Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtion tuki sähkölaskuihin 1.1.-23-3.4-23 väliselle ajalle. Katselin ja tulin siihen tulokseen että taitaa aika harva saada sitä tukse

Vierailija
29.10.2022 |

Oletko laskenut omalta osalta että saatko tukea?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/57983dd5-6da4-410c-ab35-63acc99ff…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomioinut nuo tuet, mutta en ole viitsinyt laskea, kun olen vielä halvemman sähkön piirissä. Alv alennus avittaa hiukan myös minua. Se säästö menee tuleviin sähkölaskuihin.

Vierailija
2/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule saamaan, mutta maksankin vain 4,9 snt/kWh.

1800 euroa on 2022 sähköbudjetti siirtoineen ja veroineen. Ensi vuoden syksyksi pitää kohta arpoa joku budjettihinta, että varaudutaan tammikuusta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukimallit tarvitsevat vielä eduskunnan hyväksynnän.

Tää uutinen on syyskuulta.

Vierailija
4/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on tarpeeksi alhaiset tulot?

Vierailija
5/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvätuloinen kaveripariskunta tuen todellakin saa täysimääräisenä, asuvat isossa sähkölämmitteisessä talossa.

Itse pienituloisena yh:na lämmitän kalliilla öljyllä, eikä mitään tukia tiedossa.

Vierailija
6/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule saamaan, mutta maksankin vain 4,9 snt/kWh.

1800 euroa on 2022 sähköbudjetti siirtoineen ja veroineen. Ensi vuoden syksyksi pitää kohta arpoa joku budjettihinta, että varaudutaan tammikuusta alkaen.

Ethän sinä mitään tukea tarvitsekaan, kun sähkölaskusi ei ole nousemassa taivaisiin.

Vierailija
7/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on tarpeeksi alhaiset tulot?

Ei kai sitä ole mitenkään eritelty. Jokaisella tuloluokalla saa tukea. Tuen malli vaan muuttuu. Ratkaisevaa on sähkön kultutus noina neljänä kuukautena. 

Vierailija
8/8 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuet on mitoitettu siten, että pienituloiset tipahtaa niiden ulkopuolelle ja heiltä kuluu hyvin suuri osa tuloistaan sähkön hintaan. Miljoonia tienaavat johtajat asuvat suurissa lukaaleissaan, joissa kuluu paljon sähköä ja he saavat tuon kotitalousvähennyksen, toki  heiltä kuluu sähköön vain alle promille tuloistaan, kun pienituloiselta siihen voi mennä kymmeniä prosentteja.