Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko menestyneellä oikeus olla röyhkeä muita kohtaan

Vierailija
29.10.2022 |

Ja erotella ihmisiä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on objektiivisesti muita parempaa sakkia!

Vierailija
4/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri tuosta erottaa oikean menestyjän ja satunnaisen onnistujan. Todellinen menestyjä on myös hyvä tyyppi ja tiedostaa että meitä on moneen junaan.

Vierailija
5/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Fiksu pitää päänsä kiinni ja on ääneen arvostelematta muita. Jos joku ei viitsi kouluttautua ja hankkia sen kautta menestystä, niin turha valittaa muiden menestyksestä. Silloin asiasta voi huomauttaa.

Vierailija
6/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin: Menestyneillä tai meillä menestyneemmillä ja paremmin pärjäävillä on minusta velvollisuus käyttäytyä hyvin ja muita kohtaan asiallisesti.  

Vierailija
7/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. Fiksu pitää päänsä kiinni ja on ääneen arvostelematta muita. Jos joku ei viitsi kouluttautua ja hankkia sen kautta menestystä, niin turha valittaa muiden menestyksestä. Silloin asiasta voi huomauttaa.

Olet oikeassa, tulin juuri kirjoittamaan samaa. Vain puhdasverisillä maistereilla on oikeus ottaa kantaa asiaan.

Vierailija
8/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis Kaikilla ei ole samanlaisia mahdollsiuuksia, eikä aina  kykyläkään esimerkiksi juuri opiskella; olkoonkin, että vaikka Suomessa on maksuton perusopetus ja korkeakoulu ja yliopisto -opintoja tuetaan eritavoin  "hyvin vointivaltion"  toimesta.  

Vierailija
9/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihminen joka on hyvin röyhkä haluet jakaa ihmisä eritavoin ei oikeasti ole kovin menetysnyt vaikka tilillä olisi useamman miljardin omaisuus. Hän on vain pelokas ja äärimmäisen arka ihminen, joka luulee, että hyökkäuys on paras puolliustus ja kun ei henksiesti muuhun niin potkii päähän heitä, joilla tietää varmaksi olevan jo ennestään huonossa ja heikommissa asemissa.

Vierailija
10/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi ihmeessä olisi? Onko puliukolla tuo oikeus?

Vierailija
11/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on itse saanut, sitä hienotunteisempi ja armeliaampi on oltava muita kohtaan. Jokaisella lahjalla on antajansa, äly, tasapainoisuus, sitkeys yms. ovat pitkälti synnynnäisiä ominaisuuksia nekin. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia.

Mitä paremmassa asemassa on, sitä vähemmän on oikeus olla röyhkeä.

Vierailija
12/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko joku on lukenut ajatuksiani, kun tälläinen aloitus ollaan tehty?

Mä kun olin kelaillut, että kovemmin kouluttautuneet arvostelee vähemmän kouluttautuneita roskasakiksi. Ei tietenkään kaikki, mutta osa.

Vierailija
13/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän on itse saanut, sitä hienotunteisempi ja armeliaampi on oltava muita kohtaan. Jokaisella lahjalla on antajansa, äly, tasapainoisuus, sitkeys yms. ovat pitkälti synnynnäisiä ominaisuuksia nekin. Kaikilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia.

Mitä paremmassa asemassa on, sitä vähemmän on oikeus olla röyhkeä.

Iso osa ei edes menesty noilla ominaisuuksilla vaan hyväksikäytöllä, rikoksilla ja häikäilemättömyydellä. Ottavat kunnian muiden työstä.

Vierailija
14/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun olin kelaillut, että kovemmin kouluttautuneet arvostelee vähemmän kouluttautuneita roskasakiksi. Ei tietenkään kaikki, mutta osa.

Heidän mielestään myös muut kouluttautuneet ovat rosk asakkia ja luusereita. Heillä on kerho, johon sinua ei ole kutsuttu ja sen pitää näkyä.

Vierailija
15/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän mielestään myös muut kouluttautuneet ovat rosk asakkia ja luusereita. Heillä on kerho, johon sinua ei ole kutsuttu ja sen pitää näkyä.

Iso osa maailman miljardööreistä on täysin kouluttamattomia tai Gatesin/Muskin tavoin jättäneet koulunsa kesken.

Yliopistot tuottavat keskinkertaista suorittajaporrasta, todellisista visionääreistä valtaosa ei ole palkollisia tai muiden firmoissa/julkisella uraa tekeviä ihmisiä vaan oman yrityksen perustajia.

Vierailija
16/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
17/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elitistinen asema yhteiskunnassa, poliittisesti tai vaikka uskonnollisessa järjestössä tuo esille oikeutuksen. Sinällään tuo yhteisö, missä henkilö vaikuttaa niin on vain väline sille oikeutukselle käyttäytyä muita ihmisiä kohtaan huonosti.

Onko se oikein? Ei tietenkään, mutta sitä tapahtuu niin kauan kuin muuta passiivisesti antaa vallalle mahdollisuuden. Elitismi tuo esille ihmisissä hänen empatian puutteensa, kun ihminen kokee olevansa asemastaan käsin parempi kuin muut ovat. Politiikka, uskonto ja talous on vain vallan välineitä. Halutessaan niitä kaikkia voi köyttää myös hyvään, mutta harva meistä kykenee olemaan olemaan kuten esim. Hursti. Antaa enemmän kuin ottaa ja jakaa muille, en minä ainakaan, vaikken toivottavasti oikeutakaan omaa huonoa käytöstä muita kohtaan.

Vierailija
18/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisryhmissä on röyhkeitä ihmisiä.

Tietysti jokainen oikeuttaa omaa röyhkeyttään ja joitakin röyhkeyksiä siedetään, kun raha puhuu/ratkaisee.

Vierailija
19/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen Susanna Koski ainakin katsoo soveliaaksi nauraa alemmilleen päin naamaa.

Vierailija
20/20 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis Kaikilla ei ole samanlaisia mahdollsiuuksia, eikä aina  kykyläkään esimerkiksi juuri opiskella; olkoonkin, että vaikka Suomessa on maksuton perusopetus ja korkeakoulu ja yliopisto -opintoja tuetaan eritavoin  "hyvin vointivaltion"  toimesta.  

Suomessa itse koulutus on maksutonta, mutta silti siihen tarvitaan rahaa, sitä en kiellä. Opintotukijärjestelmä auttaa siinä. Samoin opiskelijan osa-aika työt. Tarkoitin ihmisiä, jotka haukkuvat koulutettuja, koska ovat mukamas niin etuoikeutettuja. Heidät on hyvä palauttaa maan pinnalle. Korkealle kouluttautuminen vaatii motivaatiota, ahkeruutta ja pitkäjänteisyyttä, ei välttämättä älyä eli siihen pystyy, jos vain haluaa. Korkeammalla koulutuksella on mahdollisuus korkeampiin palkkoihin, alasta riippuen tosin. Jos on sellainen henkilö, joka istuu marmattaen muiden itse hankkimasta menestyksestä, tekemättä mitään itseään kehittääkseen ja tilannettaan muuttaakseen, ei hän ansaitse päänsilityksiä. Hän ei myöskään ansaitse kenenkään haukkumista tai törkeää alempiarvoisena pitämistä, jos hän ei itse käyttäydy huonosti muita kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän