Pukeutuminen lentokentälle
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa ja lämmintä, kun koneessa tulee yleensä kylmä. Itse luultavasti laitan seuraavalle lennolle neuleen, mukavan hameen, helposti riisuttavat kengät ja villakangastakin, kun säät on jo aika viileitä. Niin ja lennän britanniaan, jossa ei myöskään ole kovin lämmin.
Eikö pikemminkin näyttävää pukeutumista? Siellä on kuitenkin lukuisia kansallisuuksia ja kansainvälinen tunnelma. En haluaisi suomalaisena erottua joukosta "junttina".
Toki voit pukeutua näyttävästi ja räikeästi aitoon brittityyliin. Itse vain pidän klassisesta ja tyylikkäästä pukeutumisesta. Lentokentällä ja -koneessa aika harva varmaan kiinnittää huomiota muihin ja siihen mitä heillä on päällään.
Siistit ja asialliset vaatteet, esim. jakkupuku.
Juntilta näytät, jos jumitat kulkuväylille etkä osaa seistä oikealla liukukäytävällä, jossa kiireisimmät harppovat menemään.
Äläkä juntteile turvatarkastuksessa. Pakkaa max 100 ml pikkukempsuputelit siihen läpinäkyvään pussiin jo kotona.
Hammastahna on neste. Tuubi on yleensä 75 ml, joten pussiin vaan. Läpi saa viedä tyhjän juomapullon!
Onko kenkien pois ottaminen jokin uusi juttu? En ole koskaan nähnyt, että ketään olisi pyydetty, saati että itse olisin joutunut mokoman tekemään.
Paljon matkustavana mun matka-asu on aina sama
Siisti ja mukava paita, ei mitään nappeja tai vetskareita, joustavaa matskua olevat suorat housut, pitkä neuletakki ja iso huivi. Jalkaan helposti sujautettavat loaferit.
Ei mitään metallista ettei piippaa turhaan turvatarkastuksessa, tarpeeksi siisti että kohteessa voi mennä suoraan vaikka illalliselle jos ei kerkeä vaihtamaan vaatteita tai matkalaukku ei saavukaan samalla koneella. Ei mitään puristavaa, kiristävää tai rypistyvää että on mukava olla lennolla ja näyttää siistiltä vielä kohteessakin, Ja vähän kerroksia sillä lentokoneessa on usein viileää.
Porukat pukeutui aina ykkösiin lentokoneeseen. Isällä klubitakki ja kravatti, vaaleat housut. Äidillä mekko tai jakkupuku. Lentoemänniltä me lapset saatiin mikkihiiret korviin (mukit joissa talouspaperi ja höyryävää vettä) ja laskeuduttaessa koko koneellinen ihmisiä taputti. Siis ihan totaalisen käsittämätöntä meininkiä. Tosissaan oli arki siitä kaukana.
Voi luoja, mitä antaisikaan jos vielä kerran saisin palata siihen aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Onko kenkien pois ottaminen jokin uusi juttu? En ole koskaan nähnyt, että ketään olisi pyydetty, saati että itse olisin joutunut mokoman tekemään.
USA:ssa aina ja muualla maailmassa usein jos piippaa turvatarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kultamekkoon
meltakukkoon
Iso lämmin huivi: varsinkin nykyään koneessa on usein ilmastointi täysillä. Muutenkin helposti lisättävää vaatetusta.
Helposti riisuttavat kengät, ei vyötä, kaarituettomat rintsikat
Tuota viimeisintä en koskaan muista itse ja aina joku surruttaa jotain ilmaisinta pitkin kroppaani sitten.
Villasukat tarvitsee melkein kaikilla reissuilla ja varmimmin, jos et niitä ota.
Riippuu varmaan miten menet kentälle ja minne lennät ja miten sieltä pääset jonnekin missä pystyy vaihtamaan sopivimmat vaatteet.
Jotain siistiä mutta miellyttävää käyttää, itsellä on olosuhteiden pakosta usein kangashousut ja paitapusero sekä siisti villatakki tmv. Jaloissa pidemmillä lennoilla aina lentosukat, eli sellaiset mitkä vähentää turvotusta ja veritulppia. Ja käsimatkatavaroissa vähänkään pidemmillä lennoilla verryttelyhousut/leggingsit ja pitkähihainen T-paita ja villasukat (minulle tulee lennolla aina kylmä). Jos lento on paljon lämpimämpää kohteeseen, otan yleensä myös jonkun trikoomekon jonka vaihdan ennen laskeutumista.(ja vaihto alusvaatteet jos matkalaukku katoaa...)
Kengät on siistit kävelykengät jotka helppo pukea, mutta mitkä on jo kävelty sisään, etteivät hierrä vaikka joutuisi kiitämään pitkiä matkoja eri porttien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tiukka jakkupuku ja korkokengät.
Mätsäävät käsilaukku, lentolaukku, beautybox ja pukupussi. Hattu ja käsineet. Tax freet muovikassissa!
Näyttävä meikki ja pöyheä kampaus.
No niin, kentällä näkee vaikka ja mitä, mutta tuo ilmestys 80-luvulta jäi ikuisesti verkkokalvoille. Kyseessä oli muodikas nuori nainen.
Vanhemmiten oppii relaamaan ja reissaamaan mukavuus edellä. Toki jotain näyttävää voi ottaa mukaan, niin on muillakin äimisteltävää.
Hyvää matkaa.
Työmatkalle Eurooppaan kun mennään niin minulla on monesti ensimmäinen kokous tai tilaisuus niin että suoraan kentältä taksilla mennään. Silloin lähdetään lennolle täydessä tällingissä.
Et voi tietää mikä oli tuon naisen tilanne joten arvostelu on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa jotuu usein ottamaan kengät pois suoraan läpivalaisulaatikoihin, monissa maissa korkokengät menee aina laatikkoon, jossain jos piippaa ja jossain ei välitetä. Itse valitsen kengät muilla perusteilla, kaikki saan pois jalasta ja takaisin jalkaan tarvittaessa.
Ei kai kenelläkään ole hankittuna erikseen lentokenttävaatteita.
Lenkkarit ja legginssit koko reissun ajan.
Öh... itse valitsen asun sen mukaan, mitä teen sitten kohteessa. Jos menen työreissuille, pukeudun muodollisemmin, jos lomalle, pukeudun rennommin, ja jos on kyseessä liikuntaharrastukseen liittyvä reissu, saatan pukeutua urheilullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa ja lämmintä, kun koneessa tulee yleensä kylmä. Itse luultavasti laitan seuraavalle lennolle neuleen, mukavan hameen, helposti riisuttavat kengät ja villakangastakin, kun säät on jo aika viileitä. Niin ja lennän britanniaan, jossa ei myöskään ole kovin lämmin.
Lennät siis Britanniaan.
Vierailija kirjoitti:
N. parinkymmenen vuoden ajan on saattanut joutua riisumaan kengät turvatarkastuksessa. Joskus ihan rutiinisti aina ja joskus silloin, jos kengät sattuvat hälyttämään.
Siistit vaatteet ja asiallinen, miellyttävä käytös pukevat parhaiten. Paljon matkustava voi ehkä lukea rivien välistä että tästä saattaa olla huomattavaa etua matkustusmukavuudessa :)
Tiukka jakkupuku ja korkokengät.
Mätsäävät käsilaukku, lentolaukku, beautybox ja pukupussi. Hattu ja käsineet. Tax freet muovikassissa!
Näyttävä meikki ja pöyheä kampaus.
No niin, kentällä näkee vaikka ja mitä, mutta tuo ilmestys 80-luvulta jäi ikuisesti verkkokalvoille. Kyseessä oli muodikas nuori nainen.
Vanhemmiten oppii relaamaan ja reissaamaan mukavuus edellä. Toki jotain näyttävää voi ottaa mukaan, niin on muillakin äimisteltävää.
Hyvää matkaa.