Hormonikierukka ja yhdyntäkipu
Minulle asennettiin ensimmäinen kierukka vajaa 4 vkoa sitten. Aiemmin ollut minipillereitä ja kapselia, joten hormoni itsessään pitäisi olla sopiva. Laiton jälkeen kipuja oli vajaan viikon, sitten jäivät pariksi viikoksi pois ja nyt viikon ajan on tullut todella kipeitä supistuksia päivittäin liikunnan jälkeen ja yhdynnän jälkeen. Vähäistä vuotoa ollut tämän ajan.
Liittyyköhän tämä nyt ovulaatioon vai onko vain alkuvaikeuksia kierukan kanssa? Onko ketään, jolla alkuvaiheessa kivut voimakkaita, mutta jääneet myöhemmin pois? Onkohan kierukka huonossa asennossa, kun lantionpohjan ja alavatsan lihasten aktivoituminen selvästi aiheuttaa kipua?
Kommentit (5)
Mulla oli noita kipuja pitkään, useita kuukausia. Tosin olivat voinakkaammillaan alussa, just ehkä ekat 2-3 kuukautta. Nyt, vuosi kierukan laitosta, en enää muista koko kierukkaa, eikä kipuja ole. Kävin myös gynellä tarkastuttamassa kierukan asennon ja paikan noiden kipujen takia, mutta ihan nätisti oli paikoillaan. Kai se vaan ottaa aikaa, että kohtu tottuu tuohon vierasesineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kärsit kipuja miehen takia, ihaan turhaa. Laita mies käyttämään kortsuja. Miksi mies saa vaan nauttia, ja naisen pitää kärsiä siitäkin, että mies saa kaiken nautinnon.
Tietenkään naisen ei pidä kärsiä että mies saisi "kaiken nautinnon". Meillä seksi on kyllä molempien yhteinen nautinto ja hormonikierukka oma valintani joka helpottaa minun elämääni, ei niinkään miehen. Itse en pidä kortsuista enkä luota niihin ehkäisynä.
Hormonikierukka on huoleton ja luotettava, kuukautiset ja niihin liittyvät olo- ja mielentilat olemattomat, ero entiseen on suuri. Voi tosin mennä useampi kuukausi ennenkuin tilanne asettuu tähän.
Otti se alussa aikansa mullakin, ei kuitenkaan kuukausia kuten kakkosella vaan muutaman viikon jonka aikana kävin tarkistuttamassa sen paikoillaan olon ja samalla lyhennettiin lankoja jotka tökki ja pisteli miestä. Minusta sinunkin ehkä kannattaisi tarkistuttaa että se on siellä oikein eikä ole esim. luiskahtanut paikoiltaan etenkin jos koet kivut voimakkaina ja ne vaan jatkuu sellaisina.
Kaikkeen ne naiset suostuukin, jotta mies saa paljaalla.
Miksi kärsit kipuja miehen takia, ihaan turhaa. Laita mies käyttämään kortsuja. Miksi mies saa vaan nauttia, ja naisen pitää kärsiä siitäkin, että mies saa kaiken nautinnon.