Mitä tekisit, jos puolisosi alkaisi 20 yhteisen vuoden jälkeen "miettiä mitä haluaa"
Ja sanoisi, että yhdeltä ihmiseltä ei voi saada kaikkea?
Kommentit (25)
Tarkoittaa, että uusi on jo katsottuna ja ehkä koeajettuna.
Eipä kai siinä voisi mitään sanoa. Kai se olisi sitten lusikat jakoon-tilanne.
Sanoisin hänelle että yksi ihminen ei voi saada kaikkea. Että nyt kannattaa miettiä mitä arvostaa ja mikä on ollut hyvää ja voiko jotain niin hyvää saada muiden kanssa ilman minua.
No, ei kai sille mitään voi. Keskustelemalla siitä yritettäisiin päästä läpi, eihän noin pitkää parisuhdetta kannata heittää pois heti kriisin sattuessa. Olisihan se rankkaa, tietenkin, varsinkin jos itsellä ei olisi ollenkaan samansuuntaisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että uusi on jo katsottuna ja ehkä koeajettuna.
Juuri näin, joten ottaisin onkeeni ja miettisin mitä minä haluan.
Toteaisin, että ok ja kysäisisin, miten hoidetaan yhteisomistuksessa olevien kiinteistöjen jako. Oletan, että jos noin pitkässä parisuhteessa on asian tuohon pisteeseen miettinyt, niin ei ihan oikeasti ole enää tyytyväinen, enkä minä taas halua elää suhteessa vastentahtoisen ihmisen kanssa, koska ei sekään pidemmän päälle toimi.
Vapaa polyamorinen suhde voi nähdäksesi toimia vain siinä tapauksessa, jos se on ollut normi alusta lähtien, mutta noin pitkän ns. tavallisen suhteen muuttaminen avoimeksi suhteeksi tai vastaavaksi järjestelyksi tuskin onnistuisi.
Rukoilisin ja jättäisin tilanteen Jeesuksen haltuun. Jos pettäisi kunnolla eikä katuisi, jättäisin hänet.
Pitäisikin miettiä joka päivä ja valita minut aina uudelleen.
Olen itsekin käynyt saman vaiheen läpi, joten tiedän miltä se tuntuu. Puolisoni on vapaa menemään ja tekemään mitä haluaa. Olemme aikuisia ihmisiä,jotka eivät omista toisiaan. Ja ihan vapaasta tahdosta yhdessä.
Sanoisin että takaisin ei ole tulemista.
Kysyisin siltä puolisoltani,että voitaisko keskustella tilanteesta ja voisiko hän availla mietteitään. Varmasti kysyisin myös voisinko itse tehdä jotain toisin että hänen olisi parempi olla jne. Tokikaan en kynnysmatoksi tai epätoivoiseksi miellyttäjäksi eron pelossa alkaisi jos oikeasti erota haluaisi.
Kuulostaa että puhua olisi pitänyt ajatuksista ja toiveistaan suhteessa jo paljon aiemmin/paremmin.
Ottaisin asian puheeksi ja sovin, että tuo miettiminen omista "elämänhaluista" toteutetaan molemminpuolisesti. Uusi parisuhdepalaveri pidetään kuukauden päästä ja katsotaan mitä on päätetty. Mikäli jompikumpi haluaa tehdä ratkaisun aikaisemmin, sovitaan ulosmuutto heti, mutta takaisin ei enää muuteta. Vekslaaminen kielletty. Selvä peli!
Olisin onnellinen hänen voimaantumisestaan.
Kunnioittavaa mieheltäsi on suora selkäinen ja sanoo suoraan asian, niin kuin se on!
Olisin alkuun loukkaantunut avautumisesta ja varmaan sanottaisiin tunteeni myös ääneen. Mutta tottahan se on. Sitä ei vain yleensä viitsitä sanoa ääneen.
Jäisin miettimään miten itse tilanteessa toimia vai onko tarvetta toimia mitenkään. Yrittäisin muistuttaa itseäni siitä, että kenelläkään ei ole omistusoikeutta toiseen ihmiseen, ei edes pitkästä yhteisestä historiasta huolimatta.
Saakohan kukaan häneltä kaikkea mitä tarvitsee ja haluaa?
Luulen, että hiukan irroitettu kontekstista mariinin lausumat tässä Veitolan show:ssa, johon tämä aloitus viittaa. Rakkautta voi saada lapseltaan, vanhemmiltaan jne. Ihminen jossain elämänsä vaiheessa alkaa miettiä omaa matkaansa, kuten mariini varmaan tällä lausumallaan tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Olisin alkuun loukkaantunut avautumisesta ja varmaan sanottaisiin tunteeni myös ääneen. Mutta tottahan se on. Sitä ei vain yleensä viitsitä sanoa ääneen.
Jäisin miettimään miten itse tilanteessa toimia vai onko tarvetta toimia mitenkään. Yrittäisin muistuttaa itseäni siitä, että kenelläkään ei ole omistusoikeutta toiseen ihmiseen, ei edes pitkästä yhteisestä historiasta huolimatta.
En siis pitäisi ajatuksia sinällään väärinä, mutta niiden esiin tuominen kumppanille on vähän tyylitöntä. Tuskin kukaan haluaa kuulla sitä, että kumppani käy salassa hiukan kuumana esimerkiksi naapuriin, koska hänellä on niin seksikäs ääni tms. Ei se oikeastaan puolisolle kuulu ellei ihastus sitten johda jonkinlaiseen toimintaan.
Laittaisin ulkoruokintaan mietiskelemään.