Onko insinöörimiehellä yleensä työkeikat sellaisia ettei pääse moneen kuukauteen kotona käymään?
Ei edes viikonloppuna vaikka kotimatkaa reilu 200 km.
Kommentit (117)
Tunnen yhden insinöörin. Menee joka päivä töiden jälkeen kotiin. Mitä ihmeellistä siinä on?
Minä insinöörinä työskentelen ihan etänä kotoa käsin.
Ei se inssimiehesi siitä kotoa poissa -keikasta kärsi. Paljon erilaisia korvaavia virikkeitä on tarjolla, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Inssimies on ylipainoinen eikä mitenkään komea. En usko että naistenmies olisi. Ap
Olen myynnin inssi. Ulkomaan reissut aina venyy välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omalla autolla liikkuu paikkakunnalta toiselle kotimaassa. Sen takia ihmetyttää tuo ettei sitten muka pääse vapaille. Ap
Ei välttämättä liity insinööriys siihen vaan kaikilla myyntityötä ympäri maata tekevillä voi olla tuollaisia keikkoja. Appiukolla (joka oli aikoinaan vain kansakoulun ja kansanopiston käynyt) mutta hyvä myymään, oli kanssa pitkään poissa kotoa tuollaisilla keikoilla.
Lentokonetta tai junaa tai mahdollisuutta tulla kotiin viikonlopuksi hän karttoi, halusi aina vain ajaa autolla mahdollisimman hyvien päivärahojen ja km-korvausten takia. Toisaalta koska hänen vaimo oli kotoisin pohjois-Suomesta, oli vaimo mukana joskus pohjoiseen suuntautuvilla reissuilla ja hän jäi sinne vanhempiensa luokse oleskelemaan. Tai sitten hän saattoi käyttää kesämökkiä keski-Suomessa tukikohtana.
Yli 30 vuotta sittenoli yhdessä IT-järjestelmän käyttöönotossa toisella paikkakunnalla, tai siis koko meidän tiimi oli. Mä olin pari kertaa muutama päivä mutta meidän esimies (nainen) ja toinen työkaveri(mies) olivat pari kuukautta yhtä mittaan, he asuivat yhdessä motellissa. He menivät naimisiin keikan jälkeen.
Moi, olen insinöörimies. Työni on ollut n. 30 vuoden ajan ympäri maailmaa laukkaamista. Lyhyimmillään reissut ovat olleet vajaa pari viikkoa, pisimmät puoli vuotta ( no yksi oli 2 vuotta, mutta silloin oli perhe mukana). Pahimmillan yli 200 matkavuorokautta vuodessa. Joskus on ollut mahdollisuus ottaa vaimo mukaan, kerran koko perhe, kun oli länkkärimaassa ja asunto järjestyi. Suurin osa on ollut yksin matkustamista. Pettänyt en ole koskaan, jos olen ollut suhteessa. Tota pettämispuolta kyllä mielestäni liioitellaan.
Diplomi-insinöörit pettävät paljon, varsinkin Aasian vienti-inssit. Yleensä ne Aasiaan suuntautuvat tykkäävät lapsekkaan tyttömäisen oloisista naisista. Tämä miestyyppi tiedetään.
Onko komennuksella Kouvolassa? Sieltä ei välttämättä lähde metro ihan joka tunti.
Kyllä meillä insinööreillä vierähtää reissuissa aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin työstä. Mutta ei sellaista keikkaa ole etteikö sieltä nyt moneen kuukauteen kotiin pääse käymään.
Olen ollut monta sellaista keikkaa.
Olet sitten korvaamaton jos et moneen kuukauteen pääse kotona käymään.
Ei kukaan jaksa olla kuukausia töissä ilman taukoa.
Aika nössöä