Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdun ilman syytä mutta julkisella ei tutkita ilman muita oireita

Vierailija
23.10.2022 |

Kannattaako olla siis huolissaan? Paino lähti laskuun 2019 ja nyt alan olla siinä pisteessä, että S-koon paita roikkuu päällä. Rinnat ovat pienentyneet E-kupista B:hen. Syön ja liikun paljon.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksi joku muu oire tueksi. Vaikka että sinulla on kovia vatsakipuja tai että olet niin heikko välillä, ettet meinaa pystyssä pysyä.

Vierailija
22/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes?

Ja minkä verran ap on laihtunut kiloissa?

Yleensä kun laihtuu ilman laihduttamista, on muitakin oireita ihmisellä.

Esim kova jano voi viitata korkeasn verensokeriin, eli saattaa tarkoittaa piilevää diabetesta.

Oireina voi olla myös väsymystä.

Jos valittaa lääkärissä vain pelkkää laihtumista, eikä mitään oireita ole, niin mitäpä se lääkäri oikein voi tehdä.

Ainoastaan tarkistaa perusveriarvot, kilppari, verensokeri, hemoglb, tulehdusarvot.

Mutta harvoin aletaan tutkimaan täysin oireetonta ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia.

Ei ole. Saatan käydä pari kertaa viikossa pizzalla, syön kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan sekä välipaloja. Leivon myös paljon sekä juon usein, joten kaiken järjen mukaan mun tulisi olla paljon painavampi.

Esimerkiksi eilen söin lihapiirakan, pari makkaraa, ranskalaisia, sipsejä, dippiä, kanavartaita, 3 mukia maitokahvia, 300g irtokarkkeja, 4 voileipää ja omenan. Perjantaina söin puuroa mustikkasopalla, juustomakkaraa ja perunamuusia, tonnikalaleipiä, pastaa ja kalapuikkoja. Sekä join pullon viiniä.

Mulla tuollainen ruokavalio, ikuinen nälkä ja siitä huolimatta laihtuminen ovat aina olleet crohnin akuuttivaihe. Juoksetko vessassa? Imeytymishäiriöitä?

Käyn itse asiassa vessassa monta kertaa päivän aikana ja nälkä tulee aina parissa tunnissa takaisin.

Jos ulostat useamman kerran päivässä ja laihdut, julkinen ottaa kyllä tutkimuksiin. Älä odota niin kauaa kuin minä aikanaan, -17 kg 3 kuukauteen (ja kivut ja kuumeilu). Korjaamisessa kesti.

Vierailija
24/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko tuota etteikö perusverenkuvaa olisi otettu.

Vierailija
25/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen ylitoiminta. Nopeasti lääkäriin, koska on paljon vaarallisempi kuin alitoimnta. Exällä oli mutta onneksi lekuri epäili heti että kyseessä on graves disease, Ei saa nukuttua, hiukset lähtee, laihtuu vaikka söisi mitä. Siihen kuolee ilman hoitoa.

Vierailija
26/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisella nykyään pääse mihinkään tutkimuksiin, jos ei tosiaan ole niin sairas, ettei pärjää. Yksityisen kautta ainakin peruslabrat ja mitä muuta nyt lääkäri tuolla oireilulla suosittaa. Sitten jos jotain ilmenee, voi ehkä julkisellekin päästä, ellei ole liian myöhäistä.

Surkeaan tilaan on julkinen terveydenhoito Suomessa päästetty.

Vierailija
27/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap.

Vastaus aloituuksesi on sinun omassa aloituksessa.

Sanot että syöt ja liikut paljon.

Sinä kulutat enemmän kuin syöt.

Silloinhan ihminen tietenkin laihtuu, kun elimistö ottaa käyttöön ns. vararavinnon, jota ihmisessä itsessään on.

Vierailija
28/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu laihtui tosi paljon ja syy hänellä oli keliakia.

Itsekin yhdessä vaiheessa olin tosi laiha, vaikka söin niin paljon kuin pystyin. Tosin osa ongelmaa oli, että välillä en kyennyt syömään vaikka oli nälkä. Nyt kun olen syönyt teroluteja, koska kiertoni on epäsäännöllinen ja yritetään vauvaa, niin olen onneksi pystynyt syömään enemmän kun terolutit ovat lisänneet ruokahalua. Emt oliko minulla sitten liian alhainen progesteroni ja siksi ei ruokahalua.

Vierailija
29/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analinguksesta saatu lapamato tai heisimatotartunta. Ovat yllättävän yleisiä nykyään.

Vierailija
30/30 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia.

Ei ole. Saatan käydä pari kertaa viikossa pizzalla, syön kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan sekä välipaloja. Leivon myös paljon sekä juon usein, joten kaiken järjen mukaan mun tulisi olla paljon painavampi.

Esimerkiksi eilen söin lihapiirakan, pari makkaraa, ranskalaisia, sipsejä, dippiä, kanavartaita, 3 mukia maitokahvia, 300g irtokarkkeja, 4 voileipää ja omenan. Perjantaina söin puuroa mustikkasopalla, juustomakkaraa ja perunamuusia, tonnikalaleipiä, pastaa ja kalapuikkoja. Sekä join pullon viiniä.

Mulla tuollainen ruokavalio, ikuinen nälkä ja siitä huolimatta laihtuminen ovat aina olleet crohnin akuuttivaihe. Juoksetko vessassa? Imeytymishäiriöitä?

Käyn itse asiassa vessassa monta kertaa päivän aikana ja nälkä tulee aina parissa tunnissa takaisin.

DM1, oli ainakin mulla. Sano lääkärissä tuosta vessassa ravaamisesta, niin laittaa verikokeeseen. Eikä tätä sairautta hoideta missään työterveys- tai terveyskeskuslääkäreillä, vaan hoito aloitetaan erikoissaitaanhoidossa. Vaatii ainakin alkuun sairaalahoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän