Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein 2 sankoa suppilovahveroita

Vierailija
26.10.2022 |

Pojalle. Miniäkandi, jonka kanssa hän asuu, oli kauhistunut. En syö tommosia, mitä niistä edes tehdään.
Toin kotiin. Äkkiähän niistä oli pannulla kuumennettu nesteet pois ja pakastimeen.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni olisi vaikuttunut noin suuresta määrästä. Ja iloinen. Paistaminen ja sipulia sekaan.

Vierailija
2/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poikasi ei osaa kokata? Veit pojalle ja toit omaan kotiisi silti sienet? Mikä sua vaivaa?

Mut hyvä miniä, kun näköjään määrää kaapin paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, sieniä. Ne on oravien ja matojen ruokaa, ei ihmisen. Mulla noita kasvoi takapihalla, haravoin ne samaan kasaan lehtien kanssa.

Vierailija
4/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kun tuo mulle jotain, kiitän ja hänen lähdettyään kannan ullakolle homehtumaan kaikki lahjat. Ei ruokia.

Vierailija
5/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luovutit? Ehkä olisi neuvomalla oppinut .

Vierailija
6/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni olisi vaikuttunut noin suuresta määrästä. Ja iloinen. Paistaminen ja sipulia sekaan.

Sipulin kanssa pannulle, mausteita maun mukaan, ite en laita kuin suolaa ja ehkä rippusen pippurisekoitetta ja (kasvisrasva) kermaa. Nami nami.

Vierailija
7/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi limasia sieniä, en ole syönyt enkä syö.

Vierailija
8/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallesi veit, miksi hänelle ei kelvannut? Mitä siihen miniän ruokatottumukset kuuluu? Ai niin, Porvoossa anopille kuuluu aina kaikki ja oman lapsen tyhmyyskin miniän syytä.

Vierailija
9/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi kun tuo mulle jotain, kiitän ja hänen lähdettyään kannan ullakolle homehtumaan kaikki lahjat. Ei ruokia.

Niin . Ettehän te nuoret syö marjoja tai sieniä. Ruuan pitää olla tehdaavalmisteista ja vitamiinien purkista.

Sienet eivät ole ruokaa vaan raaka-ainetta vasta. 2 sankoa sieniä ei käsiteltyinä ole montaa pakasterasiaa.

Vierailija
10/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä vois viedä anopille jotain mistä anoppi ei tykkää.

Vierailija
11/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miniän olisi niistä jotain pitänyt tehdä? Poika osaa varmasti ihan hyvin niitä käyttää koska olet hänet tietenkin opettanut niitä valmistamaan ja syömään.

Vierailija
12/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut kysyä ensin, kelpaako. Ja kahden ämpärillisen siivoaminen/ paistaminen vie paljon aikaa ja energiaa.

Vierailija
13/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkkusienet kasvaa kotipitsan päällä, vesi tulee hanasta, sähkö töpselistä ja netti taivaalta. Kiitetty olkoon herra.

Vierailija
14/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihania, minulle olisi maistunut, mutta kaikki ei ymmärrä sienten päälle. No saitpahan herkut itelles.

Vierailija
15/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luovutit? Ehkä olisi neuvomalla oppinut .

Anoppiko neuvomaan? Älä hurjia puhu.

P

Poikakin kun on tossun alla jo, ei syödä mitään mihin lintu on voinut kakkia.

Vierailija
16/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on länsisuomalainen? Länsisuomessa on perinteisesti ollut "sienifobia" eli sieniä ei ole käytetty ihmisravintona, toisin kuin idässä. Varsinaissuomalaiset vanhempani vieroksuvat niitä myös vahvasti, ja sanovat ettei sieniä syöty heidän lapsuudessaan edes sota-aikana tai sodan jälkeisinä niukkoina vuosina ikinä.

Vierailija
17/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu paistaa ja pakastaa/ kuivaa näillä sähkön hinnoilla?

Vierailija
18/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut kysyä ensin, kelpaako. Ja kahden ämpärillisen siivoaminen/ paistaminen vie paljon aikaa ja energiaa.

Suppilovahverot eivät ole isotöisiä. Roskat harhata pois, heittää huonot pois ja pannulle neste haihduttamaan.

Jotkut rouskut ym. Paljon suuritöisempiä.

Vierailija
19/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä mitä sienistä tehdään niin tuskinpa kokkitaidot ovat muutenkaan kovin kummoiset.

Vierailija
20/48 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin . Ettehän te nuoret syö marjoja tai sieniä. Ruuan pitää olla tehdaavalmisteista ja vitamiinien purkista.

Sienet eivät ole ruokaa vaan raaka-ainetta vasta. 2 sankoa sieniä ei käsiteltyinä ole montaa pakasterasiaa.

Nuoret? Luit siis jostain rivien välistä ikäni. Anoppi saa tuttavalta sieniä ja anoppi antoi ne viimeksikin mulle " nuorelle 40v". Sain juuri 2kg suppiksia. Ei ne kyllä ehdi pakkaseenkaan kun ne katoaa suuhun. Pari tuntia sitten leivoin hillapiirakan. Siis muut romppeet mitä lahjaksi saan, niille ei ole käyttöä. Oma äitini sentään tuo järkevää tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä