Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietetäänkö päiväkodeissa yleensä halloweenia

Vierailija
25.10.2022 |

Vietetäänkö teidän päiväkodissa halloweenia. Lapsi vaihtoi päiväkodissa ja ei ole ainakaan vielä mitään ilmoitusta tullut että sitä vietettäisi... luulisi että jo olisi ilmoitettu. Lapsen aikaisemmassa päiväkodissa vietettiin aina.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naamiaisbileet. Nykyään itse Halloween jakaa mielipiteitä vanhemmissakin ja tyyli vaihtunut enempää perusnaamiaisiin.

Vierailija
2/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naamiaisbileet. Nykyään itse Halloween jakaa mielipiteitä vanhemmissakin ja tyyli vaihtunut enempää perusnaamiaisiin.

Meillä myös on ollut useita vuosia näin. Ja lisäksi on aina ilmoitettu, että myös päiväkodista löytyy naamiaisvaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei. En siedä tuollaista kaupallista jenkkiroskaa, etenkään jos se syrjäyttää omat perinteiset juhlimistapamme (vrt. pyhämiesten päivä).

Vierailija
4/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vietettäisiin? Ei se ole Suomessa mikään virallinen juhla. Sitä ei ole missäänvirallisissa kalentereissa juhlapäivänä, eikä se vaikuta esim. virastojen aukioloon (kuten esim. joulu, vappu, juhannus, pääsiäinen, itsenäisyyspäivä jne.)

Vierailija
5/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna oman lapseni osallistua moiseen satanismiin.

https://www.ortodoksi.net/index.php/Halloween

Vierailija
6/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen päiväkodissa on torstaina Sadonkorjuujuhla, 

Vierailija
7/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuotoisen amerikkalaistyylisen Halloweenin vieton aloitti saatanankirkon perustaja Anton LaVey

https://www.meer.com/en/58292-why-christians-should-not-celebrate-hallo…

Vierailija
8/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Terveiset Helsingistä. Päiväkodeissa yritetään pitää lapset hengissä jotenkin koko työpäivän ajan. Aikaa ei ole mihinkään ylimääräisiin juttuihin. Varmasti Halloween naamiaiset voisi olla kivat, mutta mitään naamiaisasuja ei ehditä lapsille pukea ja sitten erikseen taas riisua ja mitään  ylimääräistä Halloween rekvisiittaa ei ehditä askarrella, eikä esille laittaa, eikä mahdollisesti mitään erillisiä ilmoituksia mistään Halloweenin viettämisestä ehditä vanhemmille tehdä, ja lähettää. Eikä mitään yhteistä aikaa henkilökunnan kanssa ole, missä voitaisiin edes keskustella siitä, pitäisikö Halloween juhlat pitää. Kukaan ei voi niistä mennä yksin päättämään. Jos ne pidettäisiin, pitäisi oll koko talossa. Kaikenlaista kivaa voi aina suunnitella, muttei ehditä toteuttaa. Ei ole varmaa, ketkä ovat Halloweenina töissä. Ehkä juuri Halloweenina Valviran tarkastaja tulee laittamaan päiväkodin kiinni, koska siellä on laiton määrä henkilökuntaa, eli yksi hoitaja + 28 lasta per ryhmä:/

Vierailija
9/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauheaa, että lapset puetaan luurangoiksi tai ties miksi mätäneviksi ruumiiksi. Minun lapseni ovat minulle niin rakkaita, etten edes leikin vuoksi halua nähdä heitä "kuolleina". Minusta se on kammottavaa pilaa ja kuolemalla flirttailua. En näe siinä mitään hauskaa. On surullista, että jotkut vanhemmat hankkivat lapsilleen näitä asuja.

Vierailija
10/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kauheaa, että lapset puetaan luurangoiksi tai ties miksi mätäneviksi ruumiiksi. Minun lapseni ovat minulle niin rakkaita, etten edes leikin vuoksi halua nähdä heitä "kuolleina". Minusta se on kammottavaa pilaa ja kuolemalla flirttailua. En näe siinä mitään hauskaa. On surullista, että jotkut vanhemmat hankkivat lapsilleen näitä asuja.

Meillä noissa naamiaisissa ei yleensä ole juurikaan mitään halloweenteemaisia asuja, vaan samoja mitä vappuaamiaisissakin. On Elsaa, Ryhmähauta, Palomiestä, kissaa jne. 

