Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaatko sähkönsäästösyistä hiuksesi lyhyiksi?

Vierailija
23.10.2022 |

Kuluttaa sähköä ja vettä vähemmän. Ekologisempaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin kuvitellut, että lyhyttukkaisilla menee tosi paljon aikaa ja vaivaa esim. hiusten föönaamiseen yms. 

Mutta vastaus kysymykseesi, en leikkaa. 

Vierailija
2/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meidän käyttövesi lämpenee puulla ja pesen muutenkin hiukset vain 1-2 krt vk. En edes säästösyistä, vaan koska olen laiska, enkä tykkää olla märällä tukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan klaniksi (on muotiakin nyt) ja annan sitten kasvaa pitkiksi kolme vuotta ja ja sitten taas klaniksi jne. niin ei kulu niin paljon sähköä.

Vierailija
4/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
5/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamokulut tulisivat varmaan olemaan suuremmat kuin se säästö. Lyhyet hiukset näyttävät huonolta heti kun kasvavat mallista pois, pitkien kanssa voi pihistää harvemmilla käynneillä.

Vierailija
6/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, annan vain kasvaa, kuten ennenkin. Pitkät ja paksut, muutama vaalea raita. Hyvä pesu ja sitten ekat päivät auki, loput päivät hiuspuuteria ja lettejä ym. Ei niiden pitkien hiusten pesu vie sen enempää vettä, kun hiuspohjaahan mä pesen, en niitä pituuksia.

Vierailija
7/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hiusten leikkuussa viimeks 2019 alku vuodesta. Alkaa olla pituutta mutta en meinaa leikkuuttaa.

Vierailija
8/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan leikkaa. Mulla on varaa käyttää sähköä samalla tavalla kuin tähänkin saakka

Vierailija
9/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran siihen hiuspohjan pesuun menee shampoota kuin pitkään. Hiukset voi pestä kylmällä vedellä ja säästää kampaamokulut loppuiäksi.

Vierailija
10/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, annan vain kasvaa, kuten ennenkin. Pitkät ja paksut, muutama vaalea raita. Hyvä pesu ja sitten ekat päivät auki, loput päivät hiuspuuteria ja lettejä ym. Ei niiden pitkien hiusten pesu vie sen enempää vettä, kun hiuspohjaahan mä pesen, en niitä pituuksia.

Ai jätät shampoot pituuksiin valumaan.

Vierailija
11/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi lyhyt tukka niin pitäis pestä varmaan joka toinen päivä, kun on pakko muotoilla lämmöllä ja tuotteilla ylös sojottavat pyörrehapsut. Nyt kun on pitkä niin muotoilen ehkä pari kertaa kuukaudessa. Töissä on työnuttura.

Vierailija
12/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin polkkapituiseksi. Sen lyhyempää sotatukkaa en viitsinyt leikata, koska ei ole varaa käydä kampaajalla eikä nykyisen asuntoni kylppärissä ole peilikaappia. Olisi vaikea saada lyhyttä tukkaa siististi leikattua, kun ei näe miltä se näyttää takaapäin.

Vierailija
13/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan pitkäksi, niin ei tarvitse käydä kampaajalla.

Vierailija
14/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin lyhyemmäksi, mutta saman verran aikaa suihkussa menee kuin ennenkin.

Vierailija
15/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siksi leikkuuta. Lyhyt on ollut jo kauan. Pitkiä en enää halua.

Vierailija
16/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jotenkin kuvitellut, että lyhyttukkaisilla menee tosi paljon aikaa ja vaivaa esim. hiusten föönaamiseen yms. 

Mutta vastaus kysymykseesi, en leikkaa. 

Sulla ei sitten varmaan ole pitkät hiukset.

Vierailija
17/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran siihen hiuspohjan pesuun menee shampoota kuin pitkään. Hiukset voi pestä kylmällä vedellä ja säästää kampaamokulut loppuiäksi.

Nopeammin pesee, kun on lyhyet.

Vierailija
18/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo vuosia lyhyt tukka. Mutta nyt kun olen lihonut, eikä pääni ole enää niin kaunismuotoinen kuin nuorempana, olen ajatellut antaa sen kasvaa pitkäksi mummotukaksi. Alkaa jo ikäkin lähennellä kuuttakymppiä.

Sähkön säästöllä ja hiusten pituudella ei ole tekemistä keskenään minun kohdallani.

Vierailija
19/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkeä koko sotatukassa. Kuka naisihminen muka haluaa kulkea kaupungilla keskitysleirivangin näköisenä. Tai ehkä se juuri on siinä se idea.

Vierailija
20/21 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä talvisaikaan melko sähköiset hiukset, mutta sähkölaitos ei tiedä, joten aion jatkaa tätä vapaamatkustusta entiseen tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän