Pimeää jo iltakuudesta aamukahdeksaan, masentavaa
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa. Laitoin kynttilöitä palamaan, ja chillailen sohvalla viltin alla. Pimeällä ei tarvitse suorittaa mitään, voi rauhoittua ja ottaa rennosti.
Itse ajattelen taas niin, että kaikki vaatii paljon enemmän suorittamista. Ulkoilemaan lähtiessä pakkaamaan vaatekerroksia päälle, sisälle tullessa putsaamaan kuraisia kamppeita, raapimaan jäisiä ikkunoita silloin, kun et saa autoa talliin, tirkistelemään liikenteessä ilman heijastimia kulkevia henkensä uhmaajia yms. pimeän ajan mukavaa.
Mutta kynttilät kyllä on ihan kivoja, samoin takkatuli. Vaikka kai vihreät nekin haluaisi kieltää.
Kai sulla on sähkölasku maksettu? Jos on, niin laitapa kuule valot päälle ja ei ole enää pimeää.
Vierailija kirjoitti:
..Ja joka vuosi se tulee jotenkin yllätyksenä.
Juu. Hetki vielä niin ensimmäinen autoilija yllättyy kun on liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. ja tähän kun vielä lisätään vesisade niin ettei voi ulkoilla sinä vähänä valoisanakaan aikana niin kyllä on masentavaa.
Mitä se vesisade estää? Pukeudu sään mukaan. Sadekin on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Ei ahdista. Tänäänkin aurinko paistoi koko päivän.
Kun on päivän töissä, ei siitä pääse nauttimaan kuin ikkunalasin läpi. Pitäiskin alkaa nipistämää ruokatunnista 10 min pikku happihyppelyä varten, saisi edes vähän nauttia päivänvalosta arkisin.
Mä kävin tänään 25 min kävelyllä lounastunnilla (siis 30-minuuttisella) ja mikrotin kotiin tultuani ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun kelloja siirretään, pimeä tulee iltapäivällä vielä varmemmin. Olisipa kesäaika koko ajan.
Aamulla saisi olla valoisampaa ja nukkkua tunnin pidempään, eli oikea aika olisi normaaliaika
Jos pimeä ahdistaa, pitää valoisa aika käyttää hyväkseen ja hakkiutua työpaikkaan (tai ammattiin), jossa on päivällä vapaata ja työt tehdää illoin/öin tai jos haluaa päivätyön, niin hankkiutuu ulko- eikä sisätöihin.
Minä olen odottanut pimeyttä, tykkään liikkua ulkona pimeällä. Ärsyttää kun päivällä kaikki kyylää.
Mun käy sääliksi eksyneitä eläimiä. Ei tämä pimeys, mutta kylmyys. Ja pian on ruokansa paksujen lumikinosten alla eikä mitään syötävää.
Emokissat pikku pentustensa kanssa umpijäässä.
Ja meillä on lämmin ja hyvä, masut täynnä ruokaa.
En kestä 😿😿😿😿😿
Harjunpää ja ahdistelija (1985) ohjannut Åke Lindman
Pajamäen ja Pitäjänmäen alueella liikkuu ahdistelija poliisi pelkää milloin ahdistelu muuttuu raiskauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. ja tähän kun vielä lisätään vesisade niin ettei voi ulkoilla sinä vähänä valoisanakaan aikana niin kyllä on masentavaa.
Vesisateessa kastuu. Yritin kyllä mutta tuulipuku laski vedet sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään mistä en tykkäisi pimeän lisääntymisessä! Paitsi kesäihmisten ulina. Teillä oli jatkuva valonne, nyt on vihdoin levon ja rauhan vuoro.
No jaa, kyllä sitä valosta ja lämmöstä ulinaa oli sen verran paljon, että koitahan kestää nyt vain. Tasapuolisuus tässäkin asiassa. Ja nyt pimeästä nautiskellessa varmasti ulinaakin on helpompi kestää, jos oma sielu lepää.
Mitä ulinaa? Minä ainakin olen kevään ja kesän hiljaa ettei herkät kesäihmiset heti masennu.
Valoa ei pääse mihinkään karkuun kun elääkin pitäis, ja vaatteitakin voi vähentää vain sen verran ettei poliisisetä hermostu. Te taas voitte laittaa lämmintä päälle ja käyttää valokatkaisijaa. :)
Vierailija kirjoitti:
..Ja joka vuosi se tulee jotenkin yllätyksenä.
Ei tule yllätyksenä, mutta joka vuosi se vituttaa yhtä paljon tai oikeastaan vuosi vuodelta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään mistä en tykkäisi pimeän lisääntymisessä! Paitsi kesäihmisten ulina. Teillä oli jatkuva valonne, nyt on vihdoin levon ja rauhan vuoro.
No jaa, kyllä sitä valosta ja lämmöstä ulinaa oli sen verran paljon, että koitahan kestää nyt vain. Tasapuolisuus tässäkin asiassa. Ja nyt pimeästä nautiskellessa varmasti ulinaakin on helpompi kestää, jos oma sielu lepää.
Mitä ulinaa? Minä ainakin olen kevään ja kesän hiljaa ettei herkät kesäihmiset heti masennu.
Valoa ei pääse mihinkään karkuun kun elääkin pitäis, ja vaatteitakin voi vähentää vain sen verran ettei poliisisetä hermostu. Te taas voitte laittaa lämmintä päälle ja käyttää valokatkaisijaa. :)
Valitus milloin mistäkin. Milloin on liian kuuma kesä, milloin liian kylmä, milloin sataa liikaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kieltää ulkoilemasta vesisateella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kieltää ulkoilemasta vesisateella?
Miten pukeudut kun vettä vihmoo puuskaisen tuulen kanssa suurilla pisaroilla eikä sontsakaan auta?
Vierailija kirjoitti:
En ole kesäihminen, enkä pidä ympärivuorokautisesta valosta. Minusta on parasta kun pimeä tulee illalla ja aurinko nousee kuuden kieppeillä. Inhoan pimeitä iltapäiviä ja inhoan aikaisia aamuja kun pitää nousta töihin pilkkopimeässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on että jos on hyvät säänmukaiset vedenpitävät kuorivaatteet joiden läpi tuulen kanssa vihmova vesisade ei pysty tunkeutumaan niin kuivissa lämpimissä vaatteissa voi vesisateessa ulkoilustakin nauttia.
Valoja päälle. Kun on sisällä ja valot koko ajan, ei tiedä ulkoilman pimeydestä mitään.
Vihdoinkin. Helmikuussa alkaa jo vituttaa tuleva valon ylenmääräisyys ja kesäaikaan siirtoa inhoan, enkä toivu siitä koko aikana.