Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten neuvolassa suhtauduttu, jos on käynyt ylimääräisessä ultrassa?

03.01.2006 |

Haluaisin käydä sukupuolen vuoksi sekä lisäksi parin lääketieteellisen jutun vuoksi, joiden takia menisin joka tapauksessa polille. Poli maksaa kuitenkin sen 22 euroa ja sukupuolta on siellä turha kysyä. Miten ihmeessä esittäisin asian neuvolantädille, joka on sellainen matalalla profiililla menijä eli ei varmaan ymmärrä alkuunkaan.

Onko joku jättänyt kertomatta?

Tässä tilanteessa en kai voi jättää kertomattakaan, kun olis ne lääketieteelliset seikat samalla.

Äh, ärsyttää tälläinen jänistely, vaikka itse sen tietty maksaisin. En vaan jaksais kuunnella tädin paapomista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neuvolan tädillä pitäisi olla asiaan nokan koputtamista. Kyllähän monet käyvät yksityisillä ultrassa, esim. Helsingissä, kun ainakaan kaikkialla ei sukupuolta kerrota. Erityisesti, jos on joku lääketieteellinen syy (siis muukin kuin sukupuoli), luulisi ylimääräisen ultran olevan pelkästään hyvä asia. Jos minä menisin yksityiselle ultraan, haluaisin mennä sellaiseen 3D ultraan, jossa näkyy jo vauvan kasvojen piirteetkin. Pääsen kuitenkin itse ylimääräiseen ultraan maaliskuussa äitiyspolille, kun on taustalla perussairaus Sjögren oireyhtymä, joten ne ultrat riittäkööt minulle. Meille myös kerrottiin rakenneultrassa sukupuoli, joten siksikään ei ole tarvetta.

Omaa ultrauslaitetta en menisi ostamaan, kuten Tom Cruise teki... =)).

Vierailija
2/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt ekassa raskaudessa kävin kaksi kertaa yksityisellä ultrassa toisen kerran lääketieteellisistä syistä ja toisella kerralla kurkaamassa sukupuolen.

En kummasstakaan sanonut neuvolassa mitään koska kävin myös Nkl:n järjestämässä ylimääräisessä ultrassa.

Mielestäni asia ei kuulu neuvolaan jos menet yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voi vapaasti tehdä mitä haluaa, eihän neuvolassakaan ole pakko juosta, neuvolalääkäritkin voi hoitaa yksityisesti, kaikista tutkimuksista voi päättää itse haluaako, eikä kaikkea ole pakko neuvolassa kertoa, toisaalta ei tarvi tuota kyllä salatakaan, ihan tavanomaistahan tuo.

Vierailija
4/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että olen käynyt yksityisellä. Käynnit on aina merkattu äitiyskorttiin, joten sieltä hän on ne huomannut vaikka en muuten olis maininnutkaan. Miksi neuvolantädillä olis jotakin sitä vastaan että käy omalla lääkärillä? Eikös se ole pelkästään myönteistä että haluaa seurata omaa ja vauvan vointia tiiviimmin kuin mihin neuvolan resurssit riittävät. Itse olen sitä paitsi kokenut neuvolalääkärillä käynnit aika turhiksi, lääkärinä on kokematon yleislääkäri, jolla on sitä paitsi yleensä kamala kiire. Mieluummin maksan sitten siitä että saan käydä kokeneen gynekologin luona, jolla on jopa aikaa vastailla kysymyksiinkin :) Niin ja jolla on se ultralaite, sitä meidän neuvolassa ei ole.

Vierailija
5/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin neuvolassa että ollaan menossa 4d:hen, niin neuvolantäti oli närkästyneen oloinen. Sanoi, että se on täysin turhaa ja mielettömän kallista. Olen itse asiasta vähän toista mieltä. Esikoista odottaessammekin olimme 3d:ssä ja aiomme mennä nytkin. Mielestäni se on meidän perheen päätettävissä, ei neuvolan henkilökunnan.