Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beetasalpaajaa jännitysoireisiin käyttävät, kauanko teillä vaikutus kestää?

Vierailija
26.10.2022 |

Sain beetasalpaajat voimakkaisiin jännitysoireisiin. Tänään oli kahden tunnin jännittävä tilaisuus. Otin tabletin 30 mg n. 25 minuuttia ennen sen alkua. Kaikki meni ensin hyvin mutta tilaisuuden lopulla alkoi lihakset täristä ja kurkkua kuristaa, ts oireisto pamahti päälle taas. Kestääkö vaikutus oikeasti alle 2 h? Jos olette pitemmäsdä tilaisuudessa, otatteko välissä toisen tabletin? Otatteko tabletin muiden edessä? Onko kukaan koskaan kysynyt mikä se on?
Onkohan saatavilla pitkäkestoisia beetasalpaajia? Mun tilaisuudet on kokouksia joista ei pääse pois kesken kaiken ilman että huomio kiinnittyy itseen kun pitäis pyytää anteeksi ja kävellä ovesta ulos ja sitä en halua. Mulla pahimpia oireita on nieleskelyn tarve ja kurkun kuristamisen tunne. Se on paha kun pitää välillä puhua. Beetasalpaajat kyllä auttaa oireeseen mut vain vähän päälle tunnin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kurkun kuristamisen tunne ei riipu sinulla noradrenaliinista/adrenaliinista, joiden toimintaa beetasalpaajat ehkäisee? Itsellä jännitysoireet ovat sydämen sykkeen kohoamista ja tärinää ja nämä pysyy kyllä itsellä muutaman tunnin poissa jo 10mg annoksella. Mutta varmasti on eroja siinä, miten herkkiä ihmiset ovat lääkkeen vaikutukselle ja toki toleranssi kasvaa, jos usein ottaa. Itse otan lääkkeen vessareissulla, en muiden edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi