Muita joilla ei baby showereita??
Nyt kaivataan vertaistukea.
Tuntuu että KAIKILLA odottajilla on ollut/on tulossa baby showerit. Mulla ei ollut minkäänlaisia.
Olenko oikeasti ainoa jolle kukaan ei halunnut/tajunnut järjestää mitään juhlia? Tunnen olevani täysin poikkeava ja outo. :(
Kommentit (18)
Joo, olet ihan outo ja poikkeava TÄYSIN, kun sulle ei kukaan järjestä vauva suihkua. Ihan looseri-reppana-ainesta.
Mun mielestä koko nuo babyshowerjuhlat on vähän white trash-touhua. Tai vähintäänkin sellaisten matalakoulutettujen tekoripsimammojen puuhaa jotka hakeutuu lastentarhaopettajiksi tai kampaajiksi.
En tunne lähipiirissäni ketään oikeasti menestynyttä joka sellaisia olisi juhlinut. Ehkä sitten lapsen synnyttyä on voitu kakkukahvitella kavereiden kesken, mutta thats it.
Et oo ainoa. Ei ole mullakaan sellaisia ollut vaikka jo kaksi lasta on maailmaan tullut. Ja ystäväpiiri on kuitenkin melko laaja.
Ei ole mitenkään yleinen tapa. Vain ehkä noissa vannabe- piireissä. Itse en tunne lainkaan sellaisia ihmisiä, enkä ole koskaan kuullut omassa tuttavapiirissäni ko. juhlia järjestetyn. Älä siis suotta murehdi. Paitsi jos olet "vannabe"?
Ei ollut minullakaan. Tällä hetkellä se tuntuu varmaan todella kurjalta ja isolta jutulta varsinkin jos olit salaa sellaisia toivonut.
Voin kuitenkin vakuuttaa että se on lopulta tosi pikkujuttu ja harmitus menee ohi. Aika uutta tuo minustakin on ja ei sinun tarvitse tuntea itseäsi yhtään huonoksi jos niitä ei tullut järjestettyä.
Mä en halunnut aikoinaan, kielsin kavereita järkkäämästä mitään. Kamalaa ja teennäistä pönötystä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä koko nuo babyshowerjuhlat on vähän white trash-touhua. Tai vähintäänkin sellaisten matalakoulutettujen tekoripsimammojen puuhaa jotka hakeutuu lastentarhaopettajiksi tai kampaajiksi.
En tunne lähipiirissäni ketään oikeasti menestynyttä joka sellaisia olisi juhlinut. Ehkä sitten lapsen synnyttyä on voitu kakkukahvitella kavereiden kesken, mutta thats it.
Et viitsisi sanoa lastentarhanopettajia matalasti koulutetuiksi. Yliopistotutkinto kuitenkin.
Minullakaan ei ollut babyshowereita. Silloin raskaana ollessa vähän haittasi, nykyään olen lähinnä helpottunut. En olisi yhtään jaksanut olla mahani kanssa huomion keskipisteenä, ja kai sitä olisi pitänyt hehkuttaa raskauttaan ja tulevaa perheenlisäystä. Joista siis olin totta kai onnellinen (ja olen vieläkin), mutta en vaan olisi väsyneenä kyllä mitään tuollaista jaksanut edes.
En koskaan ryhdy harrastamaan mitään jenkkihömppää. Joku ylpeys sentään pitää ihmisellä olla, ettei sorru moiseen idiotismiin.🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne lähipiirissäni ketään oikeasti menestynyttä joka sellaisia olisi juhlinut. Ehkä sitten lapsen synnyttyä on voitu kakkukahvitella kavereiden kesken, mutta thats it.Et viitsisi sanoa lastentarhanopettajia matalasti koulutetuiksi. Yliopistotutkinto kuitenkin.
Heh ylikoulutetut tarhantädit. Lapsia voi hoitaa kuka tahansa normaalijärkinen ilman mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Heh ylikoulutetut tarhantädit. Lapsia voi hoitaa kuka tahansa normaalijärkinen ilman mitään koulutusta.
Siis normaalijärkinen ilman mitään koulutusta? Häh? Tässä maassa on yksi maailman parhaita koulujärjestelmiä, ja sinä tunnet niin sanottuja normaalijärkisiä joilla ei ole mitään koulutusta? Eihän sellaisia ole! Kaikilla normaalijärkisillä täällä on joku koulutus! Mihin pohjasakkaan kuulut itse? Luulet suuria itsestäsi ja yhtä kouluttanattomista kavereistasi ja tänne pelkkää sontaa kirjoitat!
En tiiä millon tää on tullut tavaksi, oma lapsi on 10 ja silloin kun olin raskaana niin en muista että olisi kukaan järkännyt baby showereita noin ylipäänsä. Rotinat saatiin sitten kun lapsi syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat lastentarhanopettajat on kyllä aika down-to-earth-tyyppiä ja huomaa, että heillä on tietoa&taitoa lasten kasvattamisesta. Oikeita ammattilaisia. Ehkä sekoitat nyt lastentarhanopettajat lähihoitajiin, jotka työskentelevät lastenhoitajina? Siihen porukkaa ikävä kyllä mahtuu ihmisiä, joiden olisi hyvä tehdä työkseen jotain muuta ja jotka eivät ole kasvatusalan ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne lähipiirissäni ketään oikeasti menestynyttä joka sellaisia olisi juhlinut. Ehkä sitten lapsen synnyttyä on voitu kakkukahvitella kavereiden kesken, mutta thats it.Et viitsisi sanoa lastentarhanopettajia matalasti koulutetuiksi. Yliopistotutkinto kuitenkin.
Minä en kyllä haluaisi, että mun lapsen varhaiskasvatuksen hoitaisi joku jolla ei oo siihen koulutusta. Lapsia voi toki vahtia jokainen, mutta siitähän ei varhaiskasvatuksessa ole kyse.
Yäk, olisin suuttunut isosti jos joku olisi väkisin tällaisen feikin amerikasta matkitun hössötyslässytysjuhlan mulle järjestänyt. En tajua yhtään koko hommaa, pidän sitä jopa aika kuvottavana, eikä mun raskaus ole muiden asia hössöttää.
Onhan se vähän ikävää, kun itse järjestin monelle ja kun mun vuoro oli, ei kukaan järjestänyt.
Tämän jälkeen lopetin järjestämisen.
Yhden kerran sitten yksi äiti alkoi ehdottelemaan me maksettaisiin heidän siivous. Ja alkoi kertomaan baby showereista. Kaikki katsoi mua.
Sanoin mä olen järjestänyt ainakin 5.t.
Mä sain 2 lasta ja mulle ei järjestetty mitään. Jos joku haluaa järjestää, saa järjestää. Minä on osuuteni tehnyt. Tää tuleva äiti jotain selitti. Kysyin misdä mun juhlat olivat. Olisit voinut järkkää se, mulla olisi jotain velvollisuutta.
Oon vienyt lahjan, jos ja kun oon mennyt vauvaa katsomaan. Mutta jos ei ole kerrottu milloin voin mennä, en oo myös antanut. Oon aina kysynyt voinko tulla
Ei todellakaan ole kaikilla noita. Ihme touhua muutenkin se. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin. Älä sure tuota.