Taas on se aika vuodesta että teiden varsille ilmestyy aurauskeppejä ja olisi hyvä opettaa lapsille ettei niitä saa repiä pois!!!
Olisi hyvä opettaa lapsille, ettei aurauskeppejä saa repiä pois! Ne on laitettu sinne ihan tarkoituksella. Eilen näin kun kaksi lasta käveli ilmeisesti koulusta koulusta kotiin kun oli reput selässä ja molemmilla oli sellaiset oranssit heijastinpäiset aurauskepit molemmissa käsissä!
Kommentit (11)
Nykyvanhemmat eivät osaa opettaa lapsille mitään, varsinkin nuo kiellot on mahdottomia opettaa, kun ei meidän pilttiä saa kieltää! Se on sitä vapaata kasvatusta.
Mä oon ihan kypsä tähän nykyaikaan ja "kasvatukseen". Lapset eivät ole pieniä aikuisia, joten heiltä ei voi odottaa omaa ymmärrystä ilman neuvoja, kieltoja, erehdystä ja kyllä, joskus pahaa mieltäkin! Ja olisi tärkeää oppia elämään myös muiden mukana, ettei kaikki ole vaan minä-minä-minä. Lapselle itselleenkin olisi siten helpompaa aikuisena.
Ehkä vähän ohis, toisesta jutusta hiukan kimposi.
No tämä! Meilläkin on kapea ja mutkainen kylätie, jonka leveys on jostain 60-luvulta, jolloin koko kylässä oli tasan kaksi autoa ja loput kulki fillarilla. Sitä on hieno aurata, kun kepit lojuu ojan pohjalla.. onneksi on oma palokunta, ne käy sitten nyppimässä liian reunassa ajaneiden autoja irti penkasta
Fiksumpaa on siirtää niitä puoli metriä ulospäin varsinkin teräskaiteiden kohdalla.
Perjantaina näin, kun jollain ukolla oli aurauskepit kävelysauvoina 😄😄😄
Itse olin taas nyt vasta auraviehkanlaittotalkoissa, ja kyllä siinä laittamisessakin on oma hommansa, eli tuokin ärsyttää, jos niitä auraviehkoja otetaan tahallaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin taas nyt vasta auraviehkanlaittotalkoissa, ja kyllä siinä laittamisessakin on oma hommansa, eli tuokin ärsyttää, jos niitä auraviehkoja otetaan tahallaan pois.
Ihan yhtä vaikeaa se poistaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, senkus vaan vetää irti. Tuo homma missä minä olin, niin siinä ainakin tehtiin rautakangella ensin reikä maahan.
Et sitten osannut pysäyttää autoa ja sanonut lapsille ettei niitä keppejä saa ottaa kun ovat lumen aurausta varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, senkus vaan vetää irti. Tuo homma missä minä olin, niin siinä ainakin tehtiin rautakangella ensin reikä maahan.
Sinulla oli varmaan kuitenkin auto apuna. Lapsilla harvemmin on.
👍🏻