Pelkään, että sain hivin
En kaipaa mitään moraalisaarnaa. Tiedän, itsekin. Olin kännissä ja mies painosti seksiin. Olisi silti pitänyt vaan lähteä tilanteesta. Nyt 2,5 viikkoa tapahtuman jälkeen minulle tuli kummallisia pieniä näppyjä rintakehän alueelle ja joku punainen "läiskä" oli solisluun kohdalla.
Eilen nousi kuumetta ja tänään on myös kurkku, korvat ja ilmeisesti imusolmukkeet (tuntuu tuolla ylhäällä kaulan sivuilla) kipeät. Olen menossa kahden viikon päästä ensimmäiseen testiin ja jos se on nega siitä kahden viikon päästä vielä varmistustestiin. Nykyäänhän suurin osa infektioista voidaan onneksi todeta jo kuukauden kuluttua tartunnasta. Mies oli sellainen, että ihan hyvin on voinut vaikka huorissa käydä. Ahdistaa todella paljon. Yritän pysyä järjissäni seuraavat kaksi viikkoa. Olen syönyt rauhoittavia ja työtkin pitäisi hoitaa.
Kommentit (93)
Käsittääkseni HIVin oireet ei kehity noin nopeasti vaan siinä menee vuosia.
Mutta kannattaa käydä testeissä nyt ja puolen vuoden päästä uudestaan. JA EI SEKSIÄ ennen kuin se testi puolen vuoden päästä on myös negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hyvä kristitty, niin tiedät, että Jumala antaa sen, minkä olet ansainnut. Toivon, että et saa HIViä, mutta jos saat, niin se on Herran tahto.
Uskovainen kristitty ei harrasta irtosuhteita, ei kännissä eikä selvinpäin. Ei myöskään juo itsensä känniin.
Kommenttisi on ivailua kristittyjä kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni HIVin oireet ei kehity noin nopeasti vaan siinä menee vuosia.
Mutta kannattaa käydä testeissä nyt ja puolen vuoden päästä uudestaan. JA EI SEKSIÄ ennen kuin se testi puolen vuoden päästä on myös negatiivinen.
Alkuoireet kehittyy 1-6 viikossa. Hiv ei ole sama asia kuin aids. Suomessa virallinen aikaikkuna on 12 viikkoa, mutta monissa muissa Euroopan maissa se on 6 viikkoa. 6 viikon agab-testi antaa jo luotettavan vastauksen.
Ap
Ja siis useimmat tartunnat voidaan nykytesteillä todeta jo 3-4 viikon kuluttua tartunnasta, mutta luotettava tulos on vasta kuuden viikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sait HIVIN niin olet saastainen apina <3
Tuo oli ihan turha kommentti. Jos niin ikävästi kävi, pidän huolen, etten tartuta sitä koskaan kellekään.
Ap
Älä pelkää. Asioilla on tapana järjestyä. Voi tuo olla joku muukin virus.
Epätietoisuus on kamalaa, toivon
sydämestäni että kaikki on ok, Ap.
Ehkä opit kuiteinkin jotain tästä.
Irtosuhteita ei kannata harrastaa, ja eteenkin ei ilman kumia.
Vieraan baarituttavamiehen luo ei ole turvallista mennä. Sellainen henkilö voi tehdä mitä pahaa tahansa.
Kaikkea hyvää Sinulle!
Tuskin on hiv ja ios on niin siihen on kehitetty hyvät lääkkeet. Joskus hiv oli melkein kuolemantuomio mutta ei enää. Itse olen käynyt hiv testeissä monta kertaa. Ei koskaan ollut vaikka harrastin seksiä tuntemattomienkanssa. Nykyään olen viisaampi. Hivin saa nykyään eniten heteromiehet jotka vierailee ilotaloissa.
Menehän ap nukkumaan. Porvoossa aurinko jo laskenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla painosti seksiin? Pelkäsit kieltäytyä?
Joo, lähdettiin baarista yhteisymmärryksessä. Vasta sitten selvisi, että miehellä ei ole kortsuja. Kieltäydyin ensin seksistä sen vuoksi. Lopulta mies työntyi sisään ilman kortsua. En kyllä estellytkään. Olin kännissä. Ja itseäni saan syyttää. Olisi pitänyt vaan lähteä paikalta.
Ap
Mies teki sinulle seksuaalista väkivaltaa. Se oli väärin ja se oli myös rikos. Seksi ilman suostumusta on raiskaus. Se ei ollut sinun syysi, vaan miehen syy. Ei seksuaalinen väkivalta ole mikään luonnonvoima ja miehet kyvyttömiä hillitsemään itseään, vaan mies on täysin vastuussa teostaan. Sinä et sitä aiheuttanut, vaan mies teki itse valinnan tuohon tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on hiv ja ios on niin siihen on kehitetty hyvät lääkkeet. Joskus hiv oli melkein kuolemantuomio mutta ei enää. Itse olen käynyt hiv testeissä monta kertaa. Ei koskaan ollut vaikka harrastin seksiä tuntemattomienkanssa. Nykyään olen viisaampi. Hivin saa nykyään eniten heteromiehet jotka vierailee ilotaloissa.
Niinkö? Juuri kaltaistesi vähättelijöiden takia taudit leviävät. Pala helvetissä 🐷
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän HIV:n estolääkitys toimisi? Käy lääkärissä ja kysy. Hoidot ovat kehittyneet. Jotkut ovat jopa parantuneet HIV:stä.
Kaksi henkilöä maailmassa on tiettävästi parantunut HIV:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, lähdettiin baarista yhteisymmärryksessä. Vasta sitten selvisi, että miehellä ei ole kortsuja. Kieltäydyin ensin seksistä sen vuoksi. Lopulta mies työntyi sisään ilman kortsua. En kyllä estellytkään. Olin kännissä. Ja itseäni saan syyttää. Olisi pitänyt vaan lähteä paikalta.
Ap
Eli sillä ei ollut suostumusta seksiin = raiskaus nykyisin mukaan!
Älä syytä itseäsi. Olet uhri.
Tee rikosilmoitus! Heti! Säästä kaikki viestit aiheesta, jos olet kertonut ystävälle mitä tapahtui!
.....
"Aiemmin raiskauksen tunnusmerkit ovat täyttyneet, kun teossa on ollut mukana väkivaltaa tai väkivallan uhkaa ja uhri on ollut puolustuskyvytön. Vastedes raiskaus on tapahtunut, kun teon kohteena ollut ihminen ei ole osallistunut siihen vapaaehtoisesti.
Pienenä teknisenä yksityiskohtana mainittakoon, että lakitekstissä yleiskielistä sanaa "suostumus" ei näy, vaan määritelmä on sen sijaan "joka ei osallistu vapaaehtoisesti". Lain perusteluissa suostumusta käytetään yleisesti sen kätevyyden takia.
Seuraavassa olennaiset muutokset uudessa laissa:
1. Raiskaus
Raiskaus tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Eli suomeksi uhrin suostumusta ei ole.
https://yle.fi/uutiset/3-12508786?utm_source=social-media-share&utm_med…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tee rikosilmoitus! Heti! Säästä kaikki viestit aiheesta, jos olet kertonut ystävälle mitä tapahtui!
.....
"Aiemmin raiskauksen tunnusmerkit ovat täyttyneet, kun teossa on ollut mukana väkivaltaa tai väkivallan uhkaa ja uhri on ollut puolustuskyvytön. Vastedes raiskaus on tapahtunut, kun teon kohteena ollut ihminen ei ole osallistunut siihen vapaaehtoisesti.
Pienenä teknisenä yksityiskohtana mainittakoon, että lakitekstissä yleiskielistä sanaa "suostumus" ei näy, vaan määritelmä on sen sijaan "joka ei osallistu vapaaehtoisesti". Lain perusteluissa suostumusta käytetään yleisesti sen kätevyyden takia.
1. Raiskaus
Raiskaus tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Eli suomeksi uhrin suostumusta ei ole.
Tämä!
AP suostumusta ei ollut = raiskaus!
RAISKAUS tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Eli SUOMEKSI UHRIN SUOSTUMUSTA EI OLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
.....
1. Raiskaus
Tämä!
AP suostumusta ei ollut = raiskaus!RAISKAUS tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Eli SUOMEKSI UHRIN SUOSTUMUSTA EI OLE.
Juuri näin!
AP nimenomaan kielsi ja oli vielä hieman tiedoton viinasta ---> raiskaus!
Sammuneen ja tiedottoman väkisin makaaminen on ollut jo ennenkin raiskaus.
Nykyään vaaditaan ERILLINEN SUOSTUMUS tai muuten kyseessä on raiskaus!
On hyvin pieni todennäköisyys että olisit saanut hivin. Oireesi eivät mitenkään erityisesti viittaa hiviin, tod. Näk. Ihan flunssaa.
Jos kuitenkin niin kävisi, niin nykyisin hiviin tai aidsiin ei juuri kuolla, se on kuin jokin muu krooninen sairaus, joka pysyy yleensä jopa oireettomana hyvällä lääkityksellä.
Toivon sulle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
.....
1. Raiskaus
Tämä!
AP suostumusta ei ollut = raiskaus!RAISKAUS tarkoittaa sukupuoliyhteydessä olemista sellaisen henkilön kanssa, joka ei osallistu siihen vapaaehtoisesti. Eli SUOMEKSI UHRIN SUOSTUMUSTA EI OLE.
Juuri näin!
AP nimenomaan kielsi ja oli vielä hieman tiedoton viinasta ---> raiskaus!
Sammuneen ja tiedottoman väkisin makaaminen on ollut jo ennenkin raiskaus.
Nykyään vaaditaan ERILLINEN SUOSTUMUS tai muuten kyseessä on raiskaus!
Eli aloittajan tilanne oli raiskaus koska aloittajan suostumusta ei ollut. Oli paremminkin kieltäytyminen jota ei uskottu.
Ihme pellejä tuolla liikkuu. Raiskateita!
AP, mun kaverilla oli yhtenä koronan oireena punertava ihottuma rintakehällä. Käy ottamassa koronatesti, nuo kurkkukivutkin ja flunssainen olo viittaavat siihen. On hyvin epätodennäköistä että sinulle olisi tarttunut HIV. Tietenkin mietityttää nyt asia ja paisuu mielessä koko ajan, mutta mieti tilastoja, miten vähän taudin kantajia on. Mikä todennäköisyys olisi että olet törmännyt juuri sellaisen henkilöön, mitättömän pieni!
Kyllä tuo raiskaus oli, jos sanoit monta krt ei, silti työntyi sinuun. Se että olit humalassa etkä ollut niin kyvykäs poistumaan tilanteesta, vielä pahentaa tuota tekoa. Sinuna tekisin rikosilmoituksen.
Eiköhän HIV ole epätodennäköisempi kuin se että oot paksuna sille äijälle.
Raiskaus se ei kyllä ollut, molemmat olivat mukana siinä ja molemmat kännissä. Jos tuo mies kantaa hiviä niin hän ei välttämättä tiedä siitä.
Hyvä että olet rohkea ja menet testeihin, toivon että et ole saanut tartuntaa👍