seisoskelee eri paikassa kuin yleensä, jos odottaa junaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnolla vainotaan, rutiineja täytyy välttää. Sekin jo riittää, että seisoskelee eri paikassa kuin yleensä, jos odottaa junaa.
Ai miten niin riittää? Kenen kohdalla?
En ole mitenkään tehnyt selväksi, että olen katkaissut välit vaan vedonnut omiin kiireisiini ja vältellyt yhteydenpidon onnistumista. Kuitenkin esitän kuin yrittäisin olla tekemisissä esteistä huolimatta, mutta vähän tällaista väsytystaktiikkaa käyttäen. Narsku kuvittelee, että emme kohtaa kenestäkään johtumattomista syistä ja on ehtinyt jo korvata minut muilla ihmisillä. Mitään riitaa tai syiden avaamista narskulle en ole tahtonut tehdä. Olisivathan ne hänelle aivan mahdottomia ymmärtää tai tunnustaa ja tahtoisi vain kostaa "väärässä olemiseni". En oo moneen kuukauteen nähnyt, muutama viesti häneltä vain tullut ja niihin olen vastannut tylsästi kuin minusta vain olisi tullut kuolettavan tylsä. Ei hän jaksa mua vaivata eikä vainota enää.
En vastaa tai reagoi mihinkään yhteydenottoyritykseen. 15v sitten erottiin, edelleen mies lähettelee silloin tällöin viestejä minulle ja kavereilleni. Blokattu on, mutta mies lainaa muiden puhelimia.
Sellaista se on avohoidossa kun saavat samota vapaina ja lisääntyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Narsku ainakin käynnistää mustamaalausmyllyn välien katkaisun johdosta.
Välien katkaisu myös helpottaa narskua värittämään tarinat itselleen edullisiksi.
Estämällä ja muuttamalla toiselle paikkakunnalle ikävä kyllä sattuu olemaan lähisukua, koko ajan solvaamista harjausta ja kaikkea mahdollista vieläkin jaksaa! Miten jaksaa jatkuvasti olla äreänä ja vihainen koko ajan?? En tajua!
Äitiyslomalle jääminen oli oikein hyvä ajankohta. Alkoi kiireet. Kun lapsi syntyi, ei juuri enää pitänyt yhteyttä. Pikkuhiljaa annoin hiipua. Alkuun koitti saada yhteyttä joka kanavassa, jopa FB seinälle kirjoitteli. Onneksi lopetti jossain kohtaa ja ei ole kuulunut vuosiin
täys tyhmä on aina tyhmä, yrittää sellainen tehdä sitten tyhmiä jälkeläisiä kieroon tai ei.sellainen ei usko tai tajua puhetta, edes yksinkertaista. velloo asiassa jankuttaen, kun otetaan puheeksi, ryhtyy kostamaan takaisin uhoamalla. yritää jatkuvasti levitää mieskohteestaan ties mitä kuin kakara-asteelle jäänyt pentu, päivät kulut "sori vaan hei" merkeissä kun ilmeisesti kasvattajilla lienee samat ongelmat.
Mies katkaisi välinsä sukuunsa vuosia sitten. Silti nämä esittää tietämätöntä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Siis esittävät. Luulisi ihmettelevän miksi ei käydä eikä pyydetä niitä käymään.
Yksi jäi etäämmälle siksi, että yhteisessä harrastuksessa tapahtui konflikti ja hän halusi itse lähteä harrastuksesta pois. Se oli lähikaveripiirin pieni porukka. Tämä lähtenyt ei koskaan tajunnut, mikä omassa käytöksessä oli ongelmana. Ilmapiiri tervehtyi heti hänen poistuttuaa. Kyse oli kai siitä, että muut kasvoivat aikuisiksi ja vuosi vuodelta "henkinen ikäero" kasvoi. Muutaman muun kanssa toimii myös medium chill, eli en kerro mitään henkilökohtaista itsestäni vaan puhun niitä näitä perusdiipadaapaa. Tuskinpa he edes tajuavat, että en kohtaa heitä oikeasti.
Nopeasti kaikki yhteydet poikki, ei mitään selittelyjä kun ei kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä.
Vävy, joka on saanut kaikkien välit rikki keksimällä muista paskaa ja varastamalla rahaa.
Pari uskoo heidän juttujaan. He eivät tunne miehen ex-vaimoa eikä sitä, millainen ihminen mies on todellisuudessa. Esittää uhria, on itse rikollinen. Väkivaltainen.