Ozempic ja laihdutustehon katoaminen
Laihduin ensimmäisen 3kk aikana kiitettävästi (8% painostani) eli sen ajan kun annosta nostettiin ja pari viikkoa sen jälkeen kun siirryin maksimiannokseen 1mg. Tämän jälkeen vaikutukset ovat lieventyneet lähes olemattomaksi, enkä ole varma toimiiko enää ollenkaan. Painoa on lähtenyt tämän jälkeen vain pari kiloa muutamassa kuukaudessa. Annoskoot ovat paisuneet lähes yhtä isoiksi kuin ennen aloitusta.
Onko kenelläkään käynyt samoin ja mikä avuksi? Pitäisikö lopettaa koko lääke vai odottaa että se 2,4mg annos tulee Suomeen?
Kommentit (12)
Hio syömisiäsi ja pidä Finelissä ruokapäiväkirjaa. Sen lisäksi odota, että tammikuussa saat sitä laihduttajan vahvuutta. Nyt pakon edessä annosten ottovälin voi venyttää 9 vuorokauteen.
5% pitkäaikainen laihtuminen menetelmällä millä hyvänsä on terveyden kannalta todella merkittävä muutos. Homman motoksi sopii: kiiruhtaa hitaasti!
Toisessa ozempic ketjussa tulee ilmi, ajatus ruuasta pitää muuttua myös henkisesti. Koska laihdutetut kilot voivat tulla pian, esim. Kaksinkertaisesti takaisin. Painon jojoilu on vaarallista.
Nm. Itsekokenut jojoilia
Liity fb:n Ozempic painonpudotuksessa -ryhmään. Siellä tätä asiaa on käsitelty joka kantilta monta kertaa.
Ei annoksen koolla ole väliä. Sen laadulla ja kalorisisällöllä on väliä. Kannattaa keskittyä kolmeen pääateriaan max 400-500 kcal ja kahteen, kolmeen välipalaan 100-200 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Liity fb:n Ozempic painonpudotuksessa -ryhmään. Siellä tätä asiaa on käsitelty joka kantilta monta kertaa.
Kuka hitto on jossain fb.ssa...
Moniko on lopettanut jo lääkkeen ja pysynyt saavutetussa painossa?
Lääke on apuväline. Minua ainakin ohjattiin ( ravitsemusterapeutti ja sh), että tärkeintä on oppia uudet ruokailutottumukset ja liikunta. Eli nyt sinun pitää toimia niin. Eli pelkkä lääke ei laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Lääke on apuväline. Minua ainakin ohjattiin ( ravitsemusterapeutti ja sh), että tärkeintä on oppia uudet ruokailutottumukset ja liikunta. Eli nyt sinun pitää toimia niin. Eli pelkkä lääke ei laihduta.
Eikä varsinkaan kun lääkkeen lopettaa. Sama ruuanhimo palaa takaisin. Mutta tulipa vedettyä muutama vuosi syöpää aiheuttavaa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varsinkaan kun lääkkeen lopettaa. Sama ruuanhimo palaa takaisin. Mutta tulipa vedettyä muutama vuosi syöpää aiheuttavaa lääkettä.
Ahahahahaha. Ai tämä. Joo, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan, sulla on syömishäiriö BED.
Puhut passiivissa painostasi ja annoskoosta. Ei niillä ole omaa tahtoa. Ottaisit itse vastuuta syömisistäsi. Ymmärräthän että jos lopetat lääkkeen sun paino nousee takaisin, tai jopa ylemmäs kuin ennen lääkkeen aloitusta. Mikset mieluumin ala syödä terveellisemmin, pienempiä annoksia ja lisää liikkumista.