Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruoat.

Vierailija
27.10.2022 |

Näin sanoi edustaja Sari Sarkomaa eduskunnan täysistunnossa 26.10.2022.

Eipä se ruoan hinnan nousu sitten kovin vakavaa olekaan, hyvä näin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli nimenomaan sanomassa että 20 euroakin on tärkeä köyhille. Proleraivo on aiheeton.

Ymmärrän sen mutta tuo oli typerä moka. Sai näyttämään itsensä juuri sellaiselta kokoomuslaiselta joina ihmiset niitä pitävät. Ei mitään kosketusta oikeaan elämään. Kaikki tulee ilmaiseksi eikä ikinä tarvitse miettiä hintoja.

Vierailija
22/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanonut, se uutinen oli harhaanjohtava ja se oli käännetty jostain muusta mitä hän sano, menkää hänen omille tileilleen niin näette totuuden. Kaikessa ei tarvitse uskoa aina iltalehteen.

Katso Areenasta täysistunto, niin saat oikean kuvan siitä mitä on sanottu, eikä tarvitse netissä kirjoittaa joutavia.

Se referoi tuttavansa kertomusta, kuten asian selitti. Mistä sinä tiedät vaikka joku eläis todella parillakymmenellä eurolla sen monta viikkoa? ( ja huom! Joillekin "pari" ei tarkoita kahta, vaikka niinhän se oikeasti on. Arkikielessä se voi olla oikeasti sama kuin "muutama")

Oma anoppi repii lähes kaiken ruokansa omasta kasvimaasta kesäisin ja leipoo leipänsä. Kaupasta saattaa jonkun yksittäisen tuotteen hakea.

Mut tää on tätä aikaa kun räävitään kaikki, mitä toisen sanomisesta irti saadaan.

sinä itse olet äärimmäisin vääristelijä!

"Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruoat."

Tarkoittaa siis mielestäsi, että viljelee ja kasvattaa itse ruokansa?

Minäkin saisin hankittua alle eurolla vaikka uuden polkupyörän, mikäli hakisin sen pyöräliikkeestä sulkemisajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanonut, se uutinen oli harhaanjohtava ja se oli käännetty jostain muusta mitä hän sano, menkää hänen omille tileilleen niin näette totuuden. Kaikessa ei tarvitse uskoa aina iltalehteen.

Katso Areenasta täysistunto, niin saat oikean kuvan siitä mitä on sanottu, eikä tarvitse netissä kirjoittaa joutavia.

Se referoi tuttavansa kertomusta, kuten asian selitti. Mistä sinä tiedät vaikka joku eläis todella parillakymmenellä eurolla sen monta viikkoa? ( ja huom! Joillekin "pari" ei tarkoita kahta, vaikka niinhän se oikeasti on. Arkikielessä se voi olla oikeasti sama kuin "muutama")

Oma anoppi repii lähes kaiken ruokansa omasta kasvimaasta kesäisin ja leipoo leipänsä. Kaupasta saattaa jonkun yksittäisen tuotteen hakea.

Mut tää on tätä aikaa kun räävitään kaikki, mitä toisen sanomisesta irti saadaan.

Minäkin saisin hankittua alle eurolla vaikka uuden polkupyörän, mikäli hakisin sen pyöräliikkeestä sulkemisajan jälkeen.

Totta, nuo Sarkomaata puolustavat viestit on niin koomisia. Ruoan saa hankittua, kun tekee itse. Mut hei eihän köyhät tarvitse rahaa, ne voi tehdä kaiken itse.

Vierailija
24/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, nuo Sarkomaata puolustavat viestit on niin koomisia. Ruoan saa hankittua, kun tekee itse kasvattamastaan. Mut hei eihän köyhät tarvitse rahaa, ne voi tehdä kaiken itse. Tota noin lähempä hakemaan purkulautaa, jotta saan katon päänpäälle.

25/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen, onko joku sanonut noin vai ei, väite ei pidä paikkaansa. 

Nuorena opiskelijana luulin, että pärjään tiukan paikan tullen vaikka viikon pelkällä kaurapuurolla ja perunoilla, mutta kun tosipaikka tuli, se ei onnistunut. Sillä kuuluisalla opiskelijoiden kaurapuurodieetillä minulle tuli niin heikko olo, että jouduinkin soittamaan vanhemmilleni ja pyytämään apua.

Muiden puolesta en voi puhua, mutta ainakin minun aterioissani on oltava sekä proteiinia, rasvaa että hiilihydraatteja. Jotta tämä toteutuu, parikymppiä ei riitä "moneksi viikoksi".

Vierailija
26/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää sakkia vauva.fi täynnä. Ja aikaansaamatonta. No onpa aikaa lässyttää typeriä täällä kun muuhun ei pysty.

Vierailija
27/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät voisivatkin kuukauden aina koe-elää ehdottamillaan tavoilla.

Vierailija
28/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä viestini katosi kun kerroin että työmarkkinatuki on 570 euroa. Että sillä pitää työttömän maksaa kaikki koko kuukauden ajan jos ei ole muihin tukiin oikeutettu.

Vierailija
29/30 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan pelkästään ruoasta niin kyllä, kahdelle ihmiselle riittää 20 euroa viikoksi tuolla rahalla kaksi ihmistä pysyy hyvinkin viikon hengissä eikä näe nälkää.

Eriasia on jos kylkeen pitää saada kaikkea turhaketta leikkelitä,maitotuotteita jne niin sitten se alkaa maksamaan.

Alkakaa pikkuhiljaa tavikset valmistautumaan elintason laskuun mitä ministerikin jo väläytteli, rikkaat on sitten asia erikseen.

Vierailija
30/30 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri S a n n a M a r i n saa s E X H I B I T I O N -e r o t i i k k a m essuilla K u l t a inen P*n i s -palkinnon.

https://www.seiska.fi/Kotimaa/S a n n a-M a r i n-palkitaan-s e k s i m e s s u i l l a-K u l t a inen-P*n i s-palkinnolla-syyna-e r o o t t i n e n-b i l e v i deo?undefined

Sannan fiksuus on saamansa palkinnon tasoa, Ahtisaaren ansaitsemansa Nobelin palkinnon.[/quote]

Sannan lähes 20,000 euron palkka on riittänut tähän ikimuistettavaan palkintoon, jonka ansaitsi j a u

h o j e n g i n s ä kanssa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän