Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ghostaat, niin ottaako se sinulla yhtään omalletunnolle?

Vierailija
22.10.2022 |

Vai voitko ihan kylmän viileästi kaikkien kohdalla olla vastaamatta ilman, että asia ei sinun mielessäsi yhtään nakertaisi? Minä en tuota pystyisi tekemään sisäisesti yhtään stressaantumatta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ghostannut ketään koskaan, ei ole ollut tarvetta. Facen kaverilistaa siivoilen ajoittain, mutta en pidä sitä ghostaamusena. Ihmisiä, joita vaan on ajoittaun tarttunut matkaan, mutta joilla ei ole mitään merkitystä minulle, poidtelen. Tyyliin työkavereita 10 vuoden takaa, jostain projektista joku ihminen, jne. Ja kyllä, livenä edelleen iloisesti tervehdin, so? Facebook on vaan facebook, ei syvällisempää merkitystä.

No okei yhden ihmisen olen ghostannut. Ex-puolison veljen ex-naisystävän. Mielenterveystapaus, jonka mielestä oltiin bestiksiä, minusta ihan vaan miesten kautta tuttuja. Siitä ihmisestä ei vaan päässyt eroon kuin totaalisella hiljaisuudella. Ja ennenkuin paheksutte, niin miettikää sitä, että on olemassa pelottavia, ahdistavia ja kaikin tavoin rasittavia ihmisiä, sellaisia joille ei onnistu rajojen vetäminen, he eivät ymmärrä tai välitä. Omaa mielenterveyttään ei tarvitse uhrata vaikka toinen kaipaisikin jotain.

Vierailija
22/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facen kaverilistaa siivoilen ajoittain, mutta en pidä sitä ghostaamusena. Ihmisiä, joita vaan on ajoittaun tarttunut matkaan, mutta joilla ei ole mitään merkitystä minulle, poidtelen. Tyyliin työkavereita 10 vuoden takaa, jostain projektista joku ihminen, jne. Ja kyllä, livenä edelleen iloisesti tervehdin, so? Facebook on vaan facebook, ei syvällisempää merkitystä.

Miksi livenä iloisesti tervehdit, jos et näe heitä kaveruuden arvoisena edes sivustolla, jolla et itse näe sen syvällisempää merkitystä? Aika hiton kaksinaamaista. Kyllä minua ainakin vetutti, kun eräs poisti minut facekavereista ja sitten tuli livenä mukamas niin reippaasti tervehtimään, että moi, mitä kuuluu. Ei luulis häntä liikuttavan, saati että kehtaa edes lähestyä, kun ei anna minunkaan olla tietoinen hänen elämästään edes virtuaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui syyllisyyttä, mutta siitä tiesin että olin aiemmin ollut tekemisissä siksi, että muuten toinen syyllisti minua. Olen siedättynyt syyllisyydelle, ei tarvitse enää toimia sen mukaan.

Vierailija
24/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen kaverilistaa siivoilen ajoittain, mutta en pidä sitä ghostaamusena. Ihmisiä, joita vaan on ajoittaun tarttunut matkaan, mutta joilla ei ole mitään merkitystä minulle, poidtelen. Tyyliin työkavereita 10 vuoden takaa, jostain projektista joku ihminen, jne. Ja kyllä, livenä edelleen iloisesti tervehdin, so? Facebook on vaan facebook, ei syvällisempää merkitystä.

Miksi livenä iloisesti tervehdit, jos et näe heitä kaveruuden arvoisena edes sivustolla, jolla et itse näe sen syvällisempää merkitystä? Aika hiton kaksinaamaista. Kyllä minua ainakin vetutti, kun eräs poisti minut facekavereista ja sitten tuli livenä mukamas niin reippaasti tervehtimään, että moi, mitä kuuluu. Ei luulis häntä liikuttavan, saati että kehtaa edes lähestyä, kun ei anna minunkaan olla tietoinen hänen elämästään edes virtuaalisesti.

Koska facebook ei ole mulle sama kuin elämä. Ja koska äiti on opettanut, että tervehtiminen on hyvä tapa. Täällä maalla me tervehdimme ihmisiä muutenkin, face tai ei. Niin ja sinä sanoit tuon kuulumisten kyselyn, minä puhuin vain tervehtimisestä.

Vierailija
25/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit,mutta ihmeen tavalla sulla mennyt tunteisiin,jos joku poistaa sut Facebook kavereista. Itse tuskin huomaisin. Mua kyllä saa moikata vanhat työkaverit, jos sattuu kymmenenvuoden takaa muistamaan.

Vierailija
26/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaan, jos toinen kieltäytyy uskomasta sanaa ei, kun olen ensin asiallisesti yrittänyt katkaista suhteen. Silloin en tunne huonoa omaatuntoa yhteydenpidon katkaisemisesta. Samoin Tinder, jossa ghostaaminen vaikuttaa olevan yleinen tapa toimia. Muutaman tekstiviestikeskustelun pohjalta ei ole syntynyt tunnesiteitä, joiden perusteella loukkaantuisin, jos viesteilijä katoaa tai ei enää vastaa viestiin. Eri asia irl-kohtaamisissa ja treffailussa.

Vierailija
27/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasin erään ihmisen johon olin tutustunut netissä eikä kaduta yhtään, sillä satuin näkemään hänet salaa ja hän oli todella iljettävän näköinen. Ruma, lyhyt, lihava ja selvästi vajaamielinen mies vaikka netissä ja puhelimen olin saanut hänestä kuvan että hän on hyväluonteinen, mukava, kiltti, ystävällinen, huomaavainen, rauhallinen, empaattinen ja huumorintajuinen ihminen. Ihana luonne siis mutta todella kammottavan ruma eli ei todellakaan sellainen ihminen, jonka kanssa kukaan haluaa olla missään tekemissä.

Vierailija
28/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi kenellekään. Minulle on tehty muutamia kertoja ja oli todellisen raukkamaista temppuja. En arvosta.

Vierailija
29/30 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaajat ovat tutkitusti sellaisia ihmisiä, että välttelevät muutoinkin vastuuta ja heittävät bussin alle jonkun toisen henkilön heidän omistakin virheistään. BBC-sivustolla oli tästä joskus mielenkiintoinen artikkeli.

Vierailija
30/30 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up