Paniikkikohtaus bussissa
Oon pitkän matkan bussissa ja on alkanut ahdistamaan!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Keskity hengitykseesi, tsemppiä!
Yritän.
Odota että menee ohi. Et voi hallita paniikkia, annat sen vaan tulla. Se menee kyllä ohi ja siihen ei voi kuolla. Katso kellosta aikaa kauanko se kesti, niin tiedät jatkossa kuinka pitkiä kohtaukset ovat.
Minulla tuli kerran hirvittävä paniikkikohtaus jumppatunnin alussa. Kausi oli aluillaan ja porukkaa alkoi valua saliin melkein tungokseen asti. Yritin piiloutua takariviin ja salin vakkarijäsenet suorastaan hiillosti pois sieltä, sanoivat että tää on meidän paikka ollut aina ja jäin jotenkin kummalliseen paikkaan. Ohjaaja vaan huutelee, että älkää tehkö tuollaisia rumia rivejä siellä ja en vaan saanut paikkaa ja sitten napsahti. Lähdin pois kun ei pystynyt olla siellä ja ohjaaja vaan huuti perään, että laita ovi sitten perässäs lukkoon. En muista, että menikö ovi lukkoon, kun vaihtelin vaatteita melkein lennosta. En mennyt enää sinne toista kertaa.
Keskity maisemaan ja bongaamaan sieltä jotain tiettyjä juttuja eli lopetat olotilasi tarkkailemisen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli kerran hirvittävä paniikkikohtaus jumppatunnin alussa. Kausi oli aluillaan ja porukkaa alkoi valua saliin melkein tungokseen asti. Yritin piiloutua takariviin ja salin vakkarijäsenet suorastaan hiillosti pois sieltä, sanoivat että tää on meidän paikka ollut aina ja jäin jotenkin kummalliseen paikkaan. Ohjaaja vaan huutelee, että älkää tehkö tuollaisia rumia rivejä siellä ja en vaan saanut paikkaa ja sitten napsahti. Lähdin pois kun ei pystynyt olla siellä ja ohjaaja vaan huuti perään, että laita ovi sitten perässäs lukkoon. En muista, että menikö ovi lukkoon, kun vaihtelin vaatteita melkein lennosta. En mennyt enää sinne toista kertaa.
:o karseeta porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Keskity maisemaan ja bongaamaan sieltä jotain tiettyjä juttuja eli lopetat olotilasi tarkkailemisen.
Ei tarvitse tarkkailla kun se olotila tulee väkisin esiin!
Vierailija kirjoitti:
Paniikkikohtauksessa on yhtä helppo olla tarkkailematta olotilaansa kuin vaikka krapulassa tai jos jalka menee poikki.
Älä katso kattoluukkua jos se aiheuttaa paniikkia. Mikä siellä bussissa istua töröttämässä kuten muutkin helluntailaiset.
Onko paniikkikohtaus siis sellanen, että yhtäkkiä rupee sydän hakkaamaan ja rupeaa päässä pyöriin?
Vierailija kirjoitti:
Onko paniikkikohtaus siis sellanen, että yhtäkkiä rupee sydän hakkaamaan ja rupeaa päässä pyöriin?
Kyllä
Minulle on kaksi kertaa nyt käynyt noin, että alkaa sydän hakkaamaan ja huimaa, mutta ollut viime viikosta asti huimaava olo!? Mistä tämä huimaus johtuu? Ihan normisti tulee syötyä/juotua, sekä verensokerista pidän huolen. Öisin tulee kyllä nukuttua, mutta silti tuntuu että päässä pyörii...🤔
Minulle on auttanut jonkun pastillin/karkin imeminen silloin kun kohtaus on päällä.. sen takia mukana aina bussissa pastilleja. Ja paikan valinta voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kaksi kertaa nyt käynyt noin, että alkaa sydän hakkaamaan ja huimaa, mutta ollut viime viikosta asti huimaava olo!? Mistä tämä huimaus johtuu? Ihan normisti tulee syötyä/juotua, sekä verensokerista pidän huolen. Öisin tulee kyllä nukuttua, mutta silti tuntuu että päässä pyörii...🤔
Raudan puute? Mulla ei alkanut sydän hakkaamaan, mutta meinasin pyörtyillä. Voisi myös olla matala verenpaine.
Ei ole kyse tarkkailusta. Pitääkö tuntea vielä syyllisyyttä siitä että tuntee, tiedostaa ja ajattelee kun itselle tapahtuu jotain hyvin ahdistavaa.
Mulla oli maski, bussissa huono ilmanvaihto, matkapahoinvointi ja lopulta iso ahdistus. Oli hirveä matka. Meinasin jäädä matkan varrelle mutta jotenkin kestin.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkikohtauksessa on myös vahva tunne siitä että kuolee
Keskity hengitykseesi, tsemppiä!