Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok syödä kolmekin keitettyä kananmunaa päivässä?

Vierailija
27.10.2022 |

Olen pitkin viikkoa syönyt monta kananmunaa per päivä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos peräpää kestää, niin miksei.

Ei kai kukaan niitä peräpäästä tunge sisään

Sivusta. Monella kanamuna saa "mahan" sekaisin.(ripuli).

-eri

Vierailija
22/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa syödä, mutta jos syö monta päivässä ni kannattaa tehdä välillä niin et viskoo ne keltuaiset pois vaikke yhdestä munasta... Minä syön munakkaani yleensä niin, että laitan vaikka 4 munaa, joista 2 on keltuaisilla ja 2 ilman... Enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa. Se valkonen on ihan puhasta proteiinia. 

Järjetöntä jättää keltuaiset syömättä, ravintorikkain osa kananmunasta.

Se valkuainen muuten ei ole puhdasta proteiinia, vaikka se valkoista onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa syödä, mutta jos syö monta päivässä ni kannattaa tehdä välillä niin et viskoo ne keltuaiset pois vaikke yhdestä munasta... Minä syön munakkaani yleensä niin, että laitan vaikka 4 munaa, joista 2 on keltuaisilla ja 2 ilman... Enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa. Se valkonen on ihan puhasta proteiinia. 

Sä et tarvitse sitä keltuaista 10 munasta... Se riittää ihan hyvin että syöt vaikka yhen ja loput valkoista. ja kyllä, se on puhdasta proteiinia, mene kouluun. 

Vierailija
24/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hellyttävää, että Pekka Puskan kaltaisen käärmeöljykauppiaan kolesterolihöpinät elävät yhä.

Vierailija
25/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkuaisessa on n.11% proteiinia, keltuaisessa on n. 16% proteiinia.

Vierailija
26/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tarvitse sitä keltuaista 10 munasta... Se riittää ihan hyvin että syöt vaikka yhen ja loput valkoista. ja kyllä, se on puhdasta proteiinia, mene kouluun. 

Kyllä tarvitsen hyvää ravintoa ja kananmunasta sitä saa, keltuaisineen päivineen.

Hankkisit nyt tietoa tuosta valkuaisen proteiinista.

Vierailija
27/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunassa (keltuaisessa) on kolesterolia noin 200mg+

Keskivertoihmisen (maksa?) / sappi tuottaa kolesterolia noin 1.000mg vuorokaudessa.

"Kolesterolin saanti ravinnosta

Kolesterolin imeytymisalueelle ohutsuolen alkuosaan tulee kolesterolia ravinnosta noin 300-500 mg/vrk ja sapesta noin 1 000 mg/vrk (KUVA). Lisäksi enterosyyteistä erittyy jonkin verran kolesterolia, jonka määrää ei tunneta. Kolesterolista imeytyy keskimäärin 50 %, mutta yksilölliset erot ovat suuret ja vaihtelevat 20 %:sta 80 %:iin"

---------------

Näin itseoppineena nettitiedekunnasta valmistuneena sisätautilääkärinä kiinnittäisin huomiota siihen, että yksilöllisistä eroavaisuuksista johtuen kananmunien runsas syönti on oikea ongelma pienelle joukolle ihmisiä   ----> Paasto + aamulabraan  MARS!

https://sydan.fi/fakta/ruoan-kolesteroli/?gclid=CjwKCAjw2OiaBhBSEiwAh2Z…

Vierailija
28/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa, on liikaa lesitiiniä

Vierailija
29/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin vuosia kasi ekua päivässä.Uskon kun suku rasitena kolestroli, minä altistuin kolestroli arvojen nousin juuri ekun syönistä likaa.Tarua vai totta? En tied?.Syön jokus nykyisin. Korona vuodet en pääse terveysasema verikokeisin tarkistakseni arvot veren.Sokeritkin oli koholla. Syy kun sanon ei kitos makeisista pulasta ymm.Tarkoitaa myös sitä.En tarvitse ylipainoisilta ihmislitä vastaus: Ota nyt 1 ei lihota.

Vierailija
30/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 2 viikossa on sopivasti. Tämähän opetettiin jo koulussa terveysopintunneilla!

Vierailija
31/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki syödä, mutta eihän tuo määrä terveellistä ole

Vierailija
32/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla peräpää soisi niin, että koirakin karkaisi, jos tuollaisen munamäärän söisin.

Vierailija
33/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, kananmunat ovat superruokaa! Minä syön joka päivä kananmunia, yleensä 2-5kpl päivässä.

Ja kohta on sepelvaltimotauti. Eikös se suositus ole 1 kananmuna viikossa?

Vierailija
34/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toki syödä, mutta eihän tuo määrä terveellistä ole

Kananmuna on terveellistä.

Vierailija
35/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannes suomalaisista omaa huonot geenit tuohon,muilla ei nosta kolesterolia.Sitä paitsi kyse on myös antioksidanttien saannista ja esim. tupakoinnista hapettuuko kolesteroli suoniin vai ei.

Vierailija
36/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, kananmunat ovat superruokaa! Minä syön joka päivä kananmunia, yleensä 2-5kpl päivässä.

Millä perusteella kananmunasta tulee sepelvaltimotauti ja mikä on tuon "suosituksen" peruste?

Vierailija
37/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, liikaa kolesterolia. Korkeintaan 1 muna päivässä eikä sitäkään joka päivä.

Terveystietoa suoraan ysäriltä.

Kasarilta ennemminkin.

Vierailija
38/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Vierailija
39/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajalta jolloin kuviteltiin että kananmunan kolesteroli siirtyy suoraan vereen.

Vierailija
40/49 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kananmunasta tulee sepelvaltimotauti ja mikä on tuon "suosituksen" peruste?

Aikoinaan luultiin että se kolesteroli siirtyy suoraan vereen.Näinhän se ei lainkaan mene kuin vähemmistöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi