Hei taas!
Tällä viikolla saimme paperit lähetettyä Interpediaan. Eli nyt alkoi odotus! Saimme myös kuulla, että koska Etiopiasta oli viime viikolla tullut neljä lapsitietoa, niin me menimme pikkulapsijonossa suoraan toiseksi!!! Odotus saattaa siis olla odotettua lyhyempi. Interpediasta ennustelivat, että lapsitieto saattaisi tulla jo alkuvuodesta! Olimme varautuneet odottamaan syksyyn asti, mutta ehkä pääsemmekin jo kevään aikana hakemaan lapsukaisen kotiin. Tietenkään mikään ei ole varmaa kansainvälisessä adoptiossa, mutta toiveikkaina odotamme alkuvuotta!
Oikein hyvää alkanutta talvea kaikille! Nähdään taas!
Kommentit (7)
t. kiina jonossa takaperin kulkevat.....
Olemme kyllä tällä hetkellä erittäin tyytyväisiä maavalintaamme, koska Etiopian kontakti tuntuu toimivan erittäin hyvin. Tosin ainahan on mahdollista, että siellä jotain tapahtuu ja odotuksemme pitkittyy. Onhan Etiopia ollut aikaisemmin hieman epävakaa maa adoptioasioissa. Toivomme nyt vain, että mitää mullistavaa ei siellä tapahdu ja että pääsisimme pian hakemaan lastamme kotiin.
Pitkään mekin painiskelimme maavalinnan kanssa ja vaihtoehtoina loppusuoralla olivat Etiopia, Kiina ja Etelä-Afrikka. Vasta luvan saatuamme saimme päätöksen tehtyä ja päädyimme Etiopiaan, koska Kiinan ja E-A:n odotusajat olivat pidentyneet.
Onnea ja kärsivällisyyttä teille molemmille adoptioprosesseihinne!
Mieletöntä, te saatte kohta naperon??? Onneksi olkoon, upeeta! Mä ihan typerryin tuosta vauhdista, kun itse ostan lastensängyn sitten varmaan joskus vuonna 2056 tai jotain... ;) Niin, olen siis yksinhakijana, joten aika tulee olemaan piiiiiitkäääää! Me ei tosiaan päästy enää yhteisymmärrykseen exän kanssa silloin muinoin, hoidot päättyi, adoptio ei tullut kyseeseen ja mun " viallisuus" oli sitten liikaa miehelle. Joten erohan siitä seurasi, ja kirosin huitsalaan kaikki maailman ääliömiehet! Yksinadoptointi oli mielessä heti, mutta ihan itseni ja sen mahdollisen tulevan lapsen kannalta annoin itelleni vähän aikaa rauhoittua ja miettiä asioita ja leppyä kaksilahkeisten sukukunnalle, ja vasta reilun vuoden päästä erosta lähdin oikeasti etenemään " tällä tiellä" . Iso helpotus se sitten kuitenkin oli " päästä" eroon niin raskaasta parisuhteesta, ja elämä on suht mallillaan nyt! Jos ei oteta huomioon näitä jatkuvia murehtimisia rahasta, terveydestä ja blaablaa... Ja tietysti nyt nämä yksinhakijoiden pitkät odotusajat välillä tahtoo syöstä epätoivoon, varsinkin kun vasta sitä lupaa odotan, joten mitä sitä onkaan vielä edessäpäin!! Maavalintaa puntaroin; vaihtoehtoina Kiina ja Etiopia. Olin Kiinan suhteen ensin ehdoton, mutta Etiopia on noussutkin salakavalasti siihen rinnalle. Kovasti pohdin sitä ihonväriä; miten lapsi pärjää, miten mä pärjään. Nytkin jo rutistelen kulmakarvojani tuimana ja naksuttelen rystysiä, kun tutut (aikeistani tietämättömät) puhuvat neekereistä ja lakupekoista. Että vaikka lapsi vielä pärjäisikin ihonvärinsä kanssa, niin olenko mä sitten itse joka päivä jossain käsirysyssä ja nyrkkitappelussa rasistien kanssa? Kummallista, miten vahvat puolustusvietit tuolta sisuksista jostain kumpuaa... =D
Mutta onnea matkaan, teille ja mulle!! Kuulumisiin!!!
Vai niin siinä sitten kävi exän kanssa, harmi! Mutta kuulostat kyllä toipuneesi hyvin erosta, vaikka muistelen sen ottaneen aika koville silloin aikoinaan, kun vielä pohditte yhdessä jatkamista. Hienoa, että olet uskaltanut yksin ryhtyä adoptioprosessiin!!! Toivottavasti saat pian luvan.
Kohdemaasta sen verran, että tänään saimme Interpedialta hakijatiedotteen, jossa kerrottiin näin: " Yksinhakijoiden näkökulmasta Etiopian adoptiossa tapahtui elokuun alussa pieni positiivinen käänne, sillä nykyään joka viiides Etiopiaan lähetettävä hakemus voi olla yksinhakijan aikaisemman joka kuudennen sijaan." Suosittelen siis lämpimästi Etiopiaa! Tosin tilannehan saattaa muuttua nopeastikin, mutta tällä hetkellä se toimii hyvin. Kun taas Kiinan odotusajat ovat todellakin pidentyneet. Ja kyllähän kaikki adotiolapset ihonväristä huolimatta saattavat joutua rasismin kohteeksi, joten meille ei ainakaan lapsen ihonväri ollut ratkaiseva tekijä. Mutta onnea ratkaisun tekoon ja toivottavasti näemme taas!
Jännitävää odotusaikaa teille!
Tuntuu varmaan mahtavalta kun nyt se lapsi on ihan oikeasti tulossa teille? Oma, kauan odotettu ja kaivattu lapsi.
Onneksi adoptiossa odotusaika ei välttämättä ole sitä 9 kuukautta.
Vaan yllätys voi tulla aiemminkin. Ja olo on helpompaa fyysisesti, henkisestä puolesta en sanokaan mitään...
Oletteko alkaneet valmistella lapsen tuloa vai odotatteko lapsitietoa?
Jään innolla odottelemaan kuulumisiasi.
On tämä kyllä aika uskomatonta, kun 10 vuoden yrittämisen/odottamisen jälkeen lapsi on todellakin tulossa meille! Vieläkään välillä en pysty uskomaan, että se on totta! Mutta uskottavahan se on!
Emme vielä ole paljoakaan valmistelleet lapsen tulemista. Meillä kylläkin on jo valmiiksi lähes kaikki tarvikkeet, mitä lapsi tarvitsee. Pinnasänky tosin kaipaa maalia pintaansa. Turvakaukalo meillä on jo, jos sitä tarvitaan ja turvaistuimet olen sopinut ostavani kaverilta sitten kun niitä tarvitaan. Vaatteita olen kysellyt sukulaisilta lainaksi, koska vähän vaikeaa on niitä ostaa etukäteen, kun ei tiedä lapsen kokoa. Vaunut meillä on jo ja rattaat saamme serkultani. Joten suuria valmisteluja meidän ei edes tarvitse tehdä etukäteen. Lapsen huoneen voimme laittaa kuntoon sitten, kun tuntuu siltä, että lapsi tarvitsee oman huoneen. Aluksi kuitenkin lapsi saa nukkua meidän makuuhuoneessa. Nyt siis vain odotamme lapsitietoa ja toivomme, että odotusaika ei veny kovin pitkäksi.
Hyvää jatkoa sinullekin!
Hienoa, että asia näyttää etenevän nopeammin kuin odotitte! Innolla aina kuulen minäkin uutisia noista Afrikan maista, koska kovasti täällä miehen kanssa pähkäilemme maavalintaa. Todennäköisesti se on Etelä-Afrikka tai Etiopia.
Hyvä juttu, että Etiopia jälleen toimii paremmin...