Naiset, mitä mieltä olisitte siitä, jos teidän tulisi...
...ostaa miehelle rannekello vastalahjaksi vihkisormuksesta?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi sormukseni ostamisen jälkeen vielä maksaa miehelle kellokin? Ja älkää nyt väittäkö, että jollekin on mies ostanut sormuksen! Itse olen omani maksanut kun valitsinkin.
Kyllä mä ostin mun vaimolle sormuksen, eikä tästä oo kuin puolitoista vuotta aikaa. En oo kuullutkaan että nainen ostaa itse itselleen kihlasormuksen. Ilmeisesti joku uusi ilmiö. Muuten kyllä raha asiat menee suunnilleen puoliksi.
En ole viereisen viestin kirjoittaja, mutta ihmettelen että mitä alapeukuttamista siinä on jos mies on ostanut naiselle kihlasormuksen? Outoa porukkaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi sormukseni ostamisen jälkeen vielä maksaa miehelle kellokin? Ja älkää nyt väittäkö, että jollekin on mies ostanut sormuksen! Itse olen omani maksanut kun valitsinkin.
Kyllä mä ostin mun vaimolle sormuksen, eikä tästä oo kuin puolitoista vuotta aikaa. En oo kuullutkaan että nainen ostaa itse itselleen kihlasormuksen. Ilmeisesti joku uusi ilmiö. Muuten kyllä raha asiat menee suunnilleen puoliksi.
No meillä ei ollut kihlasormuksia mutta minä (nainen) ostin kummankin vihkisormukset. Tästä aikaa 12v.
Olis kyllä aika paha turn off jos mies ei pystyisi edes omaa kihlasormustaan ostamaan. Mitä se olisi sitten tulevaisuudessa? Että mies makaa sohvalla ja minä käyn töissä ja elätän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ollut kihlasormuksia mutta minä (nainen) ostin kummankin vihkisormukset. Tästä aikaa 12v.
Oliko mies niin p-aukinen ettei pystynyt edes itselleen sormusta ostamaan? Mä en kehtaisi ikinä kertoa kellekkään että vaimo tai kihlattu osti meille molemille sormukset.
Yli joka neljännessä parisuhteessa nainen tienaa selvästi enemmän kuin mies. Suomalaisilla miehillä on naisia enemmän myös mksuhäiriöitä. Niinpä suomalaisessa parisuhteessa nainen hyvin usein on se maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole viereisen viestin kirjoittaja, mutta ihmettelen että mitä alapeukuttamista siinä on jos mies on ostanut naiselle kihlasormuksen? Outoa porukkaa täällä.
Alapeukuttamista aiheuttaa se, ettei Suomessa ole vuosikymmeniin ollut mitenkään poikkeavaa, että nainen ostaa ja maksaa oman sormuksensa.
Ihan sama. Yhdessä, yhteisistä rahoista ostettiin molempien vihkisormukset. Eipä siinä ois ongelmaa miehellekin kello ostaa. Ei se kyllä käytä kelloa. Ei me kyllä nykyään käytetä sormuksiakaan kumpikaan, mutta ne nyt jotenkin kuului siihen naimisiinmenorituaaliin. Käytettiin me niitä aluksi jonkin aikaa, mutta molemmilla työ, jossa ei voi työaikana käyttää. Ei oo enää vuosiin viitsitty laittaa vapaallakaan, kyllä sitä muistaa olevansa naimisissa ilmankin sormusta, vielä näin 16v jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on perinteisesti ollut. Nythän on muutenkin tullut joku itsekkyyden sukupolvi miehistä entisten parempien miesten tilalle.
Esim. jos naisella huomattavasti pienemmät tulot kuin miehellä niin mies mennä porskuttaa ja käyttäytyy kuin naimaton mies ja menot maksetaan niin että nainen käyttää kaikki tulonsa yhteisiin menoihin ja mies yhtä paljon kuin nainen vaikka jäisi vielä 2/3 tilille.
Sitten mies hurvittelee ties missä rahoillaan. Onko tämä nykyinen avo/avioliittomeininki? Ei kyllä ansaitse mitään kunnioitusta tämä nykymeininki on niin ällöitsekästä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa. Mitä se mies saa vihkimisestä ?
Siis häh?? Mitäköhän se sais niinku? Sen rakkaan omakseen sitähän se vihkiminen tarkoittaa siinähän valalla sitoudutaan olemaan yhdessä myötä javastoinkäymisissä. Jos ei ole oikeasti rakastunut puolisoonsa mitä ilmeisesti nykypäivänä ei enää olla kun näin saakelin pinnallista keskustelua käydään että kumpi maksaa mitä. Miksi edes mennä vihille jos kinastellaan jo alussa sormuksista että kuka maksaa??? En edes suosittele vihille menoa saattais olla aika turha ja lyhyt kokeilu tolla ajattelulla ja oikean rakkauden puuttuessa.
Oliko mies niin p-aukinen ettei pystynyt edes itselleen sormusta ostamaan? Mä en kehtaisi ikinä kertoa kellekkään että vaimo tai kihlattu osti meille molemille sormukset.