Mies ei ole ylpeä mistään saavutuksistani
Nytkin sain uuden työpaikan, ensimmäinen päivä maanantaina ja olen ollut todella innoissani. Mies naureskeli eilen päissään koko illan, miten naurettava työpaikkani on, miksi kukaan edes haluaisi sinne ja miten musta ei kyllä todennäköisesti ole edes siihen.
Tuntuu pahalta. Työni ei myöskään kuulemma ole yhtä tärkeää kuin hänen, vaan vaikka tehdään yhtä pitkiä päiviä, niin minun työni on laiskottelua ja siksi minun tulisi hoitaa myöskin kaikki kotityöt.
Tiedän että pitäisi erota ja neuvoja enemmän kaipaankin jotain näkemystä siitä, että mikä miestäni vaivaa kun puhuu tuollaisia. :( En usko että on narsisti, ollaan oltu useamman vuoden yhdessä ja mies on herkkä ja arka luonteeltaan.
Kommentit (28)
Ensinnäkin karahti korvaan, että "päissään". Kuulostaa, että alkoholi muuttaa luonnetta ja jos näin, hänellä lienee alkoholiongelma. Tätä et voi ratkaista, parasta mitä alkoholistille voi tehdä on, että sen jättää. Näin sanovat alkoholistit itse, sitten kun ovat selvinneet.
Miehesi ongelma lienee myös valtava epävarmuus. Sen takia hänen on pakko lytätä sinua. Hän pelkää ilmeisesti, että ei ole itse tarpeeksi hyvä sinulle, ja että hän lakkaa kiinnostamatta, kun sinulla menee paremmin. Tämä on hyvin pelottava piirre ihmisessä.
Kuulostaa siltä, että olet lapsuudenkodissasi tottunut terapoimaan vanhempiasi ja aikuisena otat itsellesi näitä apua, tukea ja kuuntelua tarvitsevia hoidokkeja. Sen sijaan, että sinulla olisi aikuinen ihminen, johon myös sinä voit tukeutua.
Terapia (esim. sun oma yksilöterapia) tai ero ovat vaihtoehdot.
Vaikuttaa itse niin epävarmalta, että haluaa siksi kontrolloida sinun käytöstäsi. Siksi esim. koittaa pakottaa sinut tekemään kaikki kotityöt. Kylmäävä piirre ihmisessä. Voi muuttua myös väkivaltaiseksi. Ja tietää että saa sulta silti ymmärrykset kehiin näyttämällä miten haavoittuvainen on...
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin karahti korvaan, että "päissään". Kuulostaa, että alkoholi muuttaa luonnetta ja jos näin, hänellä lienee alkoholiongelma. Tätä et voi ratkaista, parasta mitä alkoholistille voi tehdä on, että sen jättää. Näin sanovat alkoholistit itse, sitten kun ovat selvinneet.
Miehesi ongelma lienee myös valtava epävarmuus. Sen takia hänen on pakko lytätä sinua. Hän pelkää ilmeisesti, että ei ole itse tarpeeksi hyvä sinulle, ja että hän lakkaa kiinnostamatta, kun sinulla menee paremmin. Tämä on hyvin pelottava piirre ihmisessä.
Kuulostaa siltä, että olet lapsuudenkodissasi tottunut terapoimaan vanhempiasi ja aikuisena otat itsellesi näitä apua, tukea ja kuuntelua tarvitsevia hoidokkeja. Sen sijaan, että sinulla olisi aikuinen ihminen, johon myös sinä voit tukeutua.
Terapia (esim. sun oma yksilöterapia) tai ero ovat vaihtoehdot.
Miksi naisen oletetaan jokaikinen kerta korjaavan suhdetta? Tiedän kyllä et on olemassa sikamaisia naisia. Mut kun tällaisia ohjeita annetaan sille uhrille.
Ilman toisen ihmisen kunnioitusta ei ole parisuhdetta.
Älä siedä tuollaista. Ihminen joka jatkuvasti lyttää ei ole hyväksi.
Mitä väliä sillä on miksi se on tuollainen. Ei se muuta mitään tietää syy - itse päätät saako sinua kohdella noin vai ei.
On ne juopporeimat sitten niin ihania, ideaalia kumppaniainesta.
Tuttua. Mun eksä ei koskaan kehunut minua mistään (paitsi pi...a, kun peitto heilui). Ja kun hänelle siitä huomautin, niin oli sitä mieltä, että en vain muista kehujaan. Ei kyllä itsekään muistanut yhtään, kun pyysin muistelemaan. Toisaalta kyllä sitten jatkuvasti latisti mun ideat vastaanpanemattomilla argumenteillään. Kekseliäisyys, iloisuus ja innostuminen on mun ihania luonteenpiirteitäni. Lopulta suhteessa olin innoton mato. Onneksi ei asuttu yhdessä, niin lopulta monen yrittämisen jäkeen pääsin eroon.
Miksi ihmeessä pitäisi olla?
Oletko nyt ihan tosissasi, että MIEHEN pitäisi olla ylpeä SINUN saavutuksistasi?
Jokseenkin tuttu tarina. Minun aviomies on aina ollut keksimässä minulle parempia duuneja kuin mitä itse olen hakenut ja saavuttanut, sanoen "hän ei kuulemma gusiskaan minun tyylisiä hommia päin". Hei, anna huuti tuollaiselle perkeleen Mätäkukolle, älä nyt tuollaista lähde alistuen kuuntelemaan. Nauttii vaan! Molempien talouteen tuomat eurot ovat tervetulleita ja arvostettuja, mies saa pitää baskasen leipäläpensä kiinni, mikäli ei halua muutamaa kynsinaarmua poskeensa. IHAN JUST NÄIN!
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin tuttu tarina. Minun aviomies on aina ollut keksimässä minulle parempia duuneja kuin mitä itse olen hakenut ja saavuttanut, sanoen "hän ei kuulemma gusiskaan minun tyylisiä hommia päin". Hei, anna huuti tuollaiselle perkeleen Mätäkukolle, älä nyt tuollaista lähde alistuen kuuntelemaan. Nauttii vaan! Molempien talouteen tuomat eurot ovat tervetulleita ja arvostettuja, mies saa pitää baskasen leipäläpensä kiinni, mikäli ei halua muutamaa kynsinaarmua poskeensa. IHAN JUST NÄIN!
Vaikutat itse toooodella sosiaalisesti kyvykkäältä ja sivistyneeltä ihmiseltä. Taitaa olla niin että olet itsekin ollut täys mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat itse toooodella sosiaalisesti kyvykkäältä ja sivistyneeltä ihmiseltä. Taitaa olla niin että olet itsekin ollut täys mulkku.
Ei minulla ole mulkkua - minulla on pimppi, entä sulla, molemmatko?
Heitä autiolle saarelle ja aja moottorivene pois!
Toki voidaan kysyä oletko itse koskaan kehunut miestäsi ? Ei voi olla ylpeä sinusta jos itse mollaat myös.
Ei se "laiskottelua" ole ja ei tarvitse tehdä kaikkia kotitöitä. On sinusta siihen. Onko työpaikka "huono" muidenkin mielestä vai miehen vain. Ehkä ei pidä siitä firmasta, se naurattaa siksi ja epäilee sitä. Mitä firman taustalla sitten on. Vai kokee oman paikkansa paremmaksi. Liian ylirehellinen mies, yrittääkö boostata egoaan vai lipsahtaa sanat ulos.
Tosi tyypillistä oman rikkinäisen itsetunnon paikkausyrityksiä ovat juuri nämä, että yritetään repiä toinen alas, jos se on erilainen, onnellinen tai saattaa olla jossain asiassa parempi. Se on tavallista ja ymmärrettävää, mutta ei hyväksyttävää, koska ei se auta sitä itsetuntovammaista itseäänkään. Minulla on ihan kylliksi kokemuksia tästä. Kohde voi yrittää tulla näkymättömäksi ja laittaa kaikki kynttilänsä vakan alle, ettei toinen vain loukkaannu tai epäile mitään, mistä pitää tulla kertomaan, että "ei susta siihen ole" tai "mikä luulet olevasi" tai muuta sellaista kivaa ja lytistävää. Siinä menettää oman elämänsä ja persoonansa ja se toinen on kuitenkin aina vain yhtä rikkinäinen ja paskamainen. Kaiken lisäksi miehesi siis juo.
Minusta sinun on aika sanoa hänelle, että hän kohtelee sinua huonosti ja puhuu tavalla, joka on henkistä väkivaltaa. Ellei pysty sanomaan vilpittömästi mitään hyvää, voi opetella pitämään suunsa kiinni. Ja jos tosissaan ajattelee sinusta noin huonoa, voisit kysyä, minkä ihmeen takia hän haluaa olla kanssasi. Olisi mielenkiintoista kuulla, millainen on vastaus. Minä olen joskus saanut (kohtuuttoman haukkumisen jälkeen) vastauksen: "Koska rakastan sinua, haluan olla sinulle rehellinen." Eli koska rakastan sinua, kerron kuinka paska ja huono ihminen olet mielestäni, muutu nyt jo perkele erilaiseksi! Tätä ihmistä en suostu enää tapaamaan missään merkeissä, koska asenne ei ole koskaan muuttunut eikä mitään pyydetä anteeksi eikä edes myönnetä, mitä on sanottu. Sitä paitsi: parempi itselleenkin, että lakkaa rakastamasta kelvotonta ja etsii sellaisen, joka kelpaa.
Käsittämätöntä. Koita nauhoittaa puhetta ja soita sitä hänelle selvinpäin ja kysy mitä mieltä hän on kuulemastaan.