Mitä tehdä sekoilevalle aviomiehelle?
Takana pitkä avioliitto, lapset muuttaneet jo kotoa. Aviomiehellä menee lujaa; kiireinen työ, lukuisia aikaavieviä harrastuksia, menoja/matkoja kavereiden kanssa. Ei kiinnosta viettää aikaa kotona vaimon kanssa, ei ole minkäänlaista läheisyyttä mutta olettaa kuitenkin seksielämän toimivan hänen halujensa mukaan.
Aina hän on ollut hyvin itsekäs ja tehnyt oman päänsä mukaan, mutta nyt on kaikki vain lisääntynyt entisestään.
Kotona ollessaan koko ajan puhelimella ja onkin jäänyt toistuvasti kiinni naisille kirjoittelusta. Kieltäytyy näyttämästä viestejä minulle, suorastaan juoksee karkuun kun yrittää pyytää puhelinta nähtäväksi.
Kannattaako tätä vielä jotenkin yrittää selvittää? Mies ei itse tunnu hahmottavan ongelmaa. Itse olen aivan rikki ja loppu.
Toivon asiallisia kommentteja.
Kommentit (48)
Miksi et vaan eroa? Lapset lähteneet pesästä, saisit ihan omannäköisen uuden elämän ilman pskaa ukkoa, joka aiheuttaa turhaa stressiä ja pahaa mieltä.
Alkaa mennä usko koko parisuhde touhuun, kun tällainen tuntuu olevan niin yleistä. Erosin itse samasta syystä kahdesta suhteesta. Tekee tuota varmasti naisetkin, mutta omassa tuttavapiirissä on paljastunut monen miehen tekevän tuota ja mitä täälläkin lukee, niin surullisen yleistä tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo puhunut miehelle, sen voit nyt jättää. Keskity tosiaan itseesi. Älä mahdollista miehen elämää, ts. jätä kaikki kotityöt paitsi omien jälkiesi siivous ja oma pyykkihuolto. Tee mahdollisuuksien mukaan kaikkea ihanaa äläkä ole saatavilla. Voit myös ns. katsella itse vähän ympärillesi. Minä en varmastikaan pettäisi vaan pitäisin rajat, kunnes tekisin itse päätöksen.
Matkalle lähtö on hyvä idea. Selvitä myös pääsi tavall tai toisella, käy juttelemassa terapeutille tms. perhetyöntekijälle. Kun nämä on tehty, päätä.
Niin tai sitten vaan ero ja omat asunnot sekä elämät. Helpompi noita asioita on käsitellä, kun on jo konkreettisesti uuden elämän aloittanut uudessa kodissa eikä siellä yhteisessä missä vallitsee pettymys, suru ja muistot.
No, tämä aina väittää kivenkovaa että vain kirjoittelee eikä ole tajunnut siinä olevan mitään pahaa. Ettei ole muka todellisuudessa pettänyt koskaan. Todisteiden puuttuessa tämä jää osoittamatta toteen.
Palaverin paikka. Sinun pitää saada se ymmärtämään että olette naimisissa ja avioparin pitää tehdä asioita yhdessä eikä mies voi elää enää kuten 18 vuotias teini. Avioliitolle on säännöt ettei toisille naisille flirttailla ja harrastuksia ei voi olla liikaa koska pitää viettääa ikaa yhdessä ja tehdä asioita yhdessä. Jos mies ei sitä tajua niin sitten sinä lähdet vasemmalle ja mies oikealle ja alatte elää omaa elämää. Se sinun pitää miehellesi sanoa. En minä voisi elää niin että en viettäisi aikaa vaimoni kanssa. Ja en voi kirjoitella viestejä toisille naisille koko ajan. Minä haluan makailla sohvalla vaimo kainalossa, haluan saunoa yhdessä ja tehdä ruokaa yhdessä.
Todella todella selkeät rajat teille kotiin (eli ei mitään pyykkäämisiä, hänen tilansa siivoamisia, tiskaamisia, ruokahankintoja...). Laitat kaiken kotona erikseen. Se on raskasta, koska vähän joudut likaisia astioita ja vaatteita siirtelemään (laita astioille vaikka boksi yhteen kaappiin ja siirrä hänen juttunsa sinne, omasi voit laittaa yhteen kaappiin, jossa on lukko). Lisäksi sängyt toki eri huoneisiin. Peset vain oman huoneesi ikkunat esim. Hänelle tulevan postin jätät postilaatikkoon (ja jos täyttyy liikaa, läjäät muovipussiin ja pussi johonkin hänen sänkynsä viereen). Käytät vain omaa pesupulveria, jonka viet tarkalleen omiin laatikoihisi.
Kyllä tämä metodi, eli routa, saa porsaan pian vinkumaan. Hyvin todennäköisesti päädytte eroon.
Sano miehelle että joko sinun pitää kelvata tai ne netin hempukka naiset mutta ei molempia. Muiden naisten kanssa sättäily loppuu heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettää. Ota ero. Elämäsi on nytkin yksinäistä, joten miksi palvelet tuollaista miestä?
Minullakin oli tuollainen kultakimpale miehenä ja juuri tuosta ajatuksesta sain lopulta voimaa erota. Pelkäsin yksin jäämistä, mutta miljoona kertaa parempaa tämä on, kuin se jatkuva ahdistus ja paha mieli.
Kiitos tästä kommentista. Ei AP, mutta lohtua kaipaava.
Saattana jos mun mies eläis noin, olisi kyllä pirtti pimeenä kun herra tulee kotiin ja minä nuoren miehen kainalossa pitämässä hauskaa. Olen tehnyt selväksi puolisolle, että jos ollaan yhdessä ollaan yhdessä ja jos ei olla niin ero tulee asap.
En välttämättä suosittele tätä keinoa kenellekään, mutta itse päätin, että vähän välitän tympeästä miehestä, aloin käymään ulkona ja hankin sivusuhteen. Äkkiä muuttui ääni kellossa miehellä, halusi terapiaan ja aikaa alkoikin olla minulle yllin kyllin. Tuosta on nyt kymmenisen vuotta ja nyt elämme ihan seesteisesti ja suhde on ihan toimiva.
Mitäs ongelmaa miehellä edes tuossa tilanteessa on?
Sanon vaan kirjoitti:
Palaverin paikka. Sinun pitää saada se ymmärtämään että olette naimisissa ja avioparin pitää tehdä asioita yhdessä eikä mies voi elää enää kuten 18 vuotias teini. Avioliitolle on säännöt ettei toisille naisille flirttailla ja harrastuksia ei voi olla liikaa koska pitää viettääa ikaa yhdessä ja tehdä asioita yhdessä. Jos mies ei sitä tajua niin sitten sinä lähdet vasemmalle ja mies oikealle ja alatte elää omaa elämää. Se sinun pitää miehellesi sanoa. En minä voisi elää niin että en viettäisi aikaa vaimoni kanssa. Ja en voi kirjoitella viestejä toisille naisille koko ajan. Minä haluan makailla sohvalla vaimo kainalossa, haluan saunoa yhdessä ja tehdä ruokaa yhdessä.
Säännöt avioliitossa pitää olla selvät alusta saakka. Ei niitä kukaan noudata jos ne laaditaan siinä vaiheessa kun lapset ovat lentäneet pesästä.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä suosittele tätä keinoa kenellekään, mutta itse päätin, että vähän välitän tympeästä miehestä, aloin käymään ulkona ja hankin sivusuhteen. Äkkiä muuttui ääni kellossa miehellä, halusi terapiaan ja aikaa alkoikin olla minulle yllin kyllin. Tuosta on nyt kymmenisen vuotta ja nyt elämme ihan seesteisesti ja suhde on ihan toimiva.
Se on kyllä totta, että sellaiset naiset, jotka ovat valmiita perseilemään takaisin samalla mitalla, saavat tasapuoliset suhteet. Jos vain oma luonto antaa periksi ja jos sen häirikkömiehen jostain syystä haluaa pitää, niin tuolla tyylillä sujuu.
Sorry ap, mut vaikutat tossukalta kynnysmatolta. Ei mies jaksa susta olla enää kiinnostunut. Jos sulla on yhtään munaa, näytä se. Ala pitämään samaa peliä, varaat reissuja yms. Istut kännykkä kädessä illat ja olevinaan tekstailet muille. Katot miten mies reagoi, voi herätäkin.
Näyttää että miehesi on pystynyt ajan myötä kehittämään itselleen elämän joka hänelle itselleen sopii ja jossa sinä olet vain sivuseikka mutta kuitenkin perusasioihin tarpeellinen. Siisti koti, seksiä tarvittaessa, ruokaa ja puhtaat vaatteet. Ota asia esille mutta mieti sitä ennen kuinka suuriin muutoksiin olet valmis jos hän ei suostu/halua muuttaa nykyistä käytöstään.
Teet niinku mun vaimo.
Hei, olen katsonut sun touhuas tarpeeksi ja olen sinulle itsestäänselvyys, joka tekee kaiken kotona ja saat ruokaa. Pyörit kaikkialla ja tulet kotiin, kun tulet. Lapset olet hoitanut aina kunnolla ja olen siitä ylpeä enkä siitä ikinä voi sinua moittia ja syyttää, koska olet paras isä ja tiesin sen, kun tapasin sinut. Mutta sinulla on vaimo ja olen ymmärtänyt, että vaimoa kai pitäis rakastaa ja olla paras ystävä. Olen sinulle paras vaimo, mutta sinä et ole paras mies minulle. Annan kaikkeni sinulle ja sinä et anna minulle enää mitään. Kysy itseltäsi haluatko minut tai minua enää, koska luulen osaavani eläväni ilman sinua. Mieti nyt tarkkaan, koska jos et muutu tai yritä, niin lähtöni ei ole sinulle yllätys ja jos on, niin olet tyhmä ihminen etkä ole enää rakastanut minua pitkään aikaan.
Toi oli mulle kirje pöydällä.
Kun luin ton satakertaa. Niin tajusin kaiken. Se, että sain mahiksen korjata, koska vaimo rakasti minua vielä. Rakastin minäkin, mutta luulin, että voin mennä ja tulla. Kaikki unohtu.
Meillä menee hyvin, kun alotettiin nollista. Nyt en pidä itseestäänselvyytenä enkä mene ilmottamatta enkä mitään.
Mun exä oli sellainen, että meni ja petti koko ajan. P**eskeli muita, joi ja tanssi kauniiden naisten kanssa. Tarjoili juomia muille baarissa . Minut jätettiin aina kotiin. Hän sai juhlia vapaasti kenen kanssa halusi ja tehdä mitä halusi. Olimme juuri muuttaneet yhteen kun hän ensimmäisen kerran alkoi pettää. Syy oli se, että "kun sä oot tollanen ja tollanen" olin eroamassa jo tuossa kohtaa. Hän lupasi kihlat jos en lähde. No, en löytänyt. Kihloja ei kuulunut.
Pettäminen jatkui. Minä jäin kotiin. Minähän en saanut juhlia edes omien kavereiden kanssa tai jos juhlin niin Mies osoitti mieltään. Kerran oli mm. LuKinnut oven sisältä päin sillä sellaisella hakasella, etten päässyt kotiin. Saattoi myös alkaa haukkumaan kun tulin baarista kotiin.
Lopulta olin ihan sekaisin itsekin. En koskaan kertonut hänelle, mutta aloin tapailemaan menneitä säätöjä. Vietin aikaa muiden miesten kanssa. Harrastin heidän kanssa myös seksiä.
Yritin lähteä monta kertaa suhteesta, mutta aina mies keksi jotakin , miksi jäisin. Yhtenä kesänä kerroin suoraan , että olin Viron matkalla ollut erään virolaisen kanssa hotellissa yötä ja siellä tapahtui asioita. Mies ei jättänyt minua, mutta tämän jälkeen välillä tutki puhelimeni.
Petin entistä enemmän ja myös miehenikin varmaan. En ymmärrä miksi olimme suhteessa vielä yli vuoden näin, että vain petimme. Kerran yksi näistä säädöistäni oli hieman hämillään ja kysyi miksi olen hänen kanssaan.
Tajusin myöhemmin, että en vain uskaltanut lähteä, vaikka yritin monta kertaa. Onneksi lopulta tein sen, että lähdin. Ei sekään aina enää suhdetta pelasta, että alkaa tehdä itse samalla mitalla. itse olin ainakin todella onneton myös pettäessäni.
Vierailija kirjoitti:
Teet niinku mun vaimo.
Hei, olen katsonut sun touhuas tarpeeksi ja olen sinulle itsestäänselvyys, joka tekee kaiken kotona ja saat ruokaa. Pyörit kaikkialla ja tulet kotiin, kun tulet. Lapset olet hoitanut aina kunnolla ja olen siitä ylpeä enkä siitä ikinä voi sinua moittia ja syyttää, koska olet paras isä ja tiesin sen, kun tapasin sinut. Mutta sinulla on vaimo ja olen ymmärtänyt, että vaimoa kai pitäis rakastaa ja olla paras ystävä. Olen sinulle paras vaimo, mutta sinä et ole paras mies minulle. Annan kaikkeni sinulle ja sinä et anna minulle enää mitään. Kysy itseltäsi haluatko minut tai minua enää, koska luulen osaavani eläväni ilman sinua. Mieti nyt tarkkaan, koska jos et muutu tai yritä, niin lähtöni ei ole sinulle yllätys ja jos on, niin olet tyhmä ihminen etkä ole enää rakastanut minua pitkään aikaan.
Toi oli mulle kirje pöydällä.
Kun luin ton satakertaa. Niin tajusin kaiken. Se, että sain mahiksen korjata, koska vaimo rakasti minua vielä. Rakastin minäkin, mutta luulin, että voin mennä ja tulla. Kaikki unohtu.
Meillä menee hyvin, kun alotettiin nollista. Nyt en pidä itseestäänselvyytenä enkä mene ilmottamatta enkä mitään.
👏 tässä AP oikea vastaus 👍
Jos olet jo puhunut miehelle, sen voit nyt jättää. Keskity tosiaan itseesi. Älä mahdollista miehen elämää, ts. jätä kaikki kotityöt paitsi omien jälkiesi siivous ja oma pyykkihuolto. Tee mahdollisuuksien mukaan kaikkea ihanaa äläkä ole saatavilla. Voit myös ns. katsella itse vähän ympärillesi. Minä en varmastikaan pettäisi vaan pitäisin rajat, kunnes tekisin itse päätöksen.
Matkalle lähtö on hyvä idea. Selvitä myös pääsi tavall tai toisella, käy juttelemassa terapeutille tms. perhetyöntekijälle. Kun nämä on tehty, päätä.