Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsastusharrastuksen aloittaminen?

Vierailija
28.10.2022 |

Voiko aloittaa rapakuntoisena? Mikä on ylipainoraja? Käykö oikeasti ihan kuntoilusta? Mitä se käytännössä tarkoittaa? Mennään tallille ja valitaan hevonen, ratsastellaan aitauksessa ja tullaan pois?

Myykää mulle hevosharrastus! Haluaisin kovasti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mitä tällainen harrastus kustantaisi noin vähintään suunilleen? Varmaan kypärää ja sellaista pitää hankkia.

Vierailija
22/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs mitä tällainen harrastus kustantaisi noin vähintään suunilleen? Varmaan kypärää ja sellaista pitää hankkia.

Kypärä+housut+kengät/saappaat+hanskat saat alle 500 eurolla. Ei kannata ostaa halvinta kypärää, mutta ei mitään 800 euronkaan kannata. 150 eurolla saa ihan tarpeeksi hyvän turvakypärän. Varusteisiinhan saa upotettua vaikka kymppitonnin saman tien, jos vaan haluaa. En tiedä mitä ratsastustunnit nykyään maksaa. Varmaan jotain 30-50e/krt? Talveksi pitää olla lämpimät housut, kengät ja hanskat. Maneesissa voi tulla tosi kylmä. Mulla on kesä ja talvivarusteet erikseen.

Vierailija
24/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo varusteet on kertaostos, joten ei niihin hirveitä uppoa. Talvi- ja kesävarusteet erikseen. Muutamia satasia menee. Kalleinta on tietysti itse tunnit. Riippuu paikkakunnasta, mitä maksaa. Syrjäseuduilla saattaa olla tunnit jotain 35 euroa, pääkaupunkiseudulla 55-60 euroa on hintataso. 

Mulla menee tunteihin noin 6500 euroa vuodessa. Tässä on 2 vakioviikkotuntia Tuomarinkylässä ja toisella tallilla yksityistuntia satunnaisemmin ja sitten vielä kesätunteja, jolloin vakiotunnit on tauolla.

Riippuu tietenkin siitä, kuinka aktiivisesti tallilla käy. 

Vierailija
25/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo varusteet on kertaostos, joten ei niihin hirveitä uppoa. Talvi- ja kesävarusteet erikseen. Muutamia satasia menee. Kalleinta on tietysti itse tunnit. Riippuu paikkakunnasta, mitä maksaa. Syrjäseuduilla saattaa olla tunnit jotain 35 euroa, pääkaupunkiseudulla 55-60 euroa on hintataso. 

Mulla menee tunteihin noin 6500 euroa vuodessa. Tässä on 2 vakioviikkotuntia Tuomarinkylässä ja toisella tallilla yksityistuntia satunnaisemmin ja sitten vielä kesätunteja, jolloin vakiotunnit on tauolla.

Riippuu tietenkin siitä, kuinka aktiivisesti tallilla käy. 

En kylläusko, että noin paljon voi maksaa. Joku taas kerskailee olemattomilla rahoillaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi