Mihin ylimääräiseen ns. ylimääräiseen luksukseen sulla menee rahaa?
Mihin sinä laitat ns. ylimääräistä rahaa, tai mitä tuotetta tai palvelua et suostu vaihtamaan halvempaan? Eli mikä on sulle tavallaan arjen luksusta, mitä tuo hyvää mieltä?
Kommentit (65)
Usein ravintolaissa syömiseen ja luksuslaukkuihin.
Laukut, mutta ostan harvoin uusia. Kengät, ne pitää olla laadukkaat ja hyvät jaloissa. Mulla ei ole mitään säännöllistä menoerää, koska ostan laadukasta tavaraa ja vaatetta, jota voin käyttää pitkään.
Mulla kuivuu kädet pesemisestä todella paljon niin käyn ainakin talviaikaan käsihoidossa. Eihän se välttämätöntä ole, mutta jotenkin tuntuu et pärjään taas hetken paremmin niiden kanssa ja iho ei mene rikki.
Toinen on kestotaivutuset, joista luopuminen on edessä, jos raha ei riittäisi elämiseen ja eihän tämä kenellekään välttämätöntä ole, mutta ne näyttävät kivalle (ja luonnollisemmalle ainakin itselläni kuin ripsien pidennykset) ja ovat helpot.
Ravintolat, viinit ja ruoka yleensäkin. Laitan näihin aika paljon rahaa ja kyllä se tuo iloa ja mielihyvää. :)
Vaniljanmakuiset pikkusikarit ja pienpanimoiden oluet. Näihin nautintoihin palaa rahaa yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko SMEG oikeasti laadukas ja kestävä merkki? Olen ollut siinä luulossa, että on vaan trendikäs ja tyylikäs.
Meillä on ollut Smegin uuni nyt 10 v, ja mielestäni ei ole erityisen laadukas. Jostain syystä siitä palaa lamppu aina muutamassa viikossa, ollaan kyllästytty jo ostamaan siihen uusia polttimoita ja totuttu siihen, että uunissa on pimeää. Toiminnaltaan ihan perusuuni, ei eroa paisto-ominaisuuksissa edelliseen, talon mukana tulleeseen, varmaan 90-luvulta peräisin olleeseen uuniin.
Smeg valittiin vain, koska tarvittiin "vanhan näköinen", vanhoihin uuninluukkuihin sopiva kalusteasennettava uuni, kun muurattiin se vanhan puuhella-leivinuunin jatkoksi, eikä muilla merkeillä silloin ollut vastaavia.
Minun ykköspanostukseni on laadukkaat paksut 100 % villaa olevat villapaidat. Käytän melkein pelkästään niitä elokuulta toukokuulle.
-Meikit: käytän merkkituotteita kuten Lancome, YSL
-kampaaja joka 2.kk. kampaamotuotteet hiustenhoitoon
-sokerointi n.kerran kuussa
-laadukkaat kengät, menee helposti 200 euroa/pari.
Ostosten tilaaminen kotiin K-Ruoka palvelusta.
Aitoa shampanjaa muutaman kerran vuodessa.
Kampaaja, hieroja.
Itselle jo halpismalliin verrattuna 45€:n Braun leivänpaahdin on pientä luxusta. Leipähissi saa ylä asentoon haluttaessa ja alaslukitus on tosi jämäkkä, eikä rimpula. ( "Irrallinen lämpöritilä" neljällä tukiraudalla) .eikä ole turhan iso.
Käydään perheen kanssa 2-3 kertaa viikossa ravintolassa syömässä hieman paremmin. Olen myös tehnyt parisenkymmentä ulkomaanmatkaa tänä vuonna.
No minä en kyllä laskisi mitään näistä luksukseksi, mutta vastaan ketjun hengessä.
Siivooja käy joka toinen viikko
Viiniharrastus
Erikoiskahvit (lasketaanko siis tämäkin?)
Herrasmiespukeutuminen
Hytillinen moottorivene, yhteisomistuksessa
Urheiluharrastukset, pk-seudulla kun ei ilmaisia paikkoja juuri ole
Hotellimajoitukset ja syömiset ravintolassa kun käyn vierailuilla yhdellä paikkakunnalla, ne kylläkin maksetaan puoliksi
Tosiaan ihmetyttää tämä "luksus" jos kahvikin lasketaan sellaiseksi. Ei tässä nyt 20-luvulla sentään olla.
Itseni ja naisten hemmotteluun näillä ja vastaavilla
https://gemtrade.fi/product/upea-painava-kaulaketju-18k-kultaa-65-cm/
121212 kirjoitti:
No minä en kyllä laskisi mitään näistä luksukseksi, mutta vastaan ketjun hengessä.
Viiniharrastus
Herrasmiespukeutuminen
Hotellimajoitukset ja syömiset ravintolassa kun käyn vierailuilla yhdellä paikkakunnalla, ne kylläkin maksetaan puoliksiTosiaan ihmetyttää tämä "luksus" jos kahvikin lasketaan sellaiseksi. Ei tässä nyt 20-luvulla sentään olla.
Ap voisi vastata ketjun ajatuksesta.
Siivooja on arjen luksusta, säästää paljon sinulta aikaa ja vaivaa. Koti on aina siisti.
Viiniharrastuksen luksus riippuu siitä, että ostatko Alkon kyykkyviinejä vai vähintään useiden kymppien viinejä ja ehkä ulkomailta tilaamalla.
Erikoiskahvit on arjen luksusta, jos hifistelet hienolla kahvikoneella ja tarkasti harkituilla itsejauheutuilla pavuilla, jotka on just sun makuun
Herrasmiespukeutuminen samoin, arjen luksusta, jos laatuvaatteet.
Tavallinen hytillinen yhteisvene on siinä rajoilla, omasta mielestäni luksusta, jos se on erityisen hieno ja mukava, muuten ei.
Urheiluharrastus ei ole luksusta paitsi, jos teet jotain erityisen kallista ja spesiaalia erityislajia.
Hotellit ja ravintolat on luksusta, jos hotelli on tyyliin Kämp ja ravintolalla Michelin-tähtiä.
En laske tätä luksukseksi, koska kyse on eettisestä ja ekologisesta periaatteesta, mutta vastaan silti:
Ostan vaatteita vain tarpeeseen ja aina kun mahdollista, pyrin löytämään pellava tai luomupuuvillavaatteen, joka on valmistettu EU:ssa, mieluiten Suomessa. Villaa on villakangastakissa ja nahkaa kengissä. Arkikäyttöön on pari viskoositunikaa ja parit juoksutrikoot, joissa on myös keinokuituja, ja villatakki (itse kudottu) on alpakkasekoitetta.
Koruista olen luopunut kokonaan, koska kaivosteollisuus tuhoaa luontoa. Kännykän ja läppärin uusin nekin vasta, kun tulee tarve, en siksi että tulee uusia malleja markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Viiniharrastus
Herrasmiespukeutuminen
Hotellimajoitukset ja syömiset ravintolassa kun käyn vierailuilla yhdellä paikkakunnalla, ne kylläkin maksetaan puoliksiTosiaan ihmetyttää tämä "luksus" jos kahvikin lasketaan sellaiseksi. Ei tässä nyt 20-luvulla sentään olla.
Ap voisi vastata ketjun ajatuksesta.
Siivooja on arjen luksusta, säästää paljon sinulta aikaa ja vaivaa. Koti on aina siisti.
Viiniharrastuksen luksus riippuu siitä, että ostatko Alkon kyykkyviinejä vai vähintään useiden kymppien viinejä ja ehkä ulkomailta tilaamalla.
Erikoiskahvit on arjen luksusta, jos hifistelet hienolla kahvikoneella ja tarkasti harkituilla itsejauheutuilla pavuilla, jotka on just sun makuun
Herrasmiespukeutuminen samoin, arjen luksusta, jos laatuvaatteet.
Tavallinen hytillinen yhteisvene on siinä rajoilla, omasta mielestäni luksusta, jos se on erityisen hieno ja mukava, muuten ei.
Urheiluharrastus ei ole luksusta paitsi, jos teet jotain erityisen kallista ja spesiaalia erityislajia.
Hotellit ja ravintolat on luksusta, jos hotelli on tyyliin Kämp ja ravintolalla Michelin-tähtiä.
Noilla kriteereillä ovat kait luksusta sitten, paitsi tuo viimeinen. Tällä kyseisellä paikkakunnalla ei ole Kämp-hotellia eikä yhdelläkään ravintolalla ole Michelin-tähteä.
Ja nuo kaksi edellistä ovat aika tulkinnanvaraisia. Vuorikiipeilyssä lähinnä maksaa se jos tekee kiipeilyreissuja ulkomaille, muuten ei ole hirveän kallista. Vene on uudehko, kajuutallinen ja siinä on perusmukavuudet kuten WC ja suihku, mutta ei se mikään luksusvene ole.
Joutsenen untuvapeitot ja -tyynyt koko porukalla
Perkaali-pussilakanat
Laadukas kosmetiikka
Saxenda-piikki
Erikoiskahvit ja ulkona syöminen.
Laadukkaat neulepuikot ja virkkuukoukut.