Kaarlo Partanen hakannut hevosensa siniseksi. Noin sata lyöntiä. Hovioikeus hiukan muutti tuomiota että hevosenhakaaja saa jatkaa ammattiaan
https://www.iltalehti.fi/ravit/a/8b53a25f-194d-4cb6-b87c-8de51e730ade
Hevonen tärissyt kauhuta kun Partanen hakannut sitä.
Kommentit (38)
On kyllä perseestä kun tuollaista kaunista eläintä kohdellaan tuolla lailla. Itselleni ei tulisi mieleenkään kurittaa noin hienoa eläintä. Mutta tuota Partasta tekisi mieli vähän kurmoottaa raipalla.
Kuvittelenkohan minä omiani, kun muistelen että hamassa lapsuudessani ihan toisella paikkakunnalla samansukuniminen oli huonossa maineessa eläinten omistajana.
Juu ei varmaan tee sitä uudelleen, oli ihan eka ja vika kerta. JUuu. Ehdottomasti EI saisi tienata hevosten avulla yhtään mitään tällänen henkilö. Taas nähdään eläimen arvo näissä tuomioissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelenkohan minä omiani, kun muistelen että hamassa lapsuudessani ihan toisella paikkakunnalla samansukuniminen oli huonossa maineessa eläinten omistajana.
Enkä sitten todellakaan tarkoita sitä Vieterin ja Vekselin valmentajaa!
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Digiviraston mukaan elossa olevia Kaarlo partasia on Suomessa 142kpl.
Koko "laji" on pelkkää eläinrääkkäystä. Sen voisi lopettaa ja tilalle ne kuskit vetämään toisiaan kärryillä, sitä minäkin voisin mennä katsomaan.
Huono uutinen, järkyttävä suorastaan. Käsittämätön tuomio Hovioikeudelta! Tuollainen epäihminen kuuluisi vankilaan.
Kosketteliko itseään hakatessaan hevosta vai vasta sen jälkeen?
Tämä on vietävä Suomen ulkopuolelle EU:n tuomioistuimiin. Eläinrääkkäyksen on loputtava!
Ihmisten pitää vaatia lakimuutosta ja isosti. Nykyiset lait eivät suojele eläimiä pätkän vertaa.
Hyi hemmetti sentään. :( näitä aina vaan riittää.
En tajua miten eläintenpitokielto uhkaa elinkeinoa. Hevosen pito ei ole mikään elinkeino, se on menoerä. Kengittäjänä voi jatkaa koska se ei vaadi oman eläimen omistamista ja ylläpitämistä.
En tuon eläinrääkkääjän antaisi kengittää hevostani.
Kaarlo Partanen kuoli 2006. Kuka kehtaa häväistä hänen nimensä olemalla täyskaima?
Ai s***ana, että näitä kusipäitä alkaa olla jo joka oksalla, ja sitten näitä vielä oikeusasteissa hyysätään. Elinkeinon menettäminen olisi ihan oikein. Hankkikoon toisen elinkeinon! Ukko pitäisi itse piestä henkihieveriin samalla piiskalla ja ohjasperillä mitä itse teki.
90 luvulla oli sellaisia murolusikoita jotka vaihtoi väriä kun laittoi kylmään maitoon.
Vierailija kirjoitti:
Wau. Sininen hevonen.
Muuttuiko se kokonaan siniseksi? ihan harjat ja kaikki?🤔
Veronmaksajien etu että saa jatkaa hommiaan. Niin mitä hommia? Kai hovioikeus määräsi piiskanpitokieltoon?