Muita ketkä harkitsee ja yrittää muuttaa pois Suomesta?
Inflaatio on kova, kaupassa pitää alkaa seurata hintoja, energia kallis, terveyshuolto kyykkää, syksy ja talvi ankeaa
Minulla on mahdollisuus olla 100% etätöissä myös ulkomailla. Työnantaja antoi vihreetä valoa ja ymmärtää tilanteen.
En näe enää syytä jäädä tänne kärvistelemään.
Kommentit (103)
No jos sulla tekee tiukkaa elää Suomessa niin et sä minnekään ulkomaille muuta. Muuttaminen vaatii rutkasti pätäkkää, mitä sulla ei ole.
Mihin ajattelit mennä halvempien hintojen perässä?
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle. Netissä on videoita miten siellä kaikki toimii ja on ihanan halpaa!
Inflaati ja kallis energia taitaa olla hitti joka puolella, ei pelkästään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tansaniaan
Ei Suomi ole yksin ongelmissa. Esim Britannia on paljon isommissa ongelmissa, eikä monella muullakaan maalla hyvin mene. Meillä on oikeasti moni asia hyvin.
Meillä on kokonainen siivu suvusta lähdössä täältä, ei jaksa enää komukkalandiaa.
Missä on se eteläinen ihmemaa, jossa hinnat eivät nouse ja ilmainen terveydenhoito on paremmalla tolalla kuin Suomessa?
Kaikilta, jotka yrittää muuttaa täältä ihanteelasta pois, tullaan verottaan maastamuuttovero, Sanna käski.
Vierailija kirjoitti:
Heippa, lähetä postikortti.
En todellakaan vaivautuisi laittamaan edes yhtä euroa sinun postikorttiin.
Muutin. Kesät tulen viettämään Suomessa jatkossakin. Itse kyllästyin Suomen henkiseen tilaan. Ensin jokainen media aivopesee ihmisiä koronalla muutaman vuoden, nyt vuorossa Venäjä-vastaisuus.
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla tekee tiukkaa elää Suomessa niin et sä minnekään ulkomaille muuta. Muuttaminen vaatii rutkasti pätäkkää, mitä sulla ei ole.
Palkkani on 4800€. Kyllä sillä perjää ihan hyvin Thaimaassa. Kokemusta on muutamasta talvesta minkä olen viettänyt siellä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta, jotka yrittää muuttaa täältä ihanteelasta pois, tullaan verottaan maastamuuttovero, Sanna käski.
Sanna kouhikoot sieltä yhteisistä luonnonvaroista vaan mitä tänne kaikki maastamuuttajat jättää.
Matkailija kirjoitti:
Missä on se eteläinen ihmemaa, jossa hinnat eivät nouse ja ilmainen terveydenhoito on paremmalla tolalla kuin Suomessa?
Espanjaanhan täältä on lähtenyt vähän joka toinen.
Harva lähtee maamme sosiaaliturvasta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin. Kesät tulen viettämään Suomessa jatkossakin. Itse kyllästyin Suomen henkiseen tilaan. Ensin jokainen media aivopesee ihmisiä koronalla muutaman vuoden, nyt vuorossa Venäjä-vastaisuus.
Venäjä realismi. Vihdoinkin sitä saa sanoa julkisesti rikollisvaltioksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut rutkasti pätäkkää ja silti olen muuttanut viisi kertaa maasta toiseen. Lapsettomana tämmöinen kyllä onnistuu ilman isompaa rahallista panostusta.
Matkailija kirjoitti:
Ei nuo vakutusmaksut niin kovia ole. Eli yksityiselle menossa sitten.
-ap
Mä harkitsen, mutta sitten taas oon tosi läheinen perheeni, ystävien ja sukulaisten kanssa niin siksi en ole koskaan vienyt asiaa ihan realistiselle tasolle saakka