Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiomaisen kuolema ja työnhakuvelvoite

Työnhakija
22.10.2022 |

Auttakaa pliis, kellä kokemusta on. Olen ihan hirvittävän tilanteen keskellä. Isäni menehtyi äkillisesti ja vieläpä todella karmealla tavalla. Äitini sekosi täysin tilanteen keskellä ja itsekin täysin murheen murtama. Hyvä, kun selviämme arkiaskareista ja kaikki käytännön järjestelyt kaatuvat minun harteilleni.

Minulla on enää muutama päivä aikaa täyttää työnhakuvelvoite eli hakea neljää työpaikkaa. Olen yrittänyt saada TE-toimistosta virkailijaa kiinni. Tuloksetta. Olen yrittänyt soittaa valtakunnalliseen TE-toimiston puhelimeen ja he eivät ota mitään kantaa.

Mitä ihmettä teen? Mulla ei ole mitään voimia tehdä järjellisiä hakemuksia tässä kohtaa. Ehkä parin viikon päästä tilanne on jo hieman selkiintynyt. Antaako TE-toimisto armonaikaa, jos tilanne on tämä? Tai miten ihmeessä täytän velvoitteen tahraamasta nimeäni täysin jollain täysin ala-arvoisella työhakemuksella? En pysty tässä tilanteessa edes ajattelemaan kovin selkeästi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hätäseen copy paste ja ruksaat että tehty. Menee puoli tuntia. Karenssi vasta rankka on, koska vain oma kuolema on pätevä syy.

Vierailija
2/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teit pienen virheen kun olit yhteydessä te-toimistoon asiasta. Nyt sinun pitää siis oikeasti hakea neljää paikkaa, mutta voit hakea ne "huonosti".

Niin siis olisit voinut aiemmin vain keksiä sinne ne työpaikat, mutta nyt te-toimisto otti sinut silmätikuksi ja aikovat kyllä soittaa niille työnantajille keille olet hakenut. Ja karenssia tulee jos jätät ruksaamatta ne ruudut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään toimistossa. Tai sitten laitat hakemuksen johonkin mihin et todellakaan aio etkä pääse, esimerkiksi Nesteelle johtajaksi.

Vierailija
4/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä päivystykseen vastaanotolle ja hae lekurilta saikkua tai joku "diagnoosi", ettet ole työkykyinen, kun tilanne on noin paha. Ja jos et ole työkykyinen, et voi hakea töitäkään, eli olet sairas/huonovointinen. Ei kai sairaalle mitään karenssia voi antaa, vaan sairauspäivärahaa tai mikä se nyt sitten onkaan. Onhan tuo nyt pahempaa kuin joku flunssa. On ainakin jotain konkreettista esittää. Otan osaa suruusi!

Vierailija
5/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita, että olet soittanut xxx paikkoihin. Se siitä. Ei te- toimistolla ole aikaa tarkistaa kaikkia hakemuksia. Hakisit sairauslomaa. Itse sain äitini kuoleman johdosta sairauslomaa, olin niin loppu. Sain rauhassa selvitellä asioita. Voimia sinulle

Vierailija
6/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt nopeasti joissakin työpaikoissa, liikkeissä kysymässä,sellaisissa mihin et halua töihin mutta suurinpiirtein on omaa alaa niin se käyntikin kelpaa. Tai soitat ja kysyt onko töitä! Nämä soitot ja käynnit käyvät, oma virkailija kertoi ja sanoi että käytännössä vaikea tai mahdoton valvoa. Ja työnhakuprofiilin tekeminen työmarkkinatoriin käy.

Vierailija
7/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoihin aikoihin kun isäni kuoli jäi äitini työttömäksi. Hänen edellytettiin menevän uuteen työpaikkaan juuri silloin. Ei mennyt ja sai karenssin, josta kuitenkin puhui itsensä ulos.

Kun äitini joutui saattohoitoon ja sitten kuoli, kehotettiin minua hakemaan työpaikkaan, johon en halunnut. Otin siinä tilanteessa sitten suosiolla sen 2 kk karenssin.

Vierailija
8/8 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko isäsi tällä viikolla? Sulla on sitä ennen ollut monta viikkoa aikaa hakea niitä työpaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme