Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painostaako työnantaja äitejä?

04.11.2006 |

Oletteko huomanneet arvonne työpaikalla muuttuneen äidiksi tulon jälkeen? Minä olen kyllä saanut niskaani hiillostusta äitiysloman jälkeen ja työnantaja pelkää että jään taas äitiyslomalle. (Ollut samassa työpaikassa jo useita vuosia) Vaikka mummo hoitaa lasta niin ei tarvitse edes olla pois sairauksien takia, usein ainakaan. Mietin jo liittoon ilmoittamista, mutta syrjintää on vaikea näyttää toteen kun se perustellaan taloudellisilla tekijöillä. Tekisi kyllä mieli sisarusta tytöllemme ihan vaan sen takia kun jo kuitenkin syrjitään. Saisin uudenkin työpaikan, mutta jos sattuu käymään niin että tuleekin raskaaksi niin taas uudessa paikassa heti sama piina...

Ottaa päähän kun on aina ollut hyvä työntekijä eikä edes ole ollut sairaslomilla edes raskausaikana!

Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole törmännyt samaan. Vaihdoin työpaikkaa 34-vuotiaana lapsettomana äskettäin avioituneena. Ja heti perään vaihdoin sitten vuotta myöhemmin. Ja jäin äitiyslomalle, kun olin ollut 1,5 vuotta tässä viimeisimmässä paikassa. Enkä ole mikään erikoisasiantuntija. Nykyisessä työpaikassa olen ollut osittaisella hoitovapaalla ja nyt jään taas vuoden alusta osittaiselle. Pomoni vaan sanoi, että se on sun oikeus (miespomo). Mulla on kyllä iso työpaikka, Suomessa taitaa olla jotain 800 henkilöstön määrä, en tiedä vaikuttaako työ työnantajan koko.

Miten sua painostetaan, siis uhataanko irtisanomisella tms.?

Vierailija
2/4 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunnit on vähennetty puoleen äitiysloman jälkeen, mitään uusia töitä ei anneta vaikka muut työntekijät on niitä ehdottanu ja ennen raskautta niin kaavailtiin, ei enää oteta päätöksentekoon, ei koulusta, mutistiin heti jos jää toista oottamaan, puhutaan mitan firman rahat on kulunu (äitiyslomani kustannuksiin: maksoivat 3 :n palkan ennen Kelan äitiyslomaa...)

Haiskahtaa savustukselta, vaikka ensin ajattelin että neuroottisena vain kuvittelen. Pomo myös kysyi olenko etsinyt muualta kokopäivätöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se suhtautuminen helposti muuttuu. Pidetään " lintsarina" . Ainakin itse olen lähes neljän vuoden kotonaolosta (kaksi lasta) joutunut kärsimään. Tietenkin siinä ajassa unohdin paljon asioita ja jouduin opettelemaan suht vaativan työni uudelleen, mutta kyllä työnantajan edustajat vieläkin " käyttävät" sitä keppihevosena milloin mitenkin...Nyt olen raskaana. On tuo sama ajatus, että työssä en voi ainakaan enää mitään menettää...kun kuitenkin jo syrjitään kun en ollut siellä taistelemassa asemastani niitä vuosia. Varmaan pitäisi miettiä työpaikan vaihtoa äitiysloman jälkeen.

Vierailija
4/4 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa ehdotettiin että tulisin osa-aikaisena takaisin, kun pikkulapset on kuitenkin aina sairaana. Itse jäin lopulta opiskeluvapaalle, en tiedä mitä teen seuraavaksi. Irtisanoutua en uskalla ennen kuin olen löytänyt muita töitä.

Tsemppiä kohtalotovereille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä