Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka selittävät yksinkertaisia asioita monimutkaisesti ja seikkaperäisesti

Vierailija
29.10.2022 |

Tiedättekö ihmistyypin? Tämmöinen työkaveri on. Olen nyt alkanut syyllistyä siihen, että alan hoputtaa sitä asian ytimekkäämmässä kertomisessa. Keskeytän sen tarinan ja nopeutan tarinaa ohjaamalla sitä oikeaan suuntaan. Muuten se alkaa selittelemään ja ei pääse tarinan punch lineen koskaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jaarittelijoita.

Vierailija
22/23 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten. Parasta on jos kaksi "hauki on kala" - ihmistä on keskenään. No, täytyy myöntää että miehessä en kuitenkaan samaa kerronnan tyyliä ihan hae, mutta se mitä haen, on toistensa ymmärtäminen ja yhteys, kemia.

Meillä kaksi haukea sai lapseksi tarinointinsa ns. pyramidin juurelta aloittavan jaarittelijan, kuten oma isänikin on. Pakko olla samaa mieltä, parisuhteessa noin valtavaa eroa kommunikaatiossa ei jaksaisi. Hauki vaikuttaa tylyltä ja jaarittelija pitkästyttää hengiltä.

No, mulla vanhemmat ovat kumpikin "hauki on kala"-ihmisiä ja satuin syntymään siihen väliin. Voin sanoa, että luulin lapsena olevani adoptoitu ja ahkeraan selvittelin albumeista, olisinko suinkaan kotoisin orpokodista. Harmikseni en ollut. xD 

Voin sanoa, että on ikävää, jos vanhemmilla on lapseen semmoinen asenne, että tämä on vääränlainen ja hänen erilaista ilmaisuaan mitätöidään tai moititaan (Tiivistä! Sano lyhyesti!!)  ja keskeytetään ja käännetään selkää ja osoitetaan hyväksymättömyyttä. Siitä jää kipeä hyväksymättömyyden/riittämättömyyden ja ulkopuolisuuden tuntemus. 

Onneksi koulussa muutama opettaja antoi positiivista palautetta ja päinvastoin sanoi lahjakkaaksi ja pääsin radioonkin vähäksi aikaa. :D :D 

Mutta vanhemmille vinkiksi. Älkää koskaan kääntäkö lapselle selkää, älkää tyrmätkö lasta, älkää herkkää lasta kohdelko tylyydellä, kun voisi nähdä positiivisestikin sen ihmisen siinä. Lapsi katsoo silmät innoissaan, sydän on auki, haluaa teille kertoa. 

Rakkaudella jos vastataan. 

Meillä (aikuinen lapsi) palautetta on kyllä aina saanut antaa molempiin suuntiin, ja nykyään tiedetään jo toistemme tyyli. Minä saan komentaa häntä menemään asiaan ja hän saa komentaa minua olemaan etsimättä ratkaisuja ja pysähtymään kuuntelemaan, kun hänellä on tarve velloa. Opettavaista molemmille, juurikin niiden erilaisten ihmisten kanssa toimeen tuloon. Temperamentti on pysyvänsorttinen.

Juu, niin meilläkin menee äidin kanssa, yhä edelleen hän kehottaa sanomaan lyhyemmin, yhä edelleen minä perustelen miksi niin ja näin, sitten taas jokseenkin ymmärretään, mutta on se hieman työlästä - kommunikoinnin yhteys ei tule luonnostaan. Arvostan hänen näkemyksiään ja hän minun, kyse on vain ilmaisemisen ja ymmärtämisen kohtaamattomuudesta, välillä. Silti suhteemme on hyvin läheinen. <3 

Hihih, äiti-parallasi ei ole mitään muuta keinoa yrittää päästä tilanteesta pois mahdollisimman nopeasti. Hän joutuu tulemaan sinua vastaan, kun sinä et ole valmis tulemaan vastaan senttiäkään, vaan kuoliaaksi selität ihan jokaisen ajatuksesi, arviosi ja muistelusi, ihan joka asian tiimoilta. :D Siinä sitten vaan nyökkäillään ja hoetaan että ahaa vai niin onpas mielenkiintoista ajatella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei kuule, mä ihan sellaista tässä ajattelin, siis aamulla ajattelin siinä kun olin kahvit juonut ja ajattelin ottaa siitä ylälaatikosta keksipaketista yhden keksin sitten sen kahvin kanssa, vaikka meneehän se kahvi nyt ilmankin, eikä niitä keksejä nyt joka aamu kuulu syödä tai joka päivä ylipäätään, että huomasin sitten, että aika tyhjä oli se laatikko, että mitähän sieltä puuttuu, niin muistin, että otinkohan iltapalaksi paahtoleipää ja yleensähän mä otan kaksi palaa, ainakin jos on sitä Keisarinna-juustoa siihen päälle, niin että sitten mietin, että paahtoleipähän sieltä laatikosta puuttuu ja minähän ne viimeisen leivät tosiaan taisin syödä. Ja kurkkasin sitten pakastimeenkin, enkä sielläkään nähnyt leipää, en siinä päällä ainakaan, enkä kyllä ihan sieltä pohjalta jaksanut katsoa, kun pitäisi se pakastinkin järjestää ja sulattaa tässä joku päivä. Mutta olikos sulla tänään normipituinen työpäivä vai olikos sulla ylitöitä tänään, kun jos et ole liian väsynyt töiden jälkeen ja kun varmaan ajat siitä kaupan ohi, niin jos ei kauheasti haittaa, niin mietin että jos vaikka sitä leipää hakisit tullessasi, jos siitä ei ole kauheasti vaivaa.

= Tuo kaupasta leipää.

Ja kyllä, jaarittelijat rasittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi