Verovapaa km kustannus 0,46€, riittääkö kompensaatioksi
Olen menossa duuniin, jossa joutuu matkustamaan Suomessa.
Olen viimeksi tehnyt 2000 luvun alussa vastaavia hommia ja silloin oli vapaa-autoetu, joten olen hieman pihalla, kun vastivat oman auton käyttöä. Osaan luonnollisesti laskea jotakuin energia, huollot, vakuutukset, renkaat ja jyvittää niistä jonkin summan.
Te joilla kokemusta enemmän oman auton käytöstä, duuni hevosena, riittääkö 0,46€ kattamaan teillä kaiken, myös arvon alennuksen?
Vai oletteko sopineet muita kompennsaatioita korvaamaan kuluja?
Kommentit (13)
N 25-30k€ autolla taitaa juuri kattaa kustannukset. Ei sillä rikastu. Päivärahat toisaalta ovat hyvä lisä.
Matka-ajan laskemisesta työaikaan voi aina neuvotella.
Osta tonnin romu niin kyllä tolla km korvauksella jää rahaa vielä käteen. Jos on uusi auto ja täyskasko ym niin ei varmaan kata kuluja näillä bensahinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Autostahan se riippuu.
Joo, tiedän kyllä, mutta kyselinkin teiltä ketkä ajatte paljon työn takia tuolla huonoilla teillä, niin paljonko maksat työnantajalle per/km että saat tehdä töitä?
Olisiko ollut parempi otsikko, sorry
Ymmärrän kyllä, eron 100 000€ auton arvon alennuksen merkityksen vs 1000€ autolla työmatkojen hoidossa...
Riippuu autosta. Itsellä oli tänä vuonna kesäduunissa oma 800e romu käytössä ja eihän sen arvon alenema tai mahdolliset lisäkorjaukset ole mitään verrattuna noihin korvauksiin. Bensan kulutus kanssa vaikuttaa, mutta laskeskelin itselleni jääneen 100km kohti kesällä noin 25 e käteen kaikkien kulujen jälkeen. Paremmalla autolla ei sitten mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Osta tonnin romu niin kyllä tolla km korvauksella jää rahaa vielä käteen. Jos on uusi auto ja täyskasko ym niin ei varmaan kata kuluja näillä bensahinnoilla.
Joo ja kätevästi päivän matka voi muuttua viikon matkaksi, kun auto jättää tielle, saa sitten päivärahojakin rutkasti.
Ei ole tarkoitus tienata km korvauksilla, mutta ei haluaisi myöskään yrittäjää tukea, kun pihtaa työsuhdeautossa
AP
No ihan tuolla tavoin muutkin omaa autoaan käyttävät saavat kompensaation ja itse asiassa se on kaikista paras vaihtoehto jollei autoetu tule palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kätevästi päivän matka voi muuttua viikon matkaksi, kun auto jättää tielle, saa sitten päivärahojakin rutkasti.
Ei ole tarkoitus tienata km korvauksilla, mutta ei haluaisi myöskään yrittäjää tukea, kun pihtaa työsuhdeautossa
AP
Aika usein sen käyttöetuauton saa, mutta haluatko maksaa palkastasi ensin sitä työsuhdeautoa pois päältä, maksaa itse polttoaineet ja saada pienempää kilometrikorvausta? Täysetuautoa ei yleensä tarjota kuin kulmahousuosastolle.
Mulla parivuotias diesel Octavia ja kilsakorvaukset töistä. Ajoaika kuuluu työaikaan.
Kyllä sillä korvauksella auton pidon makselee, mutta jos oikeesti remonttia tulee niin sitten ei.
Aiemmin oli autona muutaman tonnin ritsa, mutta sitä sai olla parsimassa jatkuvasti kun kilsoja tuli niin paljon, ettö uudehko auto tulee melkein halvemmaksi.
Palkka, kilsat, päivärahat kun saa niin ihan ok sillä elelee, ei autonpito kaada taloutta ja aina on alla uudehko auto.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ostaa romua kun tonnilla saa jo kunnossa olevankin jos yhtään ymmärtää itse että ei aina korjaamolle vie "huoltoon" kuten nykyisin vikojen korjaus hienosti ilmaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aika usein sen käyttöetuauton saa, mutta haluatko maksaa palkastasi ensin sitä työsuhdeautoa pois päältä, maksaa itse polttoaineet ja saada pienempää kilometrikorvausta? Täysetuautoa ei yleensä tarjota kuin kulmahousuosastolle.
Missä firmassa on työntekijöinä mustalaisosasto?
Up