kokemuksia Quinny Freestyle 3xl rattaista? Onko hyvät? Olisko kellään myynnissä?
Eli ne kolmepyöräiset rattaa, joissa kääntyvä etupyörä.
Mistä niitä saa ostaa? Onko kuomu tarpeeksi suojaava talven sateissa? Mahtuuko sinne 3-vuotiaskin nukkumaan? Suomessa ei niitä vielä myydä, mutta kohta kuulemma tulee myyntiin..
Panhter juniorit ja teutonia Raptor 3 spin olis vastaavat, mutta 250e kalliimmat..
Kommentit (9)
quinnyltä on täytynyt tulla joku uusi versio näistä rattaista, koska näissä uusissa on turvakaari ja 360* kääntyvä etupyörä.. laitappa googleen hakusanaksi quinny freestyle 3xl
Mutta sama lopputulos ;)
Eli toi Freestyle 3XL on se vanha malli, esim 4XL on sit nelipyöräinen samannäköinen.
Se missä on se tuvakaari ja pyörivä etupyörä on sit se Freestyle 3XL Comfort mistä mä tossa aiemmin mainitsinkin. Niitäkin on ollut jo vuosi mynnissä joten mikään uusi malli sekään ei ole.
Siitä mulla ei sitten olekkaan kokemusta, itse niitä katsoessa totesin että minusta oli liian " ratasmaiset" isommalle lapselle. Näissähän on käännettävä istuinosa ja ovat leveämmät kuin Speedit. Mutta makuuasentoon kyllä menevät kun sitä ominaisuutta etsit lapsellesi. Mutta ne ovat myös Ruotsissa ratastestin voittajat eli loistavat rattaat ovat.
eli ne ovat juuri ne mitä tarkoitin..
Onkohan niissä samanlainen pieni kuomu kuin teidänkin rattaissanne vai onko suojaavampi?
Kuomu on aika korkealla silloin, kun selkänoja on makuuasennossa. Rattaisiin mahtuu istumaan hyvin pitkä lapsi eikä kuomu osu päähän. En koe Comfortien kuomun olevan liian suojaamaton. Koko kuomuosaa saa siirrettyä eteen, tosin kuomun liikuttelusta kuuluu kovahkot naksahdukset.
Mulla olisi myynnissä se, ilmeisesti sitten vanhempi malli, jos kiinnostaa!
Kyllä näihin ainakin mahtuu reilusti semmonen 3-vuotias, istuinosa on tilava ja korkea, mielestäni kyllä aika suojaisa :)
Quinny Speedit myynnissä. Tarkoitus olisi siirtyä vain avoratasmalliin.
Minua alkoi kiinnostamaan, minkä väriset rattaasi ovat? Ja missä päin asutte?
heittomerkki:
Kyllä näihin ainakin mahtuu reilusti semmonen 3-vuotias, istuinosa on tilava ja korkea, mielestäni kyllä aika suojaisa :)
Vaihdettiin omamme Speedeihin juuri sen vuoksi että Speedit on paljon tilavammat.
Sori että taas puutuin, nyt olen hiljaa kun eihän ap edes noista rattaista puhunut :/
Eli niitä on ollut kyllä myynnissä mutta ei vuoteen koska niiden tilallehan tuli se Freestyle Comfort ja niitä taas ei juuri tuotu edes Suomeen. Meillä oli just noi 3XL:t vielä puolivuotta sitten. Kuomu ei nyt kovin häävi ole, tyyppivikana löystyminen ja tosi matala eli tuskin sinne alle 3-v mahtuu istumaan ilman että pää osuu kuomuu. Lisäksi ohuehkoa kangasta. Kuomu minusta olikin rattaiden huonoin puoli.
Nämähän ei mene makuuasenttoon vaan lepoasentoon ja kai siihen nyt 3-v jotenkin mahtuu nukkumaan meillä tosin ei enää 3vuotias ole nukkunut tai edes istunut rattaissa niin silleen käyttökokemusta ei ole. Ja riippuuhan se myös lapsen koosta. Esim Quinny Speedit ja Buzzit on tilavammat.
Muuten rattaat on tosi hyvät. Etupyörän kääntyvyys paljon parempi kuin muilla vastaavalla systeemillä. Sehän ei pyöri ympäri vaan kallistuu vaan. Lisäksi isomman lapsen on helppo mennä kyytiin kun edessä ei ole mitään turvakaarta ja rattaat ovat niin matalat. Ovat myös vakaat just sen mataluuden vuoksi mutta myös melko leveät