Vierailija
11/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? Miksei jo elo-syyskuun aikohin elonkorjuun päätyttyä? 

Vierailija
12/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadonkorjuujuhla on vain hieno korulause. Ei se ole sen erikoisempi päivä, mitä muukaan päivä. Suosittelen menemään paikan päälle yllätysvierailulle katsomaan, millainen "juhla" siellä on. 

Vierailija
13/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noissa naamiaisissa ei yleensä ole juurikaan mitään halloweenteemaisia asuja, vaan samoja mitä vappuaamiaisissakin. On Elsaa, Ryhmähauta, Palomiestä, kissaa jne. 

Meillä on vappu noita naamiaisia varten. Ja joskus synttärijuhlat. Halloweenia emme vietä. Pyhäinpäivää eli edesmenneiden muistelua kylläkin., kirkkokonsertissa ja joskus myös haudoilla käyden.

Vierailija
14/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Päiväkodissa ei kukaan hoitaja ehdi näitä lapsen päälle pukemaan. Asu jää lapse lokeroon, jos ei ole valmiiksi yllä päiväkotiin tullessa, tai lapsi osaa pukea itse. 

Vierailija
15/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vappu noita naamiaisia varten. Ja joskus synttärijuhlat. Halloweenia emme vietä. Pyhäinpäivää eli edesmenneiden muistelua kylläkin., kirkkokonsertissa ja joskus myös haudoilla käyden.

Joo kaunis tapa sekin. Mutta eivät mielestäni sulje pois toisiaan .

Vierailija
16/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta nyt? Miksei jo elo-syyskuun aikohin elonkorjuun päätyttyä? 

Siksi, koska koko juhla on vain pelkkää sanahelinää. Vain pelkkää hölyn pölyä. Ajankohdalla ei ole merkitystä, koska oikeasti mitään juhlaa ei ole. Ihan tavallinen päivä vain. 

Vierailija
17/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea, saatanallinen juhla. Lyhdynkantaja-Jack teki sopimuksen itse Saatanan kanssa. Siitä se kurpitsalyhty ja  hiilenkekäle. Miksi pikkulapset laitetaan "juhlimaan" sellaista?

Vierailija
18/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadonkorjuujuhla on vain hieno korulause. Ei se ole sen erikoisempi päivä, mitä muukaan päivä. Suosittelen menemään paikan päälle yllätysvierailulle katsomaan, millainen "juhla" siellä on. 

Olen muutamana vuonna ollut, kun olin samassa päiväkodissa aikoinaan töissä. 

Vierailija
19/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Terveiset Helsingistä. Päiväkodeissa yritetään pitää lapset hengissä jotenkin koko työpäivän ajan. Aikaa ei ole mihinkään ylimääräisiin juttuihin. Varmasti Halloween naamiaiset voisi olla kivat, mutta mitään naamiaisasuja ei ehditä lapsille pukea ja sitten erikseen taas riisua ja mitään  ylimääräistä Halloween rekvisiittaa ei ehditä askarrella, eikä esille laittaa, eikä mahdollisesti mitään erillisiä ilmoituksia mistään Halloweenin viettämisestä ehditä vanhemmille tehdä, ja lähettää. Eikä mitään yhteistä aikaa henkilökunnan kanssa ole, missä voitaisiin edes keskustella siitä, pitäisikö Halloween juhlat pitää. Kukaan ei voi niistä mennä yksin päättämään. Jos ne pidettäisiin, pitäisi oll koko talossa. Kaikenlaista kivaa voi aina suunnitella, muttei ehditä toteuttaa. Ei ole varmaa, ketkä ovat Halloweenina töissä. Ehkä juuri Halloweenina Valviran tarkastaja tulee laittamaan päiväkodin kiinni, koska siellä on laiton määrä henkilökuntaa, eli yksi hoitaja + 28 lasta per ryhmä:/

Älä jaksa.

Vierailija
20/49 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kaunis tapa sekin. Mutta eivät mielestäni sulje pois toisiaan .

Jaa-a. Toisessa muistellaan poisnukkuneita ja iloitaan heidän taivaaseen pääsyään, ja toisessa juhlitaan sitä, että joku teki sopimuksen Perkeleen kanssa. Minusta ne sulkevat pois toisensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän