Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankit lisätuloja?

Vierailija
23.10.2022 |

Ruoan hinta nousee, sähkön hinta nousee, kaikki vaan kallistuu kallistumistaan.
Kerro parhaimmat vinkkisi ja omat tapasi lisätulojen hankkimiseen!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa asumistukea, niin ei sitten muuten kannata sijoittaa. Kaikki sijoitustulot vähennetään vain asumistuesta, eli se on plusmiinus nolla. Tai itseasiassa miinusta, aikaa menee hukkaan. 

Vierailija
42/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen EI vaadi mitään alkupääomaa. Tai no noin euron tarvitsee. Sen ensimmäisen osakkeen ostamisen verran. Voit ostaa halutessasi vaikka YHDEN osakkeen ja osakkeita saa jopa alle eurolla Helsingin pörssistä.

Kannattaisi myös mainita kaupankäyntikulut.

Jossain Nordnetissä yhdestä kaupasta menee kai 9 euroa kuluja.

Että eipä ole järkeä ostella pikkusummilla yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun täällä sijoituksista jankataan, niin mihin muualle kannattaisi sijoittaa kuin Nokiaan? Millä summalla kannattaisi aloittaa?

No sillä summalla mikä sattuu olemaan.

On se sitten 10 tai 1000.  Tärkeintä ei ole millä summalla aloittaa vaan se että aloittaa ja JATKAA. Olen itse sijoittanut tänä vuonna vähän päälle 30 000 euroa.

Ei pidä yllyttää sijoittamiseen ihmisiä, jotka eivät sitä ymmärrä tai halua ottaa riskejä. Viimeiset 10 vuotta on ollut hulabaloota sijoituksissa, mutta näin ei tule olemaan jatkossa, koska korot nousevat jne. Nyt palataan ns. normaaliin tilanteeseen.

Normaalitilassa odotusarvo on noin 5-9% vuosittainen reaalituotto.  Ehdottomasti kaikkien kannattaa sijoittaa.

Vierailija
44/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan lisätuloja, teen viikonlopun ylitöitä omassa työssäni.

Vierailija
45/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen EI vaadi mitään alkupääomaa. Tai no noin euron tarvitsee. Sen ensimmäisen osakkeen ostamisen verran. Voit ostaa halutessasi vaikka YHDEN osakkeen ja osakkeita saa jopa alle eurolla Helsingin pörssistä.

Kannattaisi myös mainita kaupankäyntikulut.

Jossain Nordnetissä yhdestä kaupasta menee kai 9 euroa kuluja.

Että eipä ole järkeä ostella pikkusummilla yhtään mitään.

no sitten valitsee järkevämmin hinnoitellun välittäjän.

Esim Nordea ottaa pienistä kaupoista 1% palkkion, eli euron ostoksesta 1 cnt palkkion jos ostaa pohjoismaisista pörsseistä.  Minun välittäjäni taas ottaa minimissään 1 USD palkkion jenkkiosakkeista..

Vierailija
46/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn persettä mummotunnelissa.

Vierailija
47/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylitöillä olen tämä vuonna tienannut palkan päälle 15 000€. Siitä onnellisessa asemassa olen että tämä on omassa työssä mahdollista. Silloin kun omassa työssäni ei ole ylitöitä tarjolla, käyn tekemässä keikkaa(hoitoala) muualla. Ahneeksi olen tullut tässä muutaman vuoden sisään.

Wau, ei taida hoitsut olla palkkakuopassa!

Tuo 15 000€ vaatii todella paljon ylitöitä ja siinä ei paljon muuhun jää aikaa ja helposti kuluttaa itsensä loppuun. Ei kannata kadehtia.

Siksi kannattaakin sijoittaa. olen saanut tänä vuonna palkan päälle tuon verran ihan osinkoina.

Mua alkaa oikeasti jo ärsyttämään tuo jatkuva sijoitusjankuttaminen. Kaikilla ei todellakaan ole varaa alkaa sijoittamaan. Pitäisi myös tietää mihin sijoittaa, että siitä saa rahallista hyötyä. Jos ei tiedä mitä tekee, niin todellakaan kannata lähteä sijoittamaan vähiä rahojaan.

Jos sinulla on rahaa alkoholiin, makeisiin, uhkapeleihin (esim lotto ja muut veikkauksen pelit) tai tupakkaan ON sinulla rahaa sijoituksiin. Jos ei tiedä mitä tekee niin voi OPETELLA.

Miten?

Vierailija
48/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa asumistukea, niin ei sitten muuten kannata sijoittaa. Kaikki sijoitustulot vähennetään vain asumistuesta, eli se on plusmiinus nolla. Tai itseasiassa miinusta, aikaa menee hukkaan. 

Ei vähennetä. Ne otetaan huomioon ihan samalla tavalla kuin muutkin tulot, paitsi 133,8 € saa saada osinkoja vuodessa ilman että se vaikuttaa mitenkään asumistukeen.

Vierailija
49/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylitöillä olen tämä vuonna tienannut palkan päälle 15 000€. Siitä onnellisessa asemassa olen että tämä on omassa työssä mahdollista. Silloin kun omassa työssäni ei ole ylitöitä tarjolla, käyn tekemässä keikkaa(hoitoala) muualla. Ahneeksi olen tullut tässä muutaman vuoden sisään.

Tuo 15 000€ vaatii todella paljon ylitöitä ja siinä ei paljon muuhun jää aikaa ja helposti kuluttaa itsensä loppuun. Ei kannata kadehtia.

Siksi kannattaakin sijoittaa. olen saanut tänä vuonna palkan päälle tuon verran ihan osinkoina.

Mua alkaa oikeasti jo ärsyttämään tuo jatkuva sijoitusjankuttaminen. Kaikilla ei todellakaan ole varaa alkaa sijoittamaan. Pitäisi myös tietää mihin sijoittaa, että siitä saa rahallista hyötyä. Jos ei tiedä mitä tekee, niin todellakaan kannata lähteä sijoittamaan vähiä rahojaan.

Jos sinulla on rahaa alkoholiin, makeisiin, uhkapeleihin (esim lotto ja muut veikkauksen pelit) tai tupakkaan ON sinulla rahaa sijoituksiin. Jos ei tiedä mitä tekee niin voi OPETELLA.

Miten?

Miten mitä? opetellako? Olet varmaan kuullut sellaisesta kuin lukeminen. Ilmeisesti myös sen taidon osaat kun kerran tällä palstalla olet.

Vierailija
50/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein sekoilet? Oletko ihan idiootti? Ihmisellä tekee tiukkaa maksaa elämisen nousseet kustannukset ja kallistunut ruoka ja sun hienon logiikan mukaan pitäisi nyt alkaa sijoittamaan. Mitä sitten vaikka pitäisi sähkölaskut yms. maksaa. Kyllä pitää sijoittaa! Syökööt lapset kynsiään! 

Fiksummat ovatkin aloittaneet jo paljon aikaisemmin KUN korot ja hinnat olivat vielä alhaalla.  Ei mitään ongelmaa nyt kun joustoa on kahdella tavalla.

1) sijoituksista tulee pääomatuloja.

2) pienentämällä kuukausittain sijoitettavaa summaa voi pitää halutessaan elintason ennallaan.

Sijoittamalla saat tuottoja tilillesi parhaillaan jo saman kuun puolella. Ne TULEVAISUUDEN rahavirrat rakennetaan tänään. Jos ei pysty nyt sijoittamaan miten luulet pärjääväsi jos tilanne tästä vielä huononee?

Eli kaikki sijoittamaan ja kaikki saavat sitten pääomatuloa? Näinkö yhteiskunta toimii?

Vierailija
51/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Miten mitä? opetellako? Olet varmaan kuullut sellaisesta kuin lukeminen. Ilmeisesti myös sen taidon osaat kun kerran tällä palstalla olet.

Kohteliasta, kiitos.

Vierailija
52/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pari tuplavuoroa listassa. Näistä saa hyvin ekstraa. Sairaanhoitaja olen.

Vierailija
53/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vähennetä. Ne otetaan huomioon ihan samalla tavalla kuin muutkin tulot, paitsi 133,8 € saa saada osinkoja vuodessa ilman että se vaikuttaa mitenkään asumistukeen.

Muita tuloja saa tienata jonkun 700e kuussa ennen kuin ne vaikuttaa, mutta sijoitustuloja ei saa tulla kuin kymppi kuussa ja sen ylittävä heti vähennetään. On siinä melko suuri ero. 

Vierailija
54/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja sitten oli vielä tämä että Kela katsoo kaikki sijoitusvoitot voitoiksi, vaikka kokonaisuudessa ois tullut tappioita, niin aina voitot huomioidaan. Eli Kelan mielestä sulla voi olla vaikka 500e sijoitustuloja, vaikka oikeasti tuli tappioita niin paljon että tuloja on vain 3e.

Vierailija
55/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita tuloja saa tienata jonkun 700e kuussa ennen kuin ne vaikuttaa, mutta sijoitustuloja ei saa tulla kuin kymppi kuussa ja sen ylittävä heti vähennetään. On siinä melko suuri ero. 

EI SAA.

Asumistuki tarkistetaan, kun ruokakunnan kuukausitulot nousevat tai laskevat huomattavasti edellisen päätöksen vahvistetuista tuloista. Tarkistus tehdään, kun ruokakunnan yhteenlasketut tulot nousevat vähintään 400 e/kk tai pienenevät vähintään 200 e/kk.

Vierailija
56/76 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/76 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee ylitöitä, niin niistä monella alalla maksetaan ylimääräistä. Ei sillä ole peruspalkan suhteen mitään vaikutusta onko peruspalkka itsessään huono. Pari vuotta sitten uutisissa oli kaupan kassa, joka oli saanut kerättyä vuositasolla suuret ansiot, koska teki kaikki mahdolliset työtunnit mitä oli tarjolla sekä keräsi kaikkia työtunnit, joista sai jonkin lisän. Onko kaupankassan työ silti hyvin palkattua, jos ylitöillä tai lisillä kuten yö- tai pyhälisillä voi kerryttää keskivertoa paremmat ansiot.

Vierailija
58/76 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provisiopalkka ja muutamina päivinä mahdollisuus iltatöihinkin. Olen tehnyt 1 - 2 iltaa viikossa ylimääräistä kesäloman jälkeen. Lisäksi aloitin nettikirppismyyntikampanjan, vaikka vähän laiskuttaakin laatia ilmoituksia ja pakata ja postittaa jotain kympin sälää. Mutta niistä kertyy kyllä vähitellen , kunhan vaan jaksaisi. Niistä tuloista suurin osa  menee silti keräilyharrastuksen rahoittamiseen

Vierailija
59/76 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä saan yhden viikonlopun päivystyksestä jopa 8000€:n lisätulon. Toki perusviikonloppuna vain noin 5000€. Toki olen kokenut lääkäri, ja kyseinen päivystys vaatii erikoislääkärin pätevyyden.

Pari päivystystä vuodessa pitää talouden kunnossa vaikka perheessä onkin pari paljon kuluttavaa teiniä.

Vierailija
60/76 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle työnantajalle ylitöitä tehden

Meillä on aina samat ihmiset ylitöissä ja sanovat, että pakko tulla kun ei ole rahaa.

Jännä, että samalla palkalla elävät pärjäävät hyvin ilman noita ylitöitä.

Lisäksi ne ketkä tekevät ylitöitä, eikö heillä tulisi olla enemmän rahaa mutta heillä sitä on vähemmän ja siksi he joutuvat viikosta toiseen tulemaan ylitöihin???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